Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Focaccia - langpanne?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-14, 22:12   #21
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Focaccia - langpanne?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva serverer dere til? Lyst å lage nå i helgen.

Suppe, lasagne, kinamat, spekemat, det meste egentlig.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 00:09   #22
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Focaccia - langpanne?

Jeg har foreløpig servert suppe og pastasalat, men det er godt til det meste der det passer seg med en brødbit tenker jeg. Nam!

Jeg har satt deig så det blir rundstykkevariant til frokost i morgen. Kidsa fikk smake i dag og ble helt ville.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 23:05   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Focaccia - langpanne?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Jeg har foreløpig servert suppe og pastasalat, men det er godt til det meste der det passer seg med en brødbit tenker jeg. Nam!

Jeg har satt deig så det blir rundstykkevariant til frokost i morgen. Kidsa fikk smake i dag og ble helt ville.

Ble de gode? Her ble det nenne sine rundstykker til frokost i dag.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 23:50   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Focaccia - langpanne?

Jeg har faktisk gått helt bort fra "verdens beste foccaccia" og funnet en som er enda bedre, hehe. Lager alltid denne, og folk er nesten desperate etter å få oppskriften. Jeg baker den støtt og stadig, herregud så godt! Kan ikke sammenlignes med den jeg la ut her på forumet, engang. Synes jeg selv da.

http://www.veganeren.com/2011/08/urt...grnnsaker.html

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 08:37   #25
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Focaccia - langpanne?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ble de gode? Her ble det nenne sine rundstykker til frokost i dag.

Knallgode! Allerede laget de tre ganger nå, de gikk unna på jobb og ungene elsket dem!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 12:38   #26
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Focaccia - langpanne?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Knallgode! Allerede laget de tre ganger nå, de gikk unna på jobb og ungene elsket dem!

Hvordan lager du rundstykker av foccacia-deig?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 12:53   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Focaccia - langpanne?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvordan lager du rundstykker av foccacia-deig?

Se denne oppskriften. Litt "enklere" en vanlig focaccia, virkelig nesten for enkel - det eneste som tar tid er som sagt hevingen, men man sover jo det meste av den tiden.

Jeg har samtlige ganger smelt deigen sammen på 5 min i 17-tiden på ettermiddagen og latt det stå til dagen etter, i 12-18 timer totalt. Så er det bare varme opp ovnen, smelle deigen i formen med en spiseskje og vips!

Mine stekte i 20-25 min, det var nok i min ovn. Den ene gangen hadde jeg pizzakrydder i deigen (som er ganske våt) før steking og soltørket tomat på toppen sammen med salt og rosmarin. Nam nam nam!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 16:18   #28
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Focaccia - langpanne?

aha, det er i prinsippet slike rundtstykker jeg pleier å lage det. Men uten olje, salt og det som gjør det til en foccacia. Og uten muffinsform. Blir litt sånn ciabatta-aktig. Da skal jeg forsøke dette i løpet av uka.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 23:04   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Focaccia - langpanne?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Se denne oppskriften. Litt "enklere" en vanlig focaccia, virkelig nesten for enkel - det eneste som tar tid er som sagt hevingen, men man sover jo det meste av den tiden.

Jeg har samtlige ganger smelt deigen sammen på 5 min i 17-tiden på ettermiddagen og latt det stå til dagen etter, i 12-18 timer totalt. Så er det bare varme opp ovnen, smelle deigen i formen med en spiseskje og vips!

Mine stekte i 20-25 min, det var nok i min ovn. Den ene gangen hadde jeg pizzakrydder i deigen (som er ganske våt) før steking og soltørket tomat på toppen sammen med salt og rosmarin. Nam nam nam!!

Skal prøves!

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no