Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Smart" telefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-13, 23:49   #61
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og kinobillett!
Og GPS!
Og alarmsystemstyring!

Og togbillett!
Og lysbryter!
Og vekkerklokker!
Og barnevakt søndag morgen så jeg bare får sove bittelitt til ...

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 23:52   #62
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kan du åpne bilen med en smarttelefon?! Hvilken bil, og hvordan virker det?

Kan i ihvertfall låse den fra kontoret, om appen sier at bilen er ulåst.

Volvo. Ny. Moro for mor.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 23:53   #63
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hva mener du? Savner du ikke de gamle telefonkioskene som var tidligere tiders alternativ til mobiltelefon? Enda så enkle de var å bruke? Ja, hvis man hadde mynter og ingen hadde stjålet telefonkatalogen, så klart.

Nope. Jeg gjør ikke det, gitt, Jeg savner ikke kassettkrøll eller ripete LPer heller. Eller fire måneders ventetid for å få hjemmetelefon. Eller skrivemaskiner med rettetast og gennomslagspapir.
Men stensiler luktet godt, da.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 23:55   #64
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Og togbillett!
Og lysbryter!
Og vekkerklokker!
Og barnevakt søndag morgen så jeg bare får sove bittelitt til ...

Og en sånn vidunderlig meditasjonsapp som dysser meg i søvn hver kveld og vekker meg vennlig, men bestemt hver morgen!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 23:59   #65
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hva mener du? Savner du ikke de gamle telefonkioskene som var tidligere tiders alternativ til mobiltelefon? Enda så enkle de var å bruke? Ja, hvis man hadde mynter og ingen hadde stjålet telefonkatalogen, så klart.

Pfft, man gjorde da avtaler om å bli oppringt til gitte klokkeslett. Da sto man i telefonkiosken på torget og ventet på oppringing av kjæresten.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 00:25   #66
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Pfft, man gjorde da avtaler om å bli oppringt til gitte klokkeslett. Da sto man i telefonkiosken på torget og ventet på oppringing av kjæresten.

Jeg hadde stående avtale med mine foreldre: hvis telefonen ringte to ganger og samtalen ble brutt begge ganger, så ringte de til min faste telefonkiosk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 01:24   #67
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Smart" telefon

Mine foreldre har ikke smarttelefoner. De er ikke spesielt interessert i dem og kjøper derfor andre telefoner. Så vidt jeg vet har det ikke vært noe problem for dem å få tak i enkle mobiltelefoner. Jeg må innrømme at jeg syns det er litt dumt at de har så små skjermer, for det er ofte jeg kunne tenkt meg å sende bilder til dem. Men de ser jo knapt hva som er på bildet. Det er uansett et luksusproblem da, jeg har jo mulighet til å sende dem på FB eller mail.

Selv elsker jeg iphonen min. Jeg bruker den til mye forskjellig og hadde savnet den masse dersom jeg måtte hatt en telefon som kun funket til ringing og sms. Det er jo en grunn til at mobilselskapene nå selger abbonementer der det er datatrafikken de tar betalt for, for det er det folk bruker mest av nå.

Telefonen min brukes til handleliste, spill, musikk, bøker, strikkeoppskrifter, banktjenester, nett-tv, mail, sporing av pakker, kamera og mye mye mer. Jeg elsker at jeg kan søke etter oppskrifter mens jeg står i butikken og lurer på hva vi skal ha til middag. Eller google etter svar på spørsmål ungene kommer med som jeg ikke aner svaret på. Og mange andre ting som jeg ikke kommer på nå.

Markedet styres jo i stor grad av hva folk vil ha. Dersom faktisk 90-95% av befolkningen ikke hadde ønsket en smarttelefon, så hadde de jo solgt flere av de enkle modellene i butikkene. Men jeg må si at når jeg er ute blant folk, så ser det ut som om det er mye mer enn 5-10% som er glade i smarttelefonene sine. Det er jo bare å se seg rundt dersom man sitter på bussen eller på et venterom.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 01:29   #68
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Mamma har smarttelefon og digger det, pappa har ikke. De er hhv 65 og 67 år. Her i familien er det 3 smarttelefoner. Jeg tror ikke en gang mannen vil gå tilbake nå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 01:33   #69
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og en sånn vidunderlig meditasjonsapp som dysser meg i søvn hver kveld og vekker meg vennlig, men bestemt hver morgen!

Den trenger jeg navnet på! :søvnløs og desperat:

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 01:36   #70
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg elsker at jeg kan sjekke saldoen på kontoen min mens jeg står i kassekøen. Og overføre på et blunk hvis det ikke er dekning på brukskontoen. Og handlelisteappen, som vi begge oppdaterer så fort vi ser at noe mangler, er gull.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 01:38   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.


Irritasjonsmomentet ligger i at det er en trend på lik linje med uggs, crocs og pels. Vi trenger det egentlig ikke. I tillegg blir mange eldre blir prakket på seg disse, det gjør det litt ekstra trist.


Hehe, til tross for alderen din, høres du ut som min morfar. "De helvetes cdene, det er bare en fase, alle kommer til å gå tilbake til LPene snart" eller "det forbanna internettet - det er bare et blaff, vent og se".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 02:04   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Internett har ikke kommet for å bli. Bare for å vare en stund.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 02:06   #73
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Smart" telefon

Det er mye enklere å synkronisere telefonen med outlooken enn den 7. sansen.

Ellers kan jeg bidra med en liten quiz:

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 13-10-13 kl 02:13.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 02:15   #74
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Internett har ikke kommet for å bli. Bare for å vare en stund.

:helt sant: Artikkel fra 1996!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 09:06   #75
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Hehe, til tross for alderen din, høres du ut som min morfar. "De helvetes cdene, det er bare en fase, alle kommer til å gå tilbake til LPene snart"

Og det fikk han jo jammen rett i, til slutt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 12:54   #76
andreas84
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 15
andreas84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: "Smart" telefon

På min tidligere jobb, og t-banen så jeg hele tiden folk totalt oppslukt i telefonen. Det kan ikke være sunt å skulle sjekke facebook, mail og nyheter hvert 5. min. Det å alltid være på og tilgjengelig. Jeg har også kommet over folk som jogger med "smart" telefonen på armen for å høre på musikk. Desperate greier.
En skummel tanke er overvåkings faktoren, at den alltid viser hvor vi er (GPS). Det kan lett misbrukes. Facebooks ansikts gjenkjenning var det brukerne som var så flittig med å utvikle.

Kalender, vekkeklokke, mp3 hadde da min gamle mobil også. Billett funksjon kunne lett blitt utviklet på den. En annen ting som var genialt på min Sony Ericsson 750i var sterkt lys. Jeg har enda ikke sett noen mobiler som har en så skarp lykt.

andreas84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 12:57   #77
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

Jeg har også kommet over folk som jogger med "smart" telefonen på armen for å høre på musikk. Desperate greier.

Hva i alle dager er "desperat" med å høre på musikk mens man jogger? (Jeg hører alltid på musikk (eller podcasts) mens jeg trener, ellers hadde jeg neppe orket å trene i det hele tatt. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 12:58   #78
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Andreas84, du er for ung til å ha jogget med gul Sony-klump, skjønner jeg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 13:00   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

PJeg har også kommet over folk som jogger med "smart" telefonen på armen for å høre på musikk. Desperate greier.

Haha, nå klarer jeg dessverre ikke å ta deg seriøst lenger (ikke at jeg har gjort det ellers). Desperat fordi man hører på musikk når man trener? Ja, fysj, noe så uvanlig som å trene til musikk, de må jo være gale?? :skingrestemme:
Hvis du er ute etter skarp lykt, kan jeg tipse deg om at disse skumle smarttelefonene har diverse lommelykt-apper. Jeg har et par apper som omtrnet kan skape dagslys midt på natta.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 13-10-13 kl 13:07.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-13, 13:01   #80
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av andreas84, her.

På min tidligere jobb, og t-banen så jeg hele tiden folk totalt oppslukt i telefonen. Det kan ikke være sunt å skulle sjekke facebook, mail og nyheter hvert 5. min. Det å alltid være på og tilgjengelig. Jeg har også kommet over folk som jogger med "smart" telefonen på armen for å høre på musikk. Desperate greier.
En skummel tanke er overvåkings faktoren, at den alltid viser hvor vi er (GPS). Det kan lett misbrukes. Facebooks ansikts gjenkjenning var det brukerne som var så flittig med å utvikle.

Kalender, vekkeklokke, mp3 hadde da min gamle mobil også. Billett funksjon kunne lett blitt utviklet på den. En annen ting som var genialt på min Sony Ericsson 750i var sterkt lys. Jeg har enda ikke sett noen mobiler som har en så skarp lykt.

Æh, du vet da ikke hva folk driver med ellers. Jeg har en jobb hvor jeg nesten aldri kan sjekke mail og sånt og hjemme er ungene på meg hele tiden. Om jeg hører på radio når jeg går hjem eller betaler regninger mens jeg sitter på bussen kan jeg virkelig ikke se er grunn til at andre skal sitte og huffepuffe seg over.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no