Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du adventslys i vinduet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Adventstake
Ja, de er fine og det blir ikke jul uten 91 52,00%
Nei, men har lyst på 6 3,43%
Nei, de er stygge 60 34,29%
Nei, det er harry 18 10,29%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-07, 22:54   #41
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Nei.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:54   #42
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Ja, det har vi. Spesielt pene er de ikke, og jeg har så klart plukket av plastikkpynten og de er helt hvite og enkle. De hører liksom med.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:54   #43
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Nei, men har stjerne.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:55   #44
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Ingenting som passer for meg. Vi har, de er ikke særlig fine, synes jeg, men ungene liker dem. Og det hadde blitt jul uten dem.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:55   #45
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Ja, det har vi. Spesielt pene er de ikke, og jeg har så klart plukket av plastikkpynten og de er helt hvite og enkle. De hører liksom med.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:02   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er jeg veldig enig i. Julen for meg dreier seg om tradisjoner og ikke mote.

For meg er julepynt tradisjon og skaperglede. Noe gammelt og noe nylaget. Jeg elsker å pusle med julepynt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:03   #47
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Nei...sånne vil jeg ikke ha i vinduet mitt!

Men adventsstjerne derimot, det må jeg ha!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05

Sist redigert av Go\jenta : 01-12-07 kl 00:06.
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:11   #48
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har du adventslys i vinduet?

Nei, kunne virkelig ikke falle meg inn.
Men vi feirer ikke jul heller da, kunn vår egen vinterhappening, og dette er ikke en tradisjon vi har med, de er jo så stygge.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:18   #49
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Hvor tar man det fra at enkle, sjuarmede lysestaker er "stygge" eller "harry"??

:seriøst forundret:

Har ikke selv, for jeg er veldig glad i adventstjerner, men jeg har aldri noen gang tenkt at de sjuarmede lysestakene er verken stygge eller harry.

Det er LYS i ADVENTSTIDEN - og DET vi vi vel ha, eller hva?

Og det finnes jo helt enormt mange ting som vikelig ER stygge og harry - så hvorfor velge seg ut noe såpass enkelt og nøytralt til aktiv misliking?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:22   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Smak og behag, Zöe. Men jeg synes det er flott at så mange faktisk bruker dem i vinduene sine, for jeg ser for meg en mye trister førjulstid om alle hadde sluttet med dem. Jeg ELSKER å se slike lysestaker i folks vinduer, i tillegg til lys på trærne ute osv. DET er førjulsstemning, det. Hadde alle sluttet med de stakene, hadde jeg seriøst lagt meg ned og hylt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:23   #51
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Ikke en slik en nei - mest fordi jeg ikke synes de er sånn kjempefine.

Liten digresjon - kan man ha flere julestjerner (altså, elektriske - ikke planten) i samme hus? Det blir nemlig feil for meg - men jeg ser jo at veldig mange har masser av julestjerner

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:26   #52
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ikke en slik en nei - mest fordi jeg ikke synes de er sånn kjempefine.

Liten digresjon - kan man ha flere julestjerner (altså, elektriske - ikke planten) i samme hus? Det blir nemlig feil for meg - men jeg ser jo at veldig mange har masser av julestjerner

Jepp - fire her!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:28   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Spørs vel hvor stort hus man har? 7 julestjerner i en liten 40 kvm-leilighet i en bygård i Oslo ville kanskje sett merkelig ut, men i et 350 kvm-hus på landet ville det kanskje sett helt flott ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:30   #54
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Me har ein slik i gangen

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:37   #55
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Ja, jeg har to.

Hannuka-lysestaken har åtte lys fordi festen varer i åtte dager.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:37   #56
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Liten digresjon - kan man ha flere julestjerner (altså, elektriske - ikke planten) i samme hus? Det blir nemlig feil for meg - men jeg ser jo at veldig mange har masser av julestjerner

Nei, nei, nei! Bare ei stjerne, den symboliserer jo Betlehemstjerna! Dere vil vel ikke at hyrdene på marken skal gå seg vill? (Eller var det de tre vise menn? )

Ville aldri falt meg inn å henge opp mer enn en adventstjerne. Adventstaker, derimot, kan man ha så mange man vil av.

  Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:40   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Ikke alle som følger religiøse tradisjoner til punkt og prikke da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:41   #58
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Nei. Jeg liker dem ikke.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:43   #59
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Vi har en rød adventsstake. Arvet den av svigers for noen år tilbake. Det fulgte med noe grønne plastdingser som skulle være rundt, men de kastet jeg.

I forrige bolig sto staken i kjøkkenvinduet. Nå aner jeg ikke hvor jeg skal sette den. Det er så lite stikkontaktuttak i dette huset. Skulle tro huset ble bygget for stearinlys- og oljelampe-elskere.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:45   #60
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du adventslys i vinduet?

Ja har to stykker. En på kjøkkenet og en i det lille vinduet i gangen. Forran det i gangen sitter nissefamilien min, som er strikket av mamma og tante. Kjempekoselig. Skal sette det fram i morgen og gleder meg.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no