Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-15, 17:51   #61
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Men altså... HI spør etter ein måte å svare folk som synest dette er tullete, ikkje fleire som seier at dette er tullete.

Etter min erfaring så ordlegger man seg best dersom man skjønner hvor den man skal informere finnes hen i landskapet. Og om man vet selv at nesten alle i verden synes det er tullete så bør man ordlegge seg ut fra det.

Jeg hadde feks sagt noe ala "Jeg vet dette kan være vanskelig å skjønne, men det er så viktig for meg at det er ikke noe vita i å diskutere. Hvordan kan vi gjøre det sånn at alle blir fornøyde? Jeg kan godt lage maten så trenger ikke dere å tenke på det"

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:52   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Hvis jeg får servert en veggisburger som har ligget og svømt i kjøttkraft, blir jeg uvel og orker ikke å spise den. Da føler jeg faktisk at jeg spiser kjøtt. Er det derimot snakk om mikroskopiske mengder som tilfeldigvis har vært litt bortpå burgeren, bryr jeg meg kanskje ikke så mye. Jeg er en av de som er MINST nøye på sånt, egentlig. Kan godt spise pommes frites som er fritert i samme gryte som feks. kyllingnuggets, fordi jeg ikke føler "kyllingsaft" renner ut på pommes frites på samme måte. Men det må man nesten føle på selv. Folk er forskjellige her. Jeg ser på kjøtt som døde dyr, og jeg blir uvel av tanken på morsmelk fra kyr, så jeg vil helst ikke ha det i min mat. Men mikroskopiske spor kan gå greit (men det er jo relativt hva kjøttiser ser på som mikroskopiske spor da).

Er det hysterisk av en muslim å synes at hans kyllingfilet ikke skal stekes i en panne som svømmer i baconfett?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:52   #63
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Men altså... HI spør etter ein måte å svare folk som synest dette er tullete, ikkje fleire som seier at dette er tullete.

Greia er at jeg ikke tror det finnes noen måte å komme ut av den floka der på hvor man oppnår å få det som man vil og at alle synes det er greit. Fordi folk stort sett blir litt såret av å ikke bli stolt på. Det at folk synes det er tullete er noe annet, det blir jo som alle andre religiøse matregler, man må jo respektere at folk lever sånn selv om det virker helt loco.

Jeg tror den eneste måten å møte det på er med noe sånt som "Jeg har et såpass stort kontrollbehov på dette området at jeg har kjøkkentjeneste til alle måltider, så kan dere andre bytte på". Og smile. Altså ta ansvaret for kontrollbehovet selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:53   #64
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Si dette:

"Jeg forstår at dere synes det både er rart og mange ganger uforståelig, men det er helt greit. Om dere ønsker kan jeg vise dere hvordan jeg gjør det mens jeg forklarer hvorfor, så kan vi ha en morsom stund på kjøkkenet sammen. Det å ta i kylling for så å ta på råkost etterpå er ikke bare pga. at jeg er vegetarianer, men også (og aller viktigst) er at det er farlig. De fleste opplyste mennesker vet at man skal behandle kylling med varsomhet. "

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:55   #65
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Finnes det noen som ikke betrakter kjøtt som døde dyr/lik?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:57   #66
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Men altså... HI spør etter ein måte å svare folk som synest dette er tullete, ikkje fleire som seier at dette er tullete.

Hun spurte om det vi syns det var rart, og det svarte jeg bekreftende på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:58   #67
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Greia er at jeg ikke tror det finnes noen måte å komme ut av den floka der på hvor man oppnår å få det som man vil og at alle synes det er greit. Fordi folk stort sett blir litt såret av å ikke bli stolt på. Det at folk synes det er tullete er noe annet, det blir jo som alle andre religiøse matregler, man må jo respektere at folk lever sånn selv om det virker helt loco.

Jeg tror den eneste måten å møte det på er med noe sånt som "Jeg har et såpass stort kontrollbehov på dette området at jeg har kjøkkentjeneste til alle måltider, så kan dere andre bytte på". Og smile. Altså ta ansvaret for kontrollbehovet selv.

Joa, men det er jo akkurat det HI seier - at ho ønsker å håndtere maten sjølv. Og at folk kverulerer rundt dette.

Til samanlikning brukte eg fleire timar til dagen i påsken for to år sidan på å diskutere korfor eg hadde tatt med tre liter flaskevann til å lage MME til Ungen, når "brønnvatnet var godt nok". Eg forstod det som ein slik diskusjon - at HI må forsvare eit val som ikkje angår dei andre i det heile tatt. Ein kan jo synest at folk gjer tullete val, men korfor skal ein alltid diskutere så voldsomt, når ein person seier at eg vil gjere det på denne måten?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:59   #68
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, det er jeg enig i. Jeg må innrømme jeg sliter litt med å forstå hvorfor maten til veganere/vegetarianere må grilles/stekes for seg, for å ikke få "kjøttsmitte"... Det blir veldig religiøst, for meg.

Jeg synes det er veldig merkelig å bruke ordet religiøst på denne måten, for du setter det jo i sammenheng med noe som er negativt.

Jeg har ingen problemer med å forstå at veganere har trøbbel med å spise mat som har vært i kontakt med kjøtt. Og jeg synes det er helt tullete at det skal være så vanskelig å respektere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 17:59   #69
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hun spurte om det vi syns det var rart, og det svarte jeg bekreftende på.

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.


Noen supertips som kan stoppe slike diskusjoner?

Eg forstod ikkje dette spørsmålet slik...

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:01   #70
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Overføre kjøtt? Kjemien i det må du nok faktisk forklare meg. Både eggene og melken du spiser har jo sånn sett hatt kjøttnærkontakt av tredje grad.


Denne tråden er et stjerneeksempel på at det er vanskelig å forstå og ikke bare la saken ligge. Jeg ønsker å leve som vegetarianer uten at folk skal stille kritiske spørsmål og la meg føle at jeg ødelegger for fellesskapet. Jeg ødelegger vel ikke for andre? Stilletiende akksept eller spørsmål utfra nysgjerrighet er min drøm. Siden det viser seg å ikke være reelt må jeg lære meg noen standardsvar der det fremstår som noe helt greit.

Jeg vurderer seriøst å si at jeg reagerer på kjøtt og derfor må være forsiktig. Det er jo forsåvidt sant...

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:01   #71
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Joa, men det er jo akkurat det HI seier - at ho ønsker å håndtere maten sjølv. Og at folk kverulerer rundt dette.

Til samanlikning brukte eg fleire timar til dagen i påsken for to år sidan på å diskutere korfor eg hadde tatt med tre liter flaskevann til å lage MME til Ungen, når "brønnvatnet var godt nok". Eg forstod det som ein slik diskusjon - at HI må forsvare eit val som ikkje angår dei andre i det heile tatt. Ein kan jo synest at folk gjer tullete val, men korfor skal ein alltid diskutere så voldsomt, når ein person seier at eg vil gjere det på denne måten?

Det med flaskevann til flaskebarn tenker jeg ikke angår noen andre. Men når man vil ta helt styringa på kjøkkenet i et fellesopplegg og ikke vil stole på de andre som er med på turen skjønner jeg at det skal litt til at det går knirkefritt. Spesielt når man godtar at det finnes andre situasjoner hvor man ikke har full kontroll.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:04   #72
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg forstod ikkje dette spørsmålet slik...

Nei, men nå var det nå en gang dette spørsmålet jeg svarte på da.

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg spiser egg, ost, smør og melk. Men redskap og mat ønsker jeg holde unna kjøtt. Er det så rart når man ikke vil overføre kjøtt?

Jeg sa ingen ting om at jeg syns det var rart i mine tidligere innlegg, først da hun spurte selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:07   #73
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Ser forresten at det er mange fine svar her!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:10   #74
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg tror like gjerne man kan erkjenne at det å "overføre kjøtt" på redskaper og bestikk faktisk er noe de fleste vil finne ganske rart. Det blir gjerne stilt spørsmål ved slike ting. Jeg synes det er litt naivt at å tro noe annet. I andre tråder har man lest at de aller fleste til og med stusser på at folk ikke spiser kake i selskap, så folks terskel for "rart" er jo ikke spesielt høy. Det beste hadde jo vært hvis alle bare kunne spise hva de ville, som de ville, men det er nok ikke spesielt realistisk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:14   #75
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg forstår at "Er det så rart når man ikke vil overføre kjøtt?" var ment som et retorisk spørsmål, men for veldig mange av oss er ikke svaret så selvfølgelig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:16   #76
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Derfor så tenkte jeg at det greieste...
var
1. Handle inn mat som er vegetarisk selv for å unngå å detaljstyre 7 kjøttetere
2. Fikse mat selv. Spise så likt som de andre som mulig og samtidig.

Jeg har fortsatt store problemer å forstå hvorfor dette ikke kan aksepteres uten å måtte forsvare seg selv.
Jeg har problemer med å dra på tur dersom jeg må være avhengig av å snikspise for å opprettholde blodsukker for at andre ikke skal snakke i timesvis om dette. Hvor rart det er. Og unaturlig etc..

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:18   #77
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Men sånn er det jo med mange ting. Av alle ting folk ikke klarer å akseptere, så er ikke vegetarisk kosthold det jeg stusser mest på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:27   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg syens det virker om manglende folkeskikk (og mye annet) når folk ikke klarer å la andre spise maten sin i fred uten å komme med masse kommentarer som tydeligvis ikke faller i god jord hos motparten. Det gjelder selvsagt både kjøttetere og veggiser. La folk få spise i fred!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:29   #79
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Å snakke (nedsettende) om andres mat er selvsagt en uting, uansett hva de spiser, og uansett om det er mengde eller innhold man har synspunkter på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 18:31   #80
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det der med å få maten kommentert skjer jo rett som det er for folk som spiser "vanlig" mat også, jeg tror det kommer mer an på hvem man spiser sammen med enn hvilken diett man går på.

Det tror jeg også, og det skal ikke store avvik til før andre syns de har rett til å ha meninger. Det er neppe spesielt for vegetarianere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no