Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bunadsskjorte med rester av påtrykt mønster

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-22, 16:54   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Bunadsskjorte med rester av påtrykt mønster

Datteren min har fått en nysydd bunadsskjorte av en slektning. Hvit skjorte med hvit brodering i labbsøm. Brodermønsteret er trykt på med svak blå trykk.

Problemet er at det blå skinner gjennom, så de hvite broderingene ser nesten mintfarget ut. Lett vask hjalp IKKE.

Om jeg ringer slektningen og spør om råd så får jeg bare høre at det er min feil, og ingen råd. Så da spør jeg FB, hvordan får jeg bort dette?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 17:14   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadsskjorte med rester av påtrykt mønster

Du kan prøve dette: Rør ut 3 ts sitronsyre (kjøpes i dagligvarebutikker) i en kopp lunkent vann. Dynk broderiet og la det virke i 10-15 min. Vask skjorten som vanlig etterpå. Skal den vaskes for hånd - husk å skylle all såpen ut, 3-5 skyllevann.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no