Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-14, 00:04   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

Jeg har lyst til å lage boeuf bourguignon i helga til søndagens middag. Kan jeg bruke detvsom heter grytekjøtt som selges i butikker, eller er høyrygg noe heeel tannet? - dette er familieselskap og det er derfor ikke alkoholservering (6-årsdag. Barna skal få pølse) er det helt greit å drikke vann/brus til en gryte av så "tung" karakter?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 00:08   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

Ja, det fungerer helt greit. Men det er ikke nødvendigvis så veldig mye billigere enn litt finere kjøtt. Det viktige er at du beregner rikelig med koketid. Det går helt fint å drikke brus/vann til, eplejuice vil sikkert også fungere utmerket. Jeg serverte det i helgen, da brukte jeg mørbrad. Det ble veldig bra, det var det billigste kjøttet i butikken den dagen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 00:11   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

To av gjestene har et anstrengt forhold til sopp. Hvor viktig er den?

Jeg har butikk med kjøttdisk i nærheten og altså...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 00:13   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

Jeg dropper sopp. Er ikke glad i det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 00:14   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

Sopp ikke viktig. Trines matblogg har en ok oppskrift, men jeg synes det godt kan være litt mer vin i den. Men den oppskriften har ikke sopp.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 08:33   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

Dersom du har store soppbiter i er de enkle å plukke ut for dem som ikke liker det.

Helt klart best med rødvin til, men ta en tur innom polet og kjøp den fruktsaften(VÅR) som passer best. Ser ut til å være enten VÅR Eple, Kirsebær og Aronia eller VÅR Eple og Solbær. De er overraskende gode synes jeg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 08:41   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

Elg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 08:48   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

To av gjestene har et anstrengt forhold til sopp. Hvor viktig er den?

Jeg har butikk med kjøttdisk i nærheten og altså...

Dropp sopp. Det gjør vi. (vi lager ikke autentisk oppskrift, men en veldig lignende) Jeg synes det blir aller best med indre- eller ytrefilet, men da kan en skru ned litt på koketiden. Men jeg har ingen vanlig gane. Annet kjøtt gir nok mer smak til selve kraften/sausen. Min mann innvender det hver gang, men vi kjøper en boks med Jacobs kraft for å veie opp.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 09:51   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

Jeg syns ikke man trenger å drikke vin til. Det er jo en rustikk rett med mye, rund smak og man kan helt fint drikke vann eller noe annet til. Jeg har lagd det på mange ulike kjøtt, og det trenger absolutt ikke være fint kjøtt, så lenge det koker lenge nok. Jeg lager det ofte i trykkoker for å få ned tiden.

Om du vil ha med sopp kan du smørsteke litt med f.eks persille og salt og servere ved siden av, så kan folk bestemme selv om de vil ha.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 09:52   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

steke ved siden av: Smart.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 11:32   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Elg.

You beat me to it.

Jeg stemmer også for sopp ved siden av. Det gir ikke så mye smak i gryta egentlig, men en annen konsistens som kan være godt til den litt tunge gryta.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 09:28   #12
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grytekjøtt til boeuf bourguignon?

Jeg synes at høyrygg er den beste stykningdelen til denne type rett. Den har litt mer fett enn f. eks mørbrad og flatbiff, og det gir den fantastiske rike oksekjøttsmaken.
Er man så heldig at man får med et stykke av beinet er det lurt å brune dette og la det koke i gryta i lag med, og plukke ut før servering, det gir en helt annen, mye bedre og rikere smak på retten.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no