Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Finnes julenissen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva svarer dere barna?
Ja, julenissen finnes. 36 48,00%
Nei, han finnes ikke. 26 34,67%
Unngår å svare, eller vrir sannheten på andre måter 1 1,33%
Annet ... 12 16,00%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-08, 13:54   #1
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Finnes julenissen?

Ja, hva svarer dere når deres barn spør om det? Vi har aldri hatt nisse, jeg selv har ikke vokst opp med det heller, så jeg har ikke noe problem med å si sannheten når barna våre spør om det. Jeg vet ikke om jeg uansett hadde klart å løyet for barna mine.

Eldstemann på 6 år spurte for noen måneder om det. Da svarte jeg, vil du vite det svaret barn kanskje vil høre, eller sannheten. Først svarte hun at hun ville ha barneversjonen. Da svarte jeg: Ja, han finnes. Hun så nøye på meg og sa: Ok, jeg vil ha sannheten. Jeg svarte at han finnes ikke. Hun ble litt skuffet, men tok det veldig bra. Hun spurte her om dagen om tannfeen fantes, og jeg måtte være ærlig igjen.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 13:59   #2
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Jeg liker litt mystikk og moro så mine barn lever i den villfarelsen at det finnes både julenisser, tannfeer og påskeharer. Jeg insisterer ikke akkurat, men jeg avkrefter det ikke heller.

Nå har jeg ikke fått spørsmålet enda, men om det skulle komme så hadde jeg nok sendt det tilbake, hva tror du?

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:01   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Til nå har det ikke fallt inn for guttungen at nissen ikke finnes, tror jeg. Men den dagen han spør, vil han få et ærlig svar. (Og jepp, han er veldig klar over at julegaver kommer fra mamma/pappa: "Mamma - den vil jeg ha til jul - og den, og den!"

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:01   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Opprinnelig lagt inn av Moria, her.

Jeg liker litt mystikk og moro så mine barn lever i den villfarelsen at det finnes både julenisser, tannfeer og påskeharer. Jeg insisterer ikke akkurat, men jeg avkrefter det ikke heller.

Nå har jeg ikke fått spørsmålet enda, men om det skulle komme så hadde jeg nok sendt det tilbake, hva tror du?

Jeg også. Jeg synes bare det er koselig og tror ikke de akkurat blir skadet av å bli "løyet" litt for på den fronten. Så her finnes julenissen, tannféen og andre skikkelser.
Jeg lærer henne ikke at julenissen gir henne gavene da, for det er jo viktig at hun takker giverne for gavene. Så jeg sier at det er julenissen som legger pakkene under treet og legger frem julestrømpen, men at det er vi som kjøper gavene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:04   #5
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Snuppa tror at nissen kommer gjennom pipa vår natt til julaften, spiser grøten vi har satt fram og fyller julestrømpa. Hun har skjønt at nisser generelt (på kjøpesenter, TV, barnehagen) ikke er Den Ekte Nissen, men jeg tror muligens at hun har stor tro på at han som fyller julestrømpa er ekte. Når hun blir så stor at hun spør om nissen finnes, skal hun få et ærlig svar.

  Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:05   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Poden har ikke spurt om dette, og vi har i grunnen ikke noe nært forhold til julenissen, heller - vi pleier ikke å ha nisse på julaften, og heller ikke å si noe om at det er nissen som har kommet med gavene. Men han sa noe om nissen i fjor, og da oppdaget jeg nesten tilfeldig at han helt klart tror nissen finnes, og det er jo ikke så rart, for han har jo sett ham flere ganger. ("I julen kommer nissen med gaver, men han kan også komme når det ikke er jul, og da har han med godteri. " var vel beskrivelsen hans.) Påskeharen, derimot, har han ingen tro på. ("Vet du mamma? At påskeharen finnes ikke på ordentlig - det er bare en vanlig hare som har kledd seg ut!")

Men på et eventuelt direkte spørsmål, hvis jeg skjønte at han faktisk lurte på dette, ville jeg svart sant.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:05   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Det har ikke vært aktuelt ennå, men dersom det oppstår tvil om nissens eksistens mistenker jeg at jeg vil oppfordre til en agnostisk innstilling til spørsmålet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:06   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

("Vet du mamma? At påskeharen finnes ikke på ordentlig - det er bare en vanlig hare som har kledd seg ut!")

Herlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:17   #9
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Nisser.

Nei, jeg tror jeg skal gå for at nissen ikke finnes.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:19   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Selvsagt finnes julenissen. Han er litt av magien rundt julen.
Men vu har ikke noe sånn voldomme samtaler om han da, og han gir gaver til alle barna. Vi snakker ikke om snille og slemme barn.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:22   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Eldste på 10 år tror ikke lenger på nissen, mens minsten på 7 var i fjor ihvertfall helt overbevist om at nissen eksisterte.
Han ble helt fra seg da vi fyra i peisen for hvordan skulle nissen komme seg ned da?
Han har også et rituale lille julaften om å sette fram melk og småkaker til nissen.
Jeg tenker at han bare kan få lov til å tro på dette.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:22   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Selvsagt finnes julenissen. Jeg trodde på julenissen helt til jeg ble 34 og mor, da ble det nemlig slutt på nissestrømpe for egen del.

Men mine barn skal selvsagt få tro på nissen så lenge de vil...

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:30   #13
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Huff, det er et dillemma hos oss, for storesøster tror virkelig på nissen. Dette fordi han har vært hos oss to juler - han kommer fra naustet, så det er en sjønisse, og han har alltid vondt i halsen slik at han ikke kan snakke. Hun har overhodet ikke plukket opp at nissen har pupper og Dr. Martens-skoene til mamma... Hun har skrevet brev i fullt alvor, og selv tvillingbroren har ikke hatt hjerte til å si sannheten til henne.

Godt å se det er flere skolebarn som fremdeles er "troende"...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:32   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Pussig nok går jeg for et definitivt "nei, han finnes ikke" der. Samtidig ser jeg jo gjerne at småpjokkene opprettholder et håp, om ikke annet, om at det finnes drager og alver og sånt noe der ute.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:38   #15
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Men dere som sier at dere ville svart sant (i betydning "nei, nissen finnes ikke") hvis dere får spørsmålet, VET dere at nissen ikke finnes? Har dere bevis? Eller er det noe dere mener fordi dere ikke har sett ham selv?

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:42   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Hos oss, med barn på 11, 14 og 16, finnes nissen fortsatt. Det er han som henger opp julekalenderen natt til 1. desember og som ordner julestrømpe natt til julaften.

En venn var julenisse for barna i parken (lenge siden). Ingen andre, hverken andre mammaer/pappaer, mine egne barn eller andre barn vet hvem det var. Yngste er fortsatt litt usikker på om det virkelig var nissen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:42   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Jeg svarer at jeg ikke tror det, men at det er mange andre som tror han finnes så derfor er det helt legitimt å tro på nissen. Eller noe annet like tåkete. Jeg hater å lyve om sånt, men samtidig så er det jo koselig å tro på nissen. :ambivalent:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:44   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Men dere som sier at dere ville svart sant (i betydning "nei, nissen finnes ikke") hvis dere får spørsmålet, VET dere at nissen ikke finnes? Har dere bevis? Eller er det noe dere mener fordi dere ikke har sett ham selv?

"Jeg har aldri sett ham, men hvis han finnes har han solgt sjelen sin til The Coca Cola Company, så han er uansett død for meg. "

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:45   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

"Jeg har aldri sett ham, men hvis han finnes har han solgt sjelen sin til The Coca Cola Company, så han er uansett død for meg. "

Jeg hater å elske den reklamen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 14:45   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes julenissen?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Men dere som sier at dere ville svart sant (i betydning "nei, nissen finnes ikke") hvis dere får spørsmålet, VET dere at nissen ikke finnes? Har dere bevis? Eller er det noe dere mener fordi dere ikke har sett ham selv?

Jeg ville nok i en sånn situasjon snakket litt om myter og mytologiske figurer, og at man kan tro på forskjellige ting på forskjellige måter, det være seg julenissen, Jesus, Spiderman eller Bilbo Baggins. Og at når det gjelder julegavene, så får man dem fra andre mennesker - men at julenissen finnes i fortellingene om julenissen, og at man godt kan tro på dem, på en måte, selv om man ikke egentlig tror at han bor på den egentlige Nordpolen og kommer flyvende i en slede med gaver. Men jeg er meg (og Poden er Poden og ville antagelig verdsette en slik forklaring).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no