Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God oksegryte - oppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-24, 20:25   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God oksegryte - oppskrift

Enig, og takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 21:56   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God oksegryte - oppskrift

Spiste denne i helgen, og døde nesten av lykke.

https://trinesmatblogg.no/recipe/boe...guignon-v-2-0/

Det står at man man bruke høyrygg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 22:05   #23
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God oksegryte - oppskrift

Der kom du meg i forkjøpet, Poly. Den var helt vidunderlig!!!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 22:05   #24
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: God oksegryte - oppskrift

Høyrygg er faktisk favorittkjøttet mitt. Hvorfor selges det ikke på Kiwi? Bruker det i gryter som skal koke lenge. Veldig godt i Chili con carne. Jeg har forresten lyst til å prøve meg på sosekjøtt. Det var noe mormor pleide å lage. Må se om jeg finner en oppskrift. Eller har noen? Men usikker på ovn. Det må liksom koke i saus/kraft.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-24, 22:36   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God oksegryte - oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Spiste denne i helgen, og døde nesten av lykke.

https://trinesmatblogg.no/recipe/boe...guignon-v-2-0/

Det står at man man bruke høyrygg.

Hm. Kanskje jeg skal lage denne? Har alle ingr unntatt bacon.

Men har egebtlig handlet inn til den vidundergryta…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-24, 12:18   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: God oksegryte - oppskrift

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Høyrygg er faktisk favorittkjøttet mitt. Hvorfor selges det ikke på Kiwi? Bruker det i gryter som skal koke lenge. Veldig godt i Chili con carne. Jeg har forresten lyst til å prøve meg på sosekjøtt. Det var noe mormor pleide å lage. Må se om jeg finner en oppskrift. Eller har noen? Men usikker på ovn. Det må liksom koke i saus/kraft.

Det lager jeg helt uten oppskrift. Altså, oksekjøtt i passe biter, vendes i mel (jeg har salt og pepper i melet) og stekes for å få stekeskrope, deretter kokes det. Om kjøttet har bein så kokes de med så det blir god kraft, alternativt tilsetter jeg uten å skjemmes så mye oksekraft fra konsentrat på flaske.

Lager etterhvert brun saus, normalt sett av bruning (steke hvetemel og smør til det blir brunt) men nå har jeg jo denne utfordringen med disse jentene som ikke tåler hvetemel, og har nok ikke laget det side før et oppsto...)

snaker til sausen med salt og pepper (og evt noe mer om den er veldig tam)

Stekovnen er ikke involvert i dette da, men godt er det .

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no