Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor leser du nyheter?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-14, 18:20   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor leser du nyheter?

Hvilke nettsider bruker du å lese nyheter?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:22   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter

På nett leser jeg Aftenposten.no (har også app med varsler)

Jeg bruker også i stor grad papiraviser og Dagsrevyen for å få med meg nyheter, men det lurte du kanskje ikke på?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:26   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter

Det er faktisk ikke hver dag jeg leser annet enn papiraviser, men når jeg først gjør det besøker jeg flerre nettsider.
Papir (hver dag): Dagsavisen og Østlandets Blad
Papir (ofte): Dagens Næringsliv, Aftenposten, Klassekampa og en jeg ikke husker hva heter!
Nett: NRK, Aftenposten, New York Times, Huffington Post, The Guardian (UK)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:40   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter

Aftenposten, Daily Mail, BBC, Stavanger Aftenblad og diverse engelske aviser.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 18:50   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter

NRK og innimellom Aftenposten. Ser nyheter på TV og har internasjonal nyhetsoppsummering på "startsiden" på telefonen min.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 19:12   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter

Jeg er så gammeldags at jeg leser papiravis. Hver morgen står jeg opp en time før resten av familien, lager god kaffe og leser Aftenposten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 19:35   #7
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter

Eg les norske papiraviser fredag og lørdag og nettaviser resten av veka. Det variererer litt kva for ei papiravis eg kjøper i helgene, men det er som oftast Bergens Tidende, VG eller Dagbladet.

Den første nettavisa eg er innom daglig er BT.no. Deretter sjekker eg Aftenposten, VG, Dagbladet, Dagsavisen og Dagens Medisin. Av og til BA.

Eg er sjelden innom utenlandske aviser.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 19:45   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter

Aftenposten, papir eller +. Også bruker jeg twitter som nyhetsfeed for de store overskriftene, der har jeg et par engelske og amerikanske aviser også.

I tillegg har vi DN fre+lør, men det jo ikke nyheter på den måten.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 22:34   #9
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter

Leser dere hele artikler?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 22:39   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter

Hyggeligst med papiravis! Leser Fædrelandsvennen hver dag, etter jobb.

På nett leser jeg også Fædrelandsvennen, Stavanger Aftenblad, e24, Dagens Næringsliv, noen ganger Aftenposten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-14, 07:08   #11
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter

Stavanger Aftenblad og Nettavisen for det meste. Titter innom VG og Dagbladet av og til.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-14, 08:39   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Leser dere hele artikler?

Hva tenker du på? Om vi bare scanner overskrifter?

Jeg leser 80 % av avisen som ikke omhandler sport, tenker jeg. Noe leser jeg bare nok til at jeg vet det holder, noen få hopper jeg helt over

På Twitter leser jeg kanskje 10 % - der har jeg også VG og Dagbladet, liksom.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-14, 09:26   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter?

Jeg leser ikke papiraviser, bortsett fra en ukentlig bransje-greie. Hvis jeg er på besøk hos mamma og pappa leser jeg DN og Dagbladet, men kjøper aldri selv.

På nett "leser" jeg (scanner overskrifter stort sett, men leser hvis det er noe jeg er interessert i) lokalavisen, Aftenposten, Dagbladet, VG, BBC, tidvis Daily Mail (kommentarfeltene der får forøvrig norske kommentatorfelt til å fremstå som hyggelige).

Jeg har også noen nyhetskilder på FB, og leser artikler derfra hvis de ser spennende ut (bansjenyheter, Business Insider, HuffPost, NYT, Slate, the Times, sikkert fler jeg har glemt).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-14, 09:38   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter?

Akkurat nå blir det nesten ingenting, men sånn til vanlig prøver jeg å sjekke aftenposten.no og dagsavisen.no daglig. Lokalavisen kommer tre ganger i uka, den abonnerer jeg på. Mannen har DN og Finansavisen, så det hender jeg leser en og annen artikkel der (men stort sett bare når det er kjentfolk som har uttalt seg). De åra jeg underviser samfunnsfag leser jeg i tillegg overskrifter og enkelte artikler i Dagbladet, VG, Klassekampen, Romerikes blad, ser Dagsrevyen, og krydrer med litt andre om det dukker opp noe interessant. Jeg har tilgang til A-tekst gjennom jobb, så finner også en del der. Som engelsklærer prøver jeg å få oversikt sjøl ved å lese nyheter på sidene til BBC, CNN og på Twitter, og så leser jeg kanskje artikler i britiske og amerikanske aviser om det er noe spesielt. I perioder brukes Al Jazeera i undervisninga, så da blir det litt der og.

Det blir naturlig nok mest skumlesing, hvilke saker jeg konsentrerer meg mest om er litt avhengig av hva slags temaer som er aktuelle for undervisninga. Jeg vurderer å abonnere på enten Dagsavisen eller Aftenposten i papirutgave igjen, men som det er nå har jeg sjeldent ro til å sitte ned og lese noe hjemme. På jobb har jeg tilgang til papirutgaver av alle de før nevnte, samt noen til.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-14, 10:00   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter?

Jeg leser hele artikkelen hvis den interesserer meg, ja. Eller BØR interessere meg. Jeg leser dog ikke hele artikkelen hvis det er snakk om en Kardashian eller noe annet svada.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-14, 10:05   #16
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter?

Jeg leser Dagsavisen i papir, og da leser jeg store deler av avisa. Så skummer jeg gjennom lokalavisa. Også den i papir. Ellers så er jeg vel innom alle de store nettavisene flere ganger daglig. Aftenposten, BT (abonnement, leser store deler av avisa), VG og Dagbladet. Samt et par lokalaviser fra nåværende bosted og opprinnelig bosted. Jeg tar meg stadig i å glemme å bruke nrk.no. Når jeg forbereder undervisning bruker jeg nrk mye, men jeg har liksom ikke fått for vane å bruke den nettsiden til nyheter. Abonnerer på noen podcast da, men det blir jo radio.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-14, 10:46   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg leser hele artikkelen hvis den interesserer meg, ja. Eller BØR interessere meg. Jeg leser dog ikke hele artikkelen hvis det er snakk om en Kardashian eller noe annet svada.

Heldigvis lite av det på Aftenposten.

Jeg leser dog ikke aviser hver dag, og jeg leser sjelden aviser som er mer enn maks 2 dager gammel. I motsetning til kapteinen, som må lese forrige ukes, hvis han ikke er ferdig med dem.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-14, 16:15   #18
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter?

adressa, aftenposten, huffingtonpost og nytimes.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-14, 23:17   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor leser du nyheter?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hyggeligst med papiravis! (....)

Ja enig, både for mine øynes skyld og fordi det er flere lengre, grundigere artikler på papir, siden jeg (foreløpig) ikke betaler noen nettaviser.

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Leser dere hele artikler?

Avhenger av tema: overskrift og kanskje ingress leses nesten alltid for å sjekke om temaet er noe jeg bør lese mer om. Sport hopper jeg alt for ofte over, samme med stoff om biler, dingser, mote o.l. Dessverre klarer jeg ikke lese om musikk og slikt. Irriterende, for jeg skulle gjerne orket å følge litt med, men tydeligvis vil jeg ikke nok.

Er forresten med i et panel for lesere av en av abonnementsavisene jeg leser, de er oftest ganske korte for meg, siden jeg sjeldent har lagt merke til den reklamen det spørres etter.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no