Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på barnevennlig pasta bolognese

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-14, 15:28   #1
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Oppskrift på barnevennlig pasta bolognese

Usikker på hvordan det skrives.

Har noen oppskrift på en som er barnevennlig og enkel i smaken?
Har nemlig en gutt som ikke liker grønnsaker eller sauser. Men han synes det ser så godt ut med spagetti bolognese!

Helst detaljert oppskrift, jeg kan ikke lage mat. :-)

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 15:34   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på barnevennlig pasta bolognese

Jeg syns i grunn all pasta bolognese er barnevennlig i smaken. Cluet er å stavmikse grønnsakene slik at de ikke synes.

Matprat har en enkel oppskrift. Da steker du kjøttet for seg, og lager sausen i en annen gryte. Før du blander det stavmikser du sausen slik at verken løk eller gulrot synes.

Trines Matblogg har en litt mer omstendelig en, men slet ikke vanskelig å lage. Du kan gjøre samme prinsippet her, stavmiske før du blander saus og kjøtt. Siden denne har både bacon/pancetta og vin smaker dne nok litt riktigere enn matprat sin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 15:36   #3
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på barnevennlig pasta bolognese

Stavmikset saus med litt fløte/melk i pleier å gjøre susen for skeptikeren her i huset.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 18:40   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på barnevennlig pasta bolognese

Stavmikseren er greien!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 18:46   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på barnevennlig pasta bolognese

Jeg bruker løk, hvitløk, rød paprika, hermetiske tomater, soltørkede tomater eller tomatpuré, litt sukker, salt, pepper, basilikum, oregano og merian. Dette får koke lenge før jeg kjører sausen glatt i blender. Så tilsettes stekt kjøttdeig til slutt.

Jeg bruker forresten samme tomatsaus til pizza og lasagne, så jeg lager alltid mye og fryser ned.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 18:49   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på barnevennlig pasta bolognese

Myria, det hørtes godt ut, men jeg ville nok ikke kalt det bolognese.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 19:35   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på barnevennlig pasta bolognese

Da LilleVenn var mindre og enda særere imatveien, brukte vi stort sett glassene fra Dolmio. De er ikke så verst faktisk og det er jo unektelig lettvint.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 07:07   #8
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift på barnevennlig pasta bolognese

Jeg har funnet ut at det enkle er det beste, tomatsuppe lages med tomater, gulrot, løk, hvitløk, buljong, salt og pepper og lurer inn litt ekstra grønnsaker. Med basilikum, tomatpure, oregano eller andre ting spises den ikke så enkelt, samme med pasta bolognese vil jeg tro Min liker endel grønnsaker og sånn og veldig glad i pasta bolognese.

Jeg prøvde å ha i litt paprika i tomatsuppen i går, han spiste da også, men merket at det skulle veldig lite til før det ble rar smak så ville utelatt det, men litt selleristang/søtpotet/squash ol er godt å ha i litt av

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no