Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gode suppeoppskrifter med lite kalorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-14, 19:14   #41
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gode suppeoppskrifter med lite kalorier

Litt på siden a tråden, men - jeg lager en ganske god peking-suppe.. Så har det kommet meg for øre at den skal være "seig" noe min ikke er, noen som vet trikset med å få den seig?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 19:22   #42
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode suppeoppskrifter med lite kalorier

Vet ikke, men vil gjerne ha oppskrift på din gode

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Litt på siden a tråden, men - jeg lager en ganske god peking-suppe.. Så har det kommet meg for øre at den skal være "seig" noe min ikke er, noen som vet trikset med å få den seig?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 19:40   #43
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode suppeoppskrifter med lite kalorier

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Litt på siden a tråden, men - jeg lager en ganske god peking-suppe.. Så har det kommet meg for øre at den skal være "seig" noe min ikke er, noen som vet trikset med å få den seig?

Maizenna?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-14, 23:52   #44
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gode suppeoppskrifter med lite kalorier

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Maizenna?

Det skal være 4 ss maizenna i den, og det bruker jeg, den brune typen, men den er fortsatt tynn, og hvertfall ikke seig..

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 17:42   #45
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode suppeoppskrifter med lite kalorier

Rema 1000 sin fennikelsuppe med kylling er veldig god.

http://www.rema.no/recipe.php?recipe...s=2&children=2

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 18:17   #46
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode suppeoppskrifter med lite kalorier

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Det skal være 4 ss maizenna i den, og det bruker jeg, den brune typen, men den er fortsatt tynn, og hvertfall ikke seig..

Tror du skal bytte til den gule maizennen som ikke er strømaizenna. Strømaizenna tykner ikke like mye som den andre.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 20:51   #47
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.897
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode suppeoppskrifter med lite kalorier

Jeg legger inn taco-suppen også (fant den på matpaabordet.com). Den ser jeg for meg er ganske kalorifattig om man unngår å pøse på med tortillachips, rømme og ost...

Taco Suppe

Ingredienser:
400g karbonadedeig
1 løk finhakket
3 hvitløksfedd finhakket
1 ts spisskumin
1 ts malt koriander
1/4 ts chillipulver
1 boks cherrytomater
1l kyllingkraft eller buljong
1 boks svarte bønner
1 boks mais
1-2 ss tomatpuré

litt olivenolje til steking, salt og pepper

Til servering:
Rømme
Revet ost
Tortillachips
Avocado I biter
Koriander

Fremgangsmåte:
Finn frem en gryte som også er god til å steke i - jeg brukte Le Creuset gryta mi. Sett den på høyvarme og når det begynner å ryke av gryta har du litt olivenolje opp i og så kjøttdeigen. Bryt kjøttdeigen opp med en sleiv og la det steke til kjøttet får god farge. Når du ser at kjøttet har fått god farge kan du røre lett i gryta. La det stå og steke igjen.
Når kjøttet er nesten ferdigstekt, kan du sette ned varmen og ha opp i løken. Stek videre noen minutter til løken er myk. Ha opp i hvitløk og stek et minutt eller to til. Ha så opp i krydder og la det steke godt med kjøttet. Kvern gjerne litt salt og pepper over samtidig.
Hell cherrytomater og kraft i gryta og la det koke opp. Hell væsken av bønnene og maisen, skyll og ha opp i gryta. Rør inn tomatpuré, mengde etter smak. Kok videre slik at suppen er gjennomvarm og smak til med salt og pepper.

Server med ønsket tilbehør og gjerne litt hot sauce for de som liker det ekstra spicy!

Jeg ser også for meg at paprika I biter og/eller vårløk kan være godt oppi.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no