Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Avis og tidsskrift-tråden (spørsmål)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 09:37   #1
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Avis og tidsskrift-tråden (spørsmål)

Leser du aviser og tidsskrifter?
Hvis ja, hvorfor?
Hvis nei, hvorfor ikke?
Hvilke leser du og hvorfor?
Hvilke leser du absolutt ikke og hvorfor?

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 10:41   #2
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avis og tidsskrift-tråden (spørsmål)

Leser du aviser og tidsskrifter?
Innimellom. Har ikke noe fast leserituale, men skulle gjerne hatt det.
Hvis ja, hvorfor?
Har lyst å holde meg oppdatert. Vil ha noe vettugt å bidra med i diskusjoner. Ønsker å forstå "verden" og politikken bedre.
Hvis nei, hvorfor ikke?
Noen ganger glemmer jeg hele avisen og det kan gå noen dager uten at jeg har fulgt med i verden
Hvilke leser du og hvorfor?
Jeg liker godt aviser som ikke har så mye sensasjonelt stoff. Kjøpte en avis som het Aftenposten Innsikt og den likte jeg. Der var mye basic kunnskap og relevante emner.
Hvilke leser du absolutt ikke og hvorfor?
Jeg er ikke spesielt fan av dagbladet og vg. Syns det blir så mye stort ut av små ubetydelig ting. Mye sensasjonelt og teit stoff. Det verste er at det er så negativ fokus og veldig lite "matnyttige" ting.

Jeg er INGEN ekspert på aviser og tidskrifter og havner i den kategorien med "dumme folk som ikke følger med i nyhetsbildet" Derfor la jeg ut denne tråden for å få noen tips til hva som er bra å lese og hvorfor. Og for å høre om jeg er den eneste som er litt uttafor

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 11:04   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avis og tidsskrift-tråden (spørsmål)

Leser du aviser og tidsskrifter?
Ja, det gjør jeg.
Hvis ja, hvorfor?
Både fordi jeg liker å holde meg nogenlunde oppdatert, og fordi jeg må det i jobben min.
Hvilke leser du og hvorfor?
jeg leser Morgenbladet og Dagsavisen, samt Aftenposten, Dagbladet og VG sporadisk. I tillegg leser jeg Ny Tid og Klassekampen sporadisk. Jeg er også innom New York Times ganske ofte.
I tillegg leser jeg endel bransjetidsskrifter.
Hvilke leser du absolutt ikke og hvorfor?
Hadde det ikke vært for jobben ville jeg nok ikke lest Vg spesielt ofte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 11:18   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avis og tidsskrift-tråden (spørsmål)

Leser du aviser og tidsskrifter?
Ja, det gjør jeg, men aviser etterhvert mer på nett og mindre på papir.
Hvis ja, hvorfor?
Interessert i hva som skjer.
Hvilke leser du og hvorfor?
Jeg leser lokalavisen (og i perioder Aftenposten) daglig, er innom flere nettaviser daglig, og kjøper som regel Dagbladet og/eller Aftenposten og/eller Dagens Næringsliv på lørdager, når vi har bedre tid. Og så leser jeg fagrelaterte magasiner.
Hvilke leser du absolutt ikke og hvorfor?
Jeg kjøper aldri papir-VG, og ikke Dagbladet annet enn på lørdager. Begge er temmelig irriterende på hvert sitt vis.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:21   #5
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avis og tidsskrift-tråden (spørsmål)

Leser du aviser og tidsskrifter?
Ja, mest nettaviser, men papiravis i helgene.
Hvis ja, hvorfor?
Liker å holde meg noenlunde oppdatert.
Hvilke leser du og hvorfor?
Sporadisk lokalavisen jeg abonnerer på (utrolig dårlig kvalitet, må si den opp snart, orker ikke lese den lenger) Dagbladet/Magasinet og DN lørdag. Er avhengig av Magasinet - lørdagen blir ikke den samme uten!
Hvilke leser du absolutt ikke og hvorfor?
Kjøper kun til nød Vg - om jeg er desperat på en flyplass feks. Den er for sensasjonell for min smak, og for tynn med tanke på innhold.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:34   #6
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Avis og tidsskrift-tråden (spørsmål)

Leser du aviser og tidsskrifter?
Ja, hver dag
Hvis ja, hvorfor?
Liker å holde meg nogenlunde oppdattert. Dessuten er det kjekt å ha noe å bla i når man tar lunsj alene.
Hvilke leser du og hvorfor?
Her på jobb abonnerer vi på Aftenposten. Jeg elsker fredagene når A-magasinet kommer. På mandag saumfarer jeg postesken etter lørdagens Aftenposten. MÅ ha med meg På Skråss.
Leser Adressa på lørdager (kun lørdagsabonnement), og VG på søndager (da kommer VGbudet på døren).
Hvilke leser du absolutt ikke og hvorfor?
Nja..Dagens Næringsliv finner jeg til tider ganske kjedelig.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 09:05   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avis og tidsskrift-tråden (spørsmål)

.....


Sist redigert av -ea- : 22-02-17 kl 16:23.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no