Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Finnes julenissen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva svarer dere barna?
Ja, julenissen finnes. 36 48,00%
Nei, han finnes ikke. 26 34,67%
Unngår å svare, eller vrir sannheten på andre måter 1 1,33%
Annet ... 12 16,00%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-08, 19:19   #41
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes julenissen?

De har ikke spurt enda, men skal få leve med illusjonen til de selv forstår at det er noen som er utkledt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 19:25   #42
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Vi har aldri innbilt barna at julenissen, tannfeen, hekser og troll finnes. Har de spurt rett ut har vi svart at det er fantasifigurer. Vi begynte forsåvidt med å omtale disse karakterene som andre mennesker, men idet storesøster spurte rett ut fikk hun ærlig svar.

Jeg synes dog det er litt mer problematisk å svare på om Gud finnes. Jeg pleier å si at noen tror det, men at ingen kan være sikre.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 19:43   #43
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Nei, han finnes ikke her i heimen. Spørsmålet har foreløpig ikke vært oppe til diskusjon, og vi feirer en ytterst nissefri jul.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 19:55   #44
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Min 6åring har vel aldri HELT trodd på nissen, siden hennes eldre halvsøster avmystifiserte dette for henne for flere år siden. Men HVEM torr dere har størst øyne når nissen kommer?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 20:00   #45
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Her i huset tror barna på nissen, selv om nissen alltid er så travel på julaften at han sender en mann som har kledd seg ut. Tulla har nemlig funnet ut at på julaften er det bare en mann som har kledd seg ut, men nissen finnes allikevel. Hun har aldri spurt direkte om nissen finnes, og jeg tror nok at jeg kommer til å gi et litt ullent svar. Lillegutt betviler ikke nissen og oppdaget ikke at det var noen som hadde kledd seg ut heller.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 20:16   #46
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Her i huset finnes han helt til de er så store at de skjønner det selv.
Enkelte løgner har jeg ingen problemer med.

Fikk et lite problem når eldstemann plutselig fant tennene sine bakerst i baderomsskapet for noen år tilbake, men klarte å ro den i land ved å si at tannfeen ga tanna til mamma eller pappa fordi det ellers ville blitt alt for mange tenner for tannfeen å ta vare på. Han godtok den.
Nå er han 12 og har for lengst skjønt at tannfeen er mamma eller pappa, men tanna må like fullt i glass for peng skal han ha.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 20:18   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Hannah har ikke spurt enda. Jeg tror enda at hun bare tenker at nisser er en del av jula, og har ikke reflektert noe over det. Vi hadde nisse på julaften ifjor, og han fikk klem og hele pakka.

Om hun spør meg direkte vil jeg nok ikke svare hverken ja eller nei tror jeg, men spørre litt tilbake, og kanskje fabulere litt sammen med henne.

Vi var forresten på "Jul i Mummidalen" forrige helg, og venninna mi hadde med seg sønnen sin på 3 år. For å forberede han litt på opplegget fortalte hun at det var noen som hadde kledd seg ut da, på teateret.
En stund etter at teateret hadde begynt utbryter gutten: "mamma, Mummi hadd jo itj kledd ut sæ ??"

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 20:22   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

På direkte spørsmål kommer jeg til å svare nei.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 20:26   #49
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Jeg har ikke tenkt mer over det enn at jeg ikke vil ha nisse på julaften.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 21:01   #50
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Som pedagog med tilleggsutdanning i veiledning ( ) spør jeg selvsagt: Hva tror du da?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 21:04   #51
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Liten avsporing: Vi var på teater forrige helg og så "Tre nøtter til Askepott". I pausen kom skuespillerene frem og snakket med barna og Frida var helt overrumplet over at de faktisk var ekte mennesker!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 21:15   #52
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Selvfølgelig finnes julenissen! Har dere ikke sett Polarekspressen?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 22:07   #53
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Som pedagog med tilleggsutdanning i veiledning ( ) spør jeg selvsagt: Hva tror du da?

Skal vi ha undervisning på torsdag?
Svar: Hva tenker du?

Har litt anspent forholdt til den setningen. Håper det går over snart.. for den er veldig nyttig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 22:07   #54
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Jeg aner ikke hva fireåringen tror om den saken, men mine vekttall i veiledningsmetodikk vil selvsagt lede meg inn på samme spor som ~TM~.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 22:10   #55
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Mazungen sier hun tror på nissen hun, men jeg tror ikke hun gjør det. Hun spør ikke direkte.

Vi er med på spøken alle mann her i huset og besøk av nissen på julaften er kjempekoselig.

Nissen kan godt ha med gaver fra andre spesielt de som ikke er tilstede.

Jeg ville ikke fortelle ungen at alle gavene er fra nissen eller noe slikt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 22:19   #56
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Skal vi ha undervisning på torsdag?
Svar: Hva tenker du?

Har litt anspent forholdt til den setningen. Håper det går over snart.. for den er veldig nyttig.

En foreleser jeg hadde fortalte at hun (sånn litt på autopilot vil jeg anta - og følgelig ikke i en lyttende veiledermodus) en gang hadde svart sin sønn "hva synes du den skal være?" da han spurte henne om hvor mye klokka var.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 23:26   #57
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Finnes julenissen?

Nei, han finnes ikke, og jeg lyver ikke. Så på direkte spm. blir det "nei", og de har kommet. Vi vinkler det som Skilpadda med samtale rundt fantasifigurer som Jesus, Bilbo, drager, Harry Potter ol. fantasifigurer. (Selv om vi nok er mer tilbøyelige til å tro på drager. )
Det funker overhodet ikke alltid med "hva tror du?" el. for da kommer det støtt "jeg lurte på hva du tror!" eller noe annet i den gaten.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 19:08   #58
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Her tror vi fullt og fast på nissen. Han kommer jo hvert år. Jeg lurer på om storesøster er veldig skeptisk nå, men hun avviser i hvert fall ikke på noen måte nissen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 19:15   #59
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Nissen har vel egentlig ikke vært så mye tema her foreløpig, men vi kommer nok til å være med på nisseleken antar jeg. For min del ville jeg aldri svart så bastant som hovedinnlegger ifht om nissen finnes eller ikke. På samme måte som med Gud. Jeg tror ikke på verken Gud eller nissen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 19:27   #60
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

En foreleser jeg hadde fortalte at hun (sånn litt på autopilot vil jeg anta - og følgelig ikke i en lyttende veiledermodus) en gang hadde svart sin sønn "hva synes du den skal være?" da han spurte henne om hvor mye klokka var.



Det kunne min gamle ped lærer sikkert funnet på og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no