Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Å tørke klær ute på helligdager?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-22, 09:19   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Ah, nei, det blir ikke det samme.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 09:22   #42
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Nei, spiller ikke Floksa tverrfløyte da? Lager ikke like mye lyd som bæææææærer over bygda som en trompet...

Kan vel kommandere ut hele korpset.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 11:36   #43
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Jeg har faktisk fem habile messingblåsere i hus og et variert utvalg trompeter og kornetter. Dette kan løses

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 12:20   #44
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Neineinei, hvis kristne skal ha flere fridager enn oss andre, da taper jeg jo alle røde dager utenom 1. og 17. mai. Så det må være som det er, syns jeg.

I USA har de jo ikke religiøse fridager, men likevel en haug med fridager spredd ut gjennom året, alle plassert i forbindelse med helger. Ganske genialt egentlig.

Jeg synes fremdeles man skal kunne gjøre ikke-støyende arbeid og henge ut klesvask på helligdager når det ikke er i strid med egen religion. Fridagene har staten bestemt, på samme måte som de har bestemt at man ikke skal bråke på nevnte helligdager «du kan få fri, men da skal du ta deg fri».

Om jeg maler huset eller luker i bed eller tørker klær på en søndag får naboen leve med det. Klippe plen og annet bråket arbeid må jeg gjøre på kveldstid eller i helger. Og da forsøker jeg å gjøre det på lørdager eller i verste fall etter kirketid på søndager (om plenen er lang og det har regnet hele uka). Plenklipp på søndager skjer omtrent en gang hver skuddår da. Men om naboen synes jeg er respektløs om jeg luker i hagen på en helligdag, så mener jeg helt ærlig at det er hens problem.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 12:50   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

I USA har de jo ikke religiøse fridager, men likevel en haug med fridager spredd ut gjennom året, alle plassert i forbindelse med helger. Ganske genialt egentlig.

Jeg synes de er geniale på Sri Lanka. Der er de rause og inkluderer helligdagene til alle landets religioner (buddhisme, hinduisme, islam og kristendom), og ender derfor opp som det landet i verden med flest offisielle helligdager. Ikke så praktisk når man skal prøve å få gjort en jobb der riktignok, for det er "alltid" en helligdag i veien. :erfart:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 17:43   #46
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Det som er problemet med de norske fridagene er at de er klumpet sammen på våren, med unntak av jula. Jeg trenger mer fri på høsten og mindre fri på våren.

Denne tråden minnet meg på det deilige ved å bo her jeg gjør: stillhet. Alt støyarbeid gjøres av vaktmester og da i normal arbeidstid.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 09:38   #47
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg synes de er geniale på Sri Lanka. Der er de rause og inkluderer helligdagene til alle landets religioner (buddhisme, hinduisme, islam og kristendom), og ender derfor opp som det landet i verden med flest offisielle helligdager. Ikke så praktisk når man skal prøve å få gjort en jobb der riktignok, for det er "alltid" en helligdag i veien. :erfart:

Ikke særlig praktisk når man er på ferie på Sri Lanka, heller. Vi hadde booket fire ulike aktiviteter på en reise der, og tre av dem ble plutselig avlyst pga. helligdager. Det er liksom ikke gøy å dra til en by eller et lokalt marked når alt er stengt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 10:11   #48
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

I England har de bank holiday Monday. Faller en helligdag på lørdag eller søndag har man fri mandagen uken etterpå.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 10:16   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ikke særlig praktisk når man er på ferie på Sri Lanka, heller. Vi hadde booket fire ulike aktiviteter på en reise der, og tre av dem ble plutselig avlyst pga. helligdager. Det er liksom ikke gøy å dra til en by eller et lokalt marked når alt er stengt.

Vi feiret min manns 30-årsdag i Thailand. Dagen ble feiret fullstendig uten alkohol, for i den provinsen vi befant oss var det forbud mot alkoholservering på valgdagen. Definitivt egentlig greit nok, men det ble ikke helt den festen han hadde tenkt. Men ... vi var i Thailand. Vi kunne ikke klage.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 10:21   #50
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi feiret min manns 30-årsdag i Thailand. Dagen ble feiret fullstendig uten alkohol, for i den provinsen vi befant oss var det forbud mot alkoholservering på valgdagen. Definitivt egentlig greit nok, men det ble ikke helt den festen han hadde tenkt. Men ... vi var i Thailand. Vi kunne ikke klage.

På Sri Lanka får man heller ikke kjøpt alkohol på poya-day (buddhistenes helligdager), som blant annet er hver fullmåne. Det vil si jeg og min kollega fikk det likevel på en restaurant (tenkte ikke over det da vi spurte), fordi "you are foreigners".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 12:22   #51
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Da jeg bodde på Cuba ble det avklart to dager før at 1. januar skulle være en helligdag det året. (Eller det neste året, da, siden avklaringen ble gjort på tampen av desember før nyttårsaften.)

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 14:31   #52
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Jeg kommer veldig sent til diskusjonen. Jeg tenker at helgedagsfreden gjerne kan overholdes, jeg bor i bensinklipper- og høytrykkspylerland.

Jeg henger opp tøy når det passer sånn, men hvis naboen skal ha selskap, i hagen eller på terrassen sin, tømmer jeg tørkestativet, fordi det ligger ganske nær tomtegrensen og jeg tenker at de sikkert synes det blir mer hagefeststeming uten utsikt til klesvasken vår.

Å invitere korpset på besøk, er ikke støy, da. Det er jo fest!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 14:40   #53
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg kommer veldig sent til diskusjonen. Jeg tenker at helgedagsfreden gjerne kan overholdes, jeg bor i bensinklipper- og høytrykkspylerland.

Jeg henger opp tøy når det passer sånn, men hvis naboen skal ha selskap, i hagen eller på terrassen sin, tømmer jeg tørkestativet, fordi det ligger ganske nær tomtegrensen og jeg tenker at de sikkert synes det blir mer hagefeststeming uten utsikt til klesvasken vår.

Å invitere korpset på besøk, er ikke støy, da. Det er jo fest!

Ja, det viktigste er å ta hensyn, tenker jeg. Hvis jeg tenker å klippe gresset, uansett ukedag og tidspunkt, og ser at naboen har satt seg ut på verandaen for å spise middag eller kose seg med gjester, så venter jeg med å starte den bråkete gressklipperen til jeg ser at de er ferdige.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 22:02   #54
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Jeg syns jo virkelig det er helt ekstremt snevert å ikke kunne henge ut klær på helligdager. Det er jo milevis fra BRÅK liksom . Og da kan man jo snakke om hvor mye enkelte rot folk har runt husene sine, bråkete barn på trampoliner osv.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 22:50   #55
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å tørke klær ute på helligdager?

Jeg bor ut mot en smal dal i skråning, og har nok 20 naboer innenfor meget god hørevidde. Det blir jo vanskelig å ta hensyn da. Like fullt er det de samme man hører fra i timesvis. Hver gang.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no