Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Enkel og billig sikring av småbarn

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-12, 15:44   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 22:27.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 15:52   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

For en idiot

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 16:04   #3
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Herlighet er det mulig...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:03   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Folk er gale. Lurer på om det var i fjor eller i forfjor jeg leste om ei dame som hadde babyen sin løst i passasjersetet ved siden av mens hun kjørte og holdt den ene hånda på ungen? Det var en sånn artikkel om hårreisende "barnesikringer" i bil.

Dette er forresten typiske svigers-stunt. De synes vi er hysteriske som i det hele tatt har barneseter til ungene. Da eldste var baby, mente svigermor vi kunne ha vognbagen med henne i på fanget i bilen, for om vi måtte bråbremse, kom vi jo automatisk til å holde bagen fast, det var jo morsinstinkt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:07   #5
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Helt enig i at sånt skulle straffes mye strengere. De leker med barnets liv.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:09   #6
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn


Finnes det faktisk såpass lite oppegående folk idag også? Selv da min eldste datter ble født i 1990,hadde vi bakovervendt barnesete til henne da hun var baby. Det var ikke bakovervendte seter å få tak i til annet enn baby,men likevel,vi hadde da seter til barna den gangen også.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:12   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.014
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Leste denne tidligere i dag og hadde samme reaksjon som deg.
Det værste er at jeg ser et par fra barnehagen som setter ungene sine usikra forran i bilen og kjører hjem.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:12   #8
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Unger er så prisgitt sine omgivelser, så slike bilder gjør meg veldig trist.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:39   #9
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Jeg kjener at jeg får helt vondt inni meg av slike bilder. For ca 10 år siden, lenge før vi selv fikk barn fikk vi av og til tilbud om å sitte på i bilen til nær familie. Som egentlig var full. Og som gjorde at jeg da satt med deres tre år gamle datter på fanget,i baksetet, i samme sele som henne. Jeg var null inne i bilsikring på det tidspunktet, og nå blir jeg fysisk uvel bare av å tenke på hva som hadde skjedd hvis vi hadde havnet i en ulykke på en av de turene.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:42   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Leste denne tidligere i dag og hadde samme reaksjon som deg.
Det værste er at jeg ser et par fra barnehagen som setter ungene sine usikra forran i bilen og kjører hjem.

Samme her.
Svigermor så faktisk ikke problemet når vi for 2 år siden var på ferie i Portugal sammen og skulle ta Taxi hjem. At vi måtet ha to biler.... Kunne ikke bare Propellen og jeg sitte sånn som vist på bildet her....

I den gamle bhg til Propellen satt veska si i bilstolen og lot barnet sitt "dingle" rundt i bilen på vei hjem. Kjekt å ha en plass å sette veska i da.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:47   #11
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Jeg er ikke overrasket. Dessverre. Til tross for at man skulle tro folk var litt mer oppegående i 2012 så er det utrolig mange som ikke sikrer barna sine ordentlig i bil. Av diverse idiotiske grunner.

Straffen skulle vært mye verre. Absolutt!

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 19:04   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Leste denne tidligere i dag og hadde samme reaksjon som deg.
Det værste er at jeg ser et par fra barnehagen som setter ungene sine usikra forran i bilen og kjører hjem.

Her har man en gylden anledning til å printe ut og henge opp.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:16   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Endel burde nok ha fått opplæring i enkel fysikk tror jeg, det stuntet der må jo være et resultat av at de ikke skjønner hva som vil skje hvis man kræsjer med barnet i samme sele og mellom seg og airbaggen. Ellers hadde de vel ikke brydd seg om selen, jeg velger å tro de ikke er så kyniske at de tenker at de i det minste sikrer den voksne.

Jeg har også vært med på å kjøre bil på den måten der. Men da var jeg barn. I en tid hvor det også var vanlig å troppe opp på skolen med tilhenger når det var bursdager, for da kunne man ta med alle barna hjem ved hjelp av bilen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:26   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Det mest fantastiske med dette stuntet, er jo at barnet haddesittet mye tryggere uten bilbelte, enn stroppet fast til moren på det viset der.

Men det er vel for mye å vente at folk som kan (eller bryr seg) så lite om bilsikring, har et minimum av kunnskap om elementær fysikk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:28   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Og der rakk Katta og komme meg i forkjøpet mens jeg skrev. Sånn er det når man har unger man skal legge.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 20:29   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.684
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Jeg er dessverre ikke sjokket heller. Det er trist.

Til barnehagen i dag så jeg 2 barn på 4 og 5år som satt med bare sele fremme i en varebil. På vei hjem i dag var de de 2 samme barna i den bilen, og i bilen bak var det en gutt på fanget til ei i baksete. Hørte han reagerte på at han ikke hadde sete men de tok han på fanget og kjørte. Virket som det var besteforeldre som hentet. Er ikke første gangen jeg har opplevd dårlig sikkring. Vurderer å spørre politiet om de kan ta en kontroll i området ved henting eller levering.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 21:24   #17
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Helt sykt.

I vår barnehage ser jeg også slikt, spesielt en familie er "flinke" til det der når de kjører firmabilen til faren, dessverre har jeg aldri fått snakket til dem før de har vært kjørt. Men det har vært tatt opp på foreldremøte i barnehagen.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:35   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Irriterende at noen her ikke mistet lappen tvert. Her i byen har det vart noen tilfeller der politiet har beslaglagt førerkort ved slikt.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:53   #19
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.605
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Og RB har heldigvis fjernet grafikken hvor det sto at barn over 9kg/ett år skulle sitte i forovervendt stol. Det var visst fler enn meg som hadde sendt dem en e-post om det. Slik går det når man kjøper og bruker grafikk litt ukritisk fra byråer...

Min skrekkhistorie er moren som leverte de eldste sønnene i barnehagen, og så kjørte hjem med spedbarnet i bæresele på magen.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 13:01   #20
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkel og billig sikring av småbarn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Endel burde nok ha fått opplæring i enkel fysikk tror jeg, det stuntet der må jo være et resultat av at de ikke skjønner hva som vil skje hvis man kræsjer med barnet i samme sele og mellom seg og airbaggen. Ellers hadde de vel ikke brydd seg om selen, jeg velger å tro de ikke er så kyniske at de tenker at de i det minste sikrer den voksne.

Det tror jeg og. Det samme gjelder det å putte bilbelte under barnets arm eller å sette et for lite barn foran airbag.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no