Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-15, 19:59   #201
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Nja nei ekstremt er det vel egentlig ikke, verken lus eller bivoks eller gelatin regnes som vegansk. Men når det gjelder feks. enkelte brustyper og juice som er filtrert gjennom gelatin, er det ikke alle som bryr seg så voldsomt da sluttproduktet ikke INNEHOLDER gelatin. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal holde på å sjekke all frukt for bivoks og diverse, det står jo ikke akkurat på frukten, så jeg spiser all frukt. En plass MÅ liksom grensen gå, om man skal leve et normalt liv.

Men noen er jo strengere enn andre så det beste er å sjekke med vedkommende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 20:13   #202
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Ja sikkert lurt å sjekke, men for å kunne forstå og å forsøke å tilpasse er det da viktig at folk er åpne om sitt kosthold slik du er nå Dixie. Veldig bra!

Jeg ble jo litt paff da det ble snakket om vegansk vin og juice. I mitt hode var det på en måte selvsagt at all juice og vin var vegansk og da var det ok med en forklaring.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 20:57   #203
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Feks går de andre og handler blir det gjerne Norvegia og diverse kjøttpålegg. (Erfaringsmessig ).
Jeg føler heller ikke for å detaljstyre og har hatt mang en tur der jeg har spist to poteter til middag. Brød uten pålegg til frokost.
Om jeg drar opp eget så blir de gjerne snurt.
og jeg er ikke så god på å gå med lavt blodsukker.

Dette syns jeg er utrolig lite omtenksomt av vennene dine, og dersom de er såpass sosete og ikke gjennomtenkte av seg, så syns jeg godt at de som et minimum bør skjønne at du selv vil sikre deg at du kan få mat å spise! Jeg liker forresten selv også å kunne legge litt føringer for handlinger til en hyttetur der jeg skal kose meg, man kan jo risikere at folk syns det er helt greit med frokost uten syltetøy, eller ikke sjokolade!

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg spiser egg, ost, smør og melk. Men redskap og mat ønsker jeg holde unna kjøtt. Er det så rart når man ikke vil overføre kjøtt?

Dette sliter jeg skikkelig med å skjønne, og syns det er litt sært. Ikke at man ikke vil bare plukke skinken av baguetten, altså, den setter jo smak, men "spor av", når det ikke merkes på smak? Rart. Men vi har jo alle våre særheter (se syltetøyeksempel over ), jeg har en nær og kjær slektning som absolutt ikke under noen omstendighet vil bruke andre slags toaletter enn vannklosetter, for eksempel, og det tenker jeg man bare tar med på konto "menneskelig variasjon som gjør livet rikere" og bråker ikke noe med det. Det hjelper selvsagt at hun er litt selvironisk på det, da.

Jeg syns det burde holde for vennene dine med en beskjed i retning: "heihå, snart er det hyttetur, jeg gleder meg masse! Som der vet har jeg mine greier i matveien, og siden det ikke er så greit å holde orden på alle mine særheter for alle andre, så syns jeg det enkleste er om jeg enten er med og handler, eller at jeg tar med meg en del mat, og så bidrar jeg på kjøkkenet det jeg kan, men lover å ikke servere dere soyaburgere ".

Hvis de lager krøll og baluba av det, så syns jeg de er særere enn deg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 21:05   #204
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg har foresten i en del år vært en sånn tøysevegetarianer som bidrar til forvirringen noen av dere snakker om. Jeg gjorde det utelukkende av helsemessige grunner, jeg opplevde at magen min ble utrolig mye bedre av en lang periode uten kjøtt (jeg lurer på om det kan ha vært noe uheldig i tarmbakterierfloraen min som var avhengig av kjøtt, og at jeg sultet det ut, men det er jo umulig å finne ut. Virket gjorde det, i hvert fall).

Jeg spiste både fisk og egg og melk, og jeg spiste heller kylling enn å sulte, dersom det var krise. Hvis det var tid og rom for å utbrodere så forklarte jeg jo hva slags "tøysevegetarianer" jeg var, men noen ganger var det letteste å bare si "vegetarianer", for eksempel på restaurant. Men jeg ville aldri stått over nøttebiffen og tatt pinnekjøtt, som Nextlife nevner, altså! (Men spiste pinnekjøtt til jul de årene).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 21:45   #205
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Med tanke på hvor mye plantebasert mat som går med på å fore opp dyr i kjøtt- og melkeindustrien, inntar kjøttetere mer planter enn veggiser, for å si det sånn. En ting som forundrer MEG er når kjøttetere sidestiller dyr og planter, som om det var like ille å skjære en gulrot i biter som å skjære halsen over på ei ku. Virkelig? Og om man er så redd for planters følelser bør man vel i hvert fall kutte ned på kjøttet.

Og katter ER kjøttetere. Hva mener dere jeg skal gjøre, la kattene leve vegansk? Da hadde DET også vært gale og jeg hadde fått massiv kritikk for dette og. Mener dere at siden jeg tar hensyn til at katter er kjøttetere, så kan jeg like godt bli kjøtteter selv?

Hva dere spiser får være deres sak, men for meg handler det om å ikke la dyr lide og dø bare for at jeg skal kose meg med noe jeg har lyst på. Hadde jeg trengt kjøtt, fisk, egg og melk for å ikke dø, hadde jeg spist det. Men det må jeg altså ikke. Jeg har masse annen god mat jeg kan spise uten at dyr trenger å fungere som forbruksvarer for meg.

Jeg tror veldig få sidestiller planter og dyr og jeg tror de fleste er enige i at det av hensyn til jorden og menneskeheten er fornuftig om flere mennesker kutter ned på kjøttforbruket. Og at man mener at dyr bør ha det bra den tiden de lever og avlives på en skånsom måte selv om dette dessverre ikke alltid skjer.

Det er helt logisk for meg at man vil spise mindre kjøtt av hensyn til matfordelingen på jorda i og med at kjøtt er utrolig energikrevende å produsere. Det er også logisk for meg at man ikke vil spise kjøtt fra industri der man mener dyra ikke har hatt det godt. Det jeg skjønner er mer denne prinsipielle forskjellen på planter og dyr og dette med at dyr har en for for autonomi og råderett over seg og sitt som sidestilles med menneskene, og i hvilken grad man vil unngå det som om det var et religiøst påbud som lå bak. Og hvor menneskenes behov nærmest underordnes dyrenes? Eller gjør de ikke det? Det er mulig man redefinerer behov og at det ikke ligger noen naturtankegang bak? Altså hva er det etiske/filosofiske grunnlaget (og er dette det samme for alle)? I fall tonen virker kritisk igjen uten at jeg har villet det - dette er pur nysgjerrighet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 22:17   #206
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Et lik rett og slett. Interessant hvor forskjellig syn man har på dette.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 22:20   #207
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg hadde sant å si ikke hatt spesielt lyst til å spise kjøtt sammen med folk som opplever maten min som så ekkel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 22:21   #208
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Men det er jo det det er, da. Døde dyr. Dyrelik. Tross alt. Jeg spiser kjøtt, vel vitende om at det ikke kommer fra Rema.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 22:23   #209
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Et lik er for meg noe helt, helt annet. Virkelig. For meg er kjøtt mat. Punktum.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 22:28   #210
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Men det er jo det det er, da. Døde dyr. Dyrelik. Tross alt. Jeg spiser kjøtt, vel vitende om at det ikke kommer fra Rema.

Selvfølgelig er det ikke bare en firkantet pakke fra Rema. Men jeg sitter ikke ved bordet og føler på at jeg spiser et lik, da ville jeg ikke gjort det. Og jeg ville heller ikke hatt så mye glede av å spise hvis det satt folk ved bordet som syntes maten var motbydelig og at det ville være skikkelig ekkelt bare å komme borti den, eller at et serveringsbestikk skulle komme borti noe.

Jeg kjenner vegetarianere (ingen veganere) som det er null problem å spise og lage mat sammen med, men jeg ville hatt problemer når det blir på det nivået her altså.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 22:40   #211
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg kan forklare deg hvorfor jeg ikke orker feks at noen skjærer i grilla kylling og så en agurk feks:
Jeg er vegeterianer pga jeg synes kjøtt er ekkelt. For meg er det intet annet enn et partert lik. Jeg kan spise melk og egg pga det ikke har vært i kontakt med et lik.

Ja, jeg skjønte jo hvorfor du syns det var ekkelt, men jeg syns fortsatt det er veldig sært. Ikke som "burde vært lagt inn"-sært, altså, men sært. Men vi har jo alle våre særheter, så føler du sånn så føler du sånn, selvsagt. Men det må jo være veldig ekkelt for deg å sitte til bords å se folk legge innpå med lik?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 22:42   #212
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Nå har jeg jo inntrykk av at Trulte ikke sitter og sier til sine venner at maten deres er ekkel. Hun sier jo selv at hun ikke vil ha så mye styr rundt dette, men bare vil fikse maten selv. Men med så mye spørsmål som det kommer i denne tråden skjønner jeg at hun virkelig må forklare med store ord hvorfor hun vil lage maten selv.

Eller er jeg helt på jordet nå Trulte?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 22:42   #213
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg kan forklare deg hvorfor jeg ikke orker feks at noen skjærer i grilla kylling og så en agurk feks:
Jeg er vegeterianer pga jeg synes kjøtt er ekkelt. For meg er det intet annet enn et partert lik. Jeg kan spise melk og egg pga det ikke har vært i kontakt med et lik.

Og det er selvsagt greit at det er din personlige mening, men det er nok litt naivt å forvente at det er en holdning og en praksis de aller fleste vil møte uten å stille spørsmål ved.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 22:43   #214
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Et lik er for meg noe helt, helt annet. Virkelig. For meg er kjøtt mat. Punktum.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 23:14   #215
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg tenker at det trolig hadde vært lettere for deg å bearbeide issuen din enn å prøve å lære opp resten av verden til ditt syn, skal jeg være ærlig. Misforstå meg rett: jeg syns absolutt at du er i din fulle rett til å ikke spise kjøtt og til å få tilberede din egen mat, skulle du ønske det. Men å få resten av verden til å skjønne at kjøttmat er lik for deg, nei, det tror jeg ikke du kommer særlig langt med. Jeg tror jeg hadde valgt en alternativ forklaringsmodell overfor vennene dine, hadde jeg vært deg. Jeg må si at jeg skjønner at de diskuterer med deg, hvis det er slik du legger det frem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 23:23   #216
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg synes vegetarianergrunnen din er litt sær. Men for meg hadde det ikke betydd at jeg måtte utfordre deg på det/diskutere det gang på gang. Hadde jeg hørt begrunnelsen din en gang så hadde jeg akseptert den og moved on. Jeg hadde heller ikke brydd meg med om du insisterte på å fikse egen mat. Jeg synes vennene dine er rarere enn deg. De har i alle fall veldig mye energi til å bruke til å tenke på dette...

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 23:24   #217
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg skjønner også at du er lei av at maten din og du skal være samtaletema, gang, på gang, på gang!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 23:34   #218
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg kan forklare deg hvorfor jeg ikke orker feks at noen skjærer i grilla kylling og så en agurk feks:
Jeg er vegeterianer pga jeg synes kjøtt er ekkelt. For meg er det intet annet enn et partert lik. Jeg kan spise melk og egg pga det ikke har vært i kontakt med et lik.

For meg er heller ikke kjøtt noe annet enn partert dyrelik. Mer konkret muskler fra dyrelik. Som nevnt tidligere i tråden fatter jeg ikke at man kan tenke annerledes om kjøtt. Selvsagt er det deler av et dyrelik.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 23:36   #219
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

For meg er heller ikke kjøtt noe annet enn partert lik. Som nevnt tidligere i tråden fatter jeg ikke at man kan tenke annerledes om kjøtt. Selvsagt er det deler av et dyrelik.

Teknisk sett er det selvsagt et dødt dyr, men jeg tenker ikke på karbonadedeig eller skinkepålegg som lik uansett. Jeg tenker på det som mat.

Jeg tenker ikke på fisken jeg akkurat har sløyet som lik heller. Det er fortsatt bare mat i mine øyne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-15, 23:38   #220
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Dixie, dette med veganisme slik du beskriver det er jo helt ekstremt. Og så utrolig fjernet fra naturen! Mennesker har levd med husdyr i tusenvis av år, de former landskapet og er en del av naturen de også (jmf beitedyr og kulturlandskap, og ikke minst biene).
Etter denne definisjonen kan ikke veganere benytte seg av moderne medisin heller?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no