Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Se resultatene: Nå skal vi spise, men vi må vise, at vi kan vente på …
… turen vår først! 20 27,03%
… maten vår først! 18 24,32%
Denne sangen har jeg aldri hørt før. 22 29,73%
Noe annet 14 18,92%
Deltakere: 74. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-23, 14:09   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Gutter og jenter, hør frelserens ord, gutter og jenter, hør frelserens ord:
Les evangeliet, tro evangeliet, spre evangeliet ut over jord.

Og der fikk jeg raskt assosiasjoner til "Jeg er ei lita jente. Og jeg en liten gutt. Og jeg vil ligne Daniel. Og jeg vil ligne Rut. For Rut hun var så god og sann. Og Daniel var en mooooodig maaaaaann".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 14:15   #42
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Gutter og jenter sitter og venter
Magen er sulten og halsen er tørst
Nå skal vi spise først må vi vise
At vi kan synge verset vårt først…

:Værsågod:

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 17:15   #43
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Jeg har bare hørt turen.

Jeg har heldigvis et ekspertmedlem i familien, lille niese på 4, jeg skal spørre henne neste gang jeg ser henne.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 17:16   #44
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

…. at vi kan sitte og vente litt først.
Lærte er då eg var barn.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 17:33   #45
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Gutter og jenter sitter og venter
Magen er sulten og halsen er tørst
Nå skal vi spise først må vi vise
At vi kan synge verset vårt først…

:Værsågod:

Jepp

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 18:03   #46
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Men vi må vise
at vi kan synge
verset vårt først.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 18:35   #47
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Vente på turen vår først. Noen har innimellom forsøkt seg på «at vi kan synge matsangen først», men det har vært litt sånn «stop trying to make «fetch» happen»-reaksjon fra barna.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 18:36   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Verset vårt først sier ungene her også

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 18:43   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Dette er visst et hull i min kulturelle bagasje, har ikke hørt den før.

Ikke jeg heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 19:54   #50
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Har hørt både sang, mat og tur fra ungene her i huset.
Men den mest populære matsangen i barnehagen var denne:

Pulverheksa Abelone
Spiser uten takt og tone
Sim sum sim sum - velbekomme
Hump hump hump hump hump

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 10:00   #51
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hendene passer jo ikke med melodien. Er det noe som oppsto under covid?

Hmm, vi får det til. Husker ikke helt når den versjonen startet, men du har rett, vi drar litt på ordet «hendene» for å få det til å gå opp.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 16:24   #52
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Har hørt både sang, mat og tur fra ungene her i huset.
Men den mest populære matsangen i barnehagen var denne:

Pulverheksa Abelone
Spiser uten takt og tone
Sim sum sim sum - velbekomme
Hump hump hump hump hump

hump hump hump- vær så god

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 16:49   #53
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Verset vårt først!
#pedagog

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 16:53   #54
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Verset vårt først!
#pedagog

Turen vår først
"også pedagog"

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 17:16   #55
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Dropp å synge for maten i det heile. #pedagog

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 17:27   #56
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Verset vårt først!
#pedagog

Ja, samme0

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 18:31   #57
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Turen vår først
"også pedagog"

Bare vent, snart lærer du den riktige.

Forøvrig, så virker misliker jeg matsanger. Det minner meg om barneskolen og «O du som metter liten fugl», og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal lære barna å synge før maten.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 18:38   #58
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Bare vent, snart lærer du den riktige.

Forøvrig, så virker misliker jeg matsanger. Det minner meg om barneskolen og «O du som metter liten fugl», og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal lære barna å synge før maten.

Tja, nå har jeg vært pedagog i over 30 år, så det slaget tror jeg er tapt.

Selv syns jeg det er greit med noe som roer ned før maten og da kan vi gjerne synge en matsang. Men man er jo forskjellige, og trenger jo absolutt ikke gjøre det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 19:09   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Ingen synger for maten lenger der jeg jobber, iallfall. Har ikke skjedd på år og dag. Ser dog ikke noe problem med å gjøre det, det har en samlende virkning. Men religiøse sanger er ikke ok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 19:15   #60
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan slutter bordsangen «Gutter og jenter»?

Etter at ein elev kom med eit hjartesukk der ho var fortvilt fordi ho og dei andre som gjorde seg raskt klare for å få lengst mogleg tid til å ete måtte vente på somlekoppane så avslutta eg sangpraksisen.

Eg meiner at det argumentet slår den samlande funksjonen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no