Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sjokoladekalender i barnehagen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 10:23   #161
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Barnehagen til LilleVenn er blitt en skikkelig sukkernazi barnehage, så der ville jeg blitt sjokkert om de hadde hatt sjokoladejulekalender. Heldigvis er de ikke blitt så nazi at de har kuttet ut å ha pepperkaker i kalenderen. Her er barna med og baker og pynter pepperkakehjerter, og hver dag trekkes det ut et barn som får et pepperkakehjerte. Fin kalender

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 10:36   #162
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Joika. Det er 24 nonstop. En hver dag. Men det fikk du vel med deg.

Strengt tatt blir det 17 stykker, hvis barnet ikke er i barnehagen på selve Julaften. Uansett er det bare tull med nonstop i kalenderen. De er så små at man nesten ikke ser dem. Gi barna en 200 grams melkesjokolade og be dem ta den med hjem og overlevere til mor .

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 14:27   #163
ama
Nybegynner
 
ama sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 5
ama har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Hos oss er det pepperkaker hver dag, og det er stas.

ama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 14:43   #164
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Det hadde vært helt greit for meg. Hos oss trekker de et bilde opp av en sekk hver dag som blir klistret i julevinduet. Til hvert bilde er det en historie. Koselig tradisjon.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 17:10   #165
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Joika. Det er 24 nonstop. En hver dag. Men det fikk du vel med deg.

Neida, det er da vel maks 17 nonstop det er snakk om. Du viderefører det vel ikke hjemme i helgene?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:17   #166
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Joika. Det er 24 nonstop. En hver dag. Men det fikk du vel med deg.

Fikk med meg det, og klart det er jo ganske ille det ja. Dvs med mindre du sender barnet i barnehagen til og med juleaften, så blir det mer 22 dager fra 1-22 desember, minus helgene.... det blir vel en 16 nonstop det?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:17   #167
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Neida, det er da vel maks 17 nonstop det er snakk om. Du viderefører det vel ikke hjemme i helgene?

Hehe.. så dette nå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:50   #168
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Junior barnehage har følgende kalender (på småbarnsavdeling). Vinduene er delt i 2 x 12 ruter (med rød tape). Hver dag trekkes et av barna, som så får velge en julepynt som de klistrer opp i ruten med tape. Kjempestas!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 00:42   #169
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det er tullete og unødvendig å lage ståhei for en nonstop jeg.

Jeg synes det i tillegg er tull å lage ståhei for 17 non stop.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 12:19   #170
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Jeg synes 17 ekstra ganger med sukker for et barns tenner i en ellers sukkerbefengt jul er ganske mye jeg. Jeg mener nå at godterikalender i barnehagen er tull uansett, men skal de først ha det så ville jeg foretrukket 17 nonstop på en gang framfor hver dag.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:39   #171
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

De aller fleste pusser vel tenner både morgen og kveld, så risikoen for hull er vel minimal.
Og hvor mye sukker er det mulig å presse i en liten non stop?

Jeg kan virkelig ikke se problemet.

At det er unødvendig å ha sjokoladekalender i bhg er en annen diskusjon.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 20:09   #172
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Her er barna med og baker og pynter pepperkakehjerter, og hver dag trekkes det ut et barn som får et pepperkakehjerte. Fin kalender

Samme her!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 20:20   #173
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Jeg hadde nok ikke reagert, men jeg skjønner ikke helt vitsen. Hos oss er det litt forskjellige kalendere ute og går, men på storebrors avdeling så får den som trekker trekke en sang og får et klistremerke. Syns det er helt greit jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 21:41   #174
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes 17 ekstra ganger med sukker for et barns tenner i en ellers sukkerbefengt jul er ganske mye jeg. Jeg mener nå at godterikalender i barnehagen er tull uansett, men skal de først ha det så ville jeg foretrukket 17 nonstop på en gang framfor hver dag.

De kan jo svelge de hele.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no