Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Å tørke klær ute på helligdager?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-22, 12:22   #21
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Vi leide hos noen der vi fikk beskjed om ikke å henge klesvask ut på søndagene eller andre helligdager en gang for lenge siden. Det var sånn vi fikk vår første tørketrommel.

Det gjelder vel å holde hviledagen reservert til hvile.

Siden vi jobber utenfor hjemmet er det vanskelig å unngå klesvask i helgene. Det samme med hagearbeid eller annet husarbeid. Vi prøver å holde søndagene stille, dvs vi bruker ikke støyende redskaper og prøver å få til noe trim hver søndag. Har vurdert å skaffe meg klesstativ utendørs for å bruke trommelen mindre. Men syns det er greit å ikke få pollen på klærne mens de tørker også. Hvis jeg hadde hatt et sånt stativ ville jeg nok også ha brukt det på søndager.

I vårt gamle nabolag var det enighet om stille søndager, det var deilig. Her hvor vi bor nå, er det regelmessig noen som bruker motorsag, gressklipper eller hekkesakser på søndagene.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 12:24   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Hva folk gjør av støyfritt arbeid, bryr jeg meg fint lite om. Men jeg synes virkelig helgedagsfreden burde blitt respektert mer enn hva den blir her jeg bor. Støy, støy, støy hele føkkings tiden i helgene.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 12:31   #23
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva folk gjør av støyfritt arbeid, bryr jeg meg fint lite om. Men jeg synes virkelig helgedagsfreden burde blitt respektert mer enn hva den blir her jeg bor. Støy, støy, støy hele føkkings tiden i helgene.


Jeg er helt enig i det. I sommerhalvåret er det utrolig mye støy utendørs. Det er høytrykksspyling, gressklipping, hekksakser, motorsag og alt mulig annet og alt skal samles til ettermiddager/kvelder og helgene. Det blir fryktelig mye til sammen selv om hver enkelt husstand bare gjør litt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 13:03   #24
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Jeg tenker at når jeg ikke er kristen, så trenger jeg ikke forhold meg til religiøse regler de evt. har om å henge opp klær på søndager eller helligdager. Det med støy respekterer vi fordi det er i lovverket, det jo også gagner oss at det er rolig i nabolaget og det er en ting som faktisk påvirker naboene. Dersom vi har klesvask hengende på altanen må det være mulig å rette blikket en annen vei.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 13:07   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Da trenger du egentlig heller ikke å ha fri på de røde dagene i påsken, zinatara?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 13:28   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg er helt enig i det. I sommerhalvåret er det utrolig mye støy utendørs. Det er høytrykksspyling, gressklipping, hekksakser, motorsag og alt mulig annet og alt skal samles til ettermiddager/kvelder og helgene. Det blir fryktelig mye til sammen selv om hver enkelt husstand bare gjør litt.

Jeg lurer på når folk flest ellers får gjort hagearbeid, hvis de ikke bruker ettermiddager/kvelder og helger. Tar de fri fra jobb? Ansetter gartnere? Løper hjem og klipper plenen i lunsjpausen?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 13:29   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg lurer på når folk flest ellers får gjort hagearbeid, hvis de ikke bruker ettermiddager/kvelder og helger. Tar de fri fra jobb? Ansetter gartnere? Løper hjem og klipper plenen i lunsjpausen?


Jeg mener jo ikke at folk ikke skal gjøre hagearbeid, men at de kan gjøre det andre dager enn søndagene slik at det er mulig å få i alle fall én dag med ro. Det er vel søndager (og helligdager) som diskuteres i tråden så vidt jeg har forstått.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 13:44   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg lurer på når folk flest ellers får gjort hagearbeid, hvis de ikke bruker ettermiddager/kvelder og helger. Tar de fri fra jobb? Ansetter gartnere? Løper hjem og klipper plenen i lunsjpausen?

Vi lar gresset gro og sier at det er for å være snill med biene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 13:45   #29
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Da trenger du egentlig heller ikke å ha fri på de røde dagene i påsken, zinatara?

Helt ærlig, dersom det ble frigjort et visst antall fridager i løpet av et år som man kunne plassere slik man selv ønsket, så hadde det vært greit for meg. Eller mener du at kristne skal ha flere fridager enn andre som enten har andre religioner eller ikke er religiøse?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 13:50   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg mener jo ikke at folk ikke skal gjøre hagearbeid, men at de kan gjøre det andre dager enn søndagene slik at det er mulig å få i alle fall én dag med ro.

Ja, men når du skriver at "alt skal samles til ettermiddager/kvelder og helgene", så lurer jeg bare på hva som er alternativet. Det sier seg jo selv at alt samles til ettermiddager/kvelder og helger, på lik linje med alle andre gjøremål man har, som det ikke er mulig å gjøre mens man er på jobb. Og enkelte oppgaver som er litt mer tid- og arbeidskrevende kan det være problematisk nok å gjennomføre mellom fritidsaktiviteter, handling, middagslaging, leksehjelp, foreldremøter og alt annet som skal presses inn på en vanlig ettermiddag. Så da er det mange som ikke har annet valg enn å ta helga til hjelp, hvis de i det hele tatt skal holde hagen sin ved like. Slik er det vel overalt hvor det bor folk forholdsvis tett i våre dager, hvor stort sett begge voksne (der hvor det er to) jobber fullt på dagtid.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 15:30   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva folk gjør av støyfritt arbeid, bryr jeg meg fint lite om. Men jeg synes virkelig helgedagsfreden burde blitt respektert mer enn hva den blir her jeg bor. Støy, støy, støy hele føkkings tiden i helgene.

Heng vask akkurat når man vil for min del. Men det var fascinerende med naboen der vi bodde i min oppvekst - pensjonist, som høytrykksspylte bilen HVER lørdag kl 8.30.

Nå har vi bodd samme sted i 10 år, og koser oss med en slags nabo (bor over en dal, så vi kjenner ham ikke, men lyden bærer godt, mildt sagt) nabo som bruker steinkutter, høytrykkspyler og sirkelsag mm. nesten hver helg i sommerhalvåret. I 10 år. Jeg skjønner ikke at det er mulig å bruke SÅ mye støyende verktøy, uten å bygge noe synlig?

Selv bruker jeg hekklipper et par ganger i året, og bryr meg fint lite om jeg gjør det lørdag eller søndag. Tidlig er det uansett liten fare for at det blir.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 16:08   #32
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva folk gjør av støyfritt arbeid, bryr jeg meg fint lite om. Men jeg synes virkelig helgedagsfreden burde blitt respektert mer enn hva den blir her jeg bor. Støy, støy, støy hele føkkings tiden i helgene.

Enig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 16:33   #33
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Det jeg sliter mest med av støyende verktøy er at det stort sett er de samme folka som holder på med det hver eneste helg. De naboene som gjør det innimellom bryr jeg meg ikke så mye om.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 16:37   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Helt ærlig, dersom det ble frigjort et visst antall fridager i løpet av et år som man kunne plassere slik man selv ønsket, så hadde det vært greit for meg. Eller mener du at kristne skal ha flere fridager enn andre som enten har andre religioner eller ikke er religiøse?

Neineinei, hvis kristne skal ha flere fridager enn oss andre, da taper jeg jo alle røde dager utenom 1. og 17. mai. Så det må være som det er, syns jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 17:06   #35
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.


Nå har vi bodd samme sted i 10 år, og koser oss med en slags nabo (bor over en dal, så vi kjenner ham ikke, men lyden bærer godt, mildt sagt) nabo som bruker steinkutter, høytrykkspyler og sirkelsag mm. nesten hver helg i sommerhalvåret. I 10 år. Jeg skjønner ikke at det er mulig å bruke SÅ mye støyende verktøy, uten å bygge noe synlig?

Han har sikkert kjempeliten tiss.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 17:18   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Folk kan gjøre hagearbeidet sitt når pokker de vil for min del, men folk bruker bråkeredskaper til alt mulig som man strengt tatt ikke trenger det til. Løvblåsere, for eksempel?? I en hage??

(Det er lite sånt her vi bor, da. Det er en kultur der det oppfattes som naboplaging å støye for mye, faktisk var det en nabo som mente at bensinplenklippere var å tøye strikken. Vi føyde oss umiddelbart, og har en sånn mekanisk klipper. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 18:17   #37
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Jeg skal innføre høy og «vakker» salmesang når jeg henger opp vask på søndagene. Da er det vel innafor tenker jeg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 08:52   #38
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg skal innføre høy og «vakker» salmesang når jeg henger opp vask på søndagene. Da er det vel innafor tenker jeg.

Der har du løsningen.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 09:09   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Spiller ikke du trompet? Syns godt det kan tas med.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 09:12   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Nei, spiller ikke Floksa tverrfløyte da? Lager ikke like mye lyd som bæææææærer over bygda som en trompet...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no