Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Jesus! Facebook og navn

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-23, 21:08   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jesus! Facebook og navn

Jeg skal prøve å forklare uten å oute navnet mitt.

Mannen, jeg og ungene har samme etternavn. Det er utenlandsk, med prefiks. Facebook nekter å anerkjenne navnet vårt. Guttungen fikk «vennligst oppgi ditt ekte navn» da han som 13-åring fikk Facebook. Til slutt gikk det an å opprette profil, men med stor bokstav i prefiksene, som er feil. Han har sendt inn kopi av passet uten resultat.

Datteren har rett og slett kuttet prefiksene. Så navnet er sånn halvveis.

Mannen hadde store bokstaver i mange år, men klarte på mystisk vis å endre det til små for et par år siden.

Svigerfar har hatt det riktig fra starten. Jeg vet ikke hvorfor.

Men spørsmålet handler om meg selv. Jeg skulle opprette en Facebookprofil i dag, ja, endelig og det var jaggu på tide, i følge alle jeg kjenner. Det har sammensatte årsaker til at jeg ikke har ønsket det, men jeg er nødt nå, for nå må man ha Facebook for å ha Messenger. Men det går jo ikke. De nekter å godta navnet mitt, og foreslår andre alternativer.

Jeg kan jo seriøst ikke opprette en profil med feil navn for deretter å prøve å fikse det? Mannen sier at det ser ut som jeg må det. Det nekter jeg, altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:10   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Og vi har prøvd å endre innstillingene til det språket navnet vårt er vanlig i. Det funker heller ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:29   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Jeg har mange venner med prefix med små bokstaver så det er mulig, som du har sett selv også. Jeg ville opprettet profil med stor bokstav i prefikset uten mellomrom og så forsøkt å endre i etterkant.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:31   #4
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Jeg aner ikke svaret på spørsmålet ditt, men lurer på og har prøvd å google hva prefiks er. Er det for eksempel som i Jeanne d’Arc?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:34   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Af/von/van/der/de etc er eksempler på prefikser i litt ulike land

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:35   #6
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Takk! Da lærte jeg noe nytt.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:36   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Hehe... jeg har og et spesielt navn, som egentlig skal skrives i ett, med to store bokstaver (ala McDonald). Facebook gir meg lov til å skrive det riktig, men folkeregisteret gir meg IKKE lov. Så derfor må jeg hete "Donald, Svanen mc"
Vi har kranglet med folkeregisteret, men får ikke skrevet det slik vi vil. Hvis vi kan "bevise" at det skrives som vi vil, så kan vi kanskje få endret det. Bevis kunne feks være min fars dåpsattest (han er ikke norsk), men vi har sett at den er håndskrevet, så en tolkning av den vil sikkert folkeregisteret ta som mellomrom...
Nå gidder jeg ikke styre mer med det, men vi tullet med at vi skulle stokke navnene til minsten noe ala "Svanungen Pappanavn-McDonald". Det hadde laget krøll for folkeregisteret. (vi gjorde ikke det, hun har mitt som mellomnavn. Mye lettere å svare og si hans enn mitt)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 21:39   #8
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Hva med kirkebøker, Svanen?
Min bestefar var usikker på skrivemåten på etternavnet, det fantes mange så mange i omløp, så han sjekket kirkebøkene og det ble endret i Folkeregisteret.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 22:38   #9
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Så rart! Et søk på Facebook viser at det er mange som heter van der Something med små bokstaver og allting.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 22:41   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Så rart! Et søk på Facebook viser at det er mange som heter van der Something med små bokstaver og allting.

Oh yeah. I know.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 22:42   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Men det var også mange Van Der og Vander og whatnot.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 22:55   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Begge mine nederlandske Facebookvenner (ikke i familie md hverandre) heter van der med små bokstaver ser jeg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-23, 23:17   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Jajaja… jeg vet at det går an. Men Facebook vil ikke med meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-23, 07:48   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Er det mulig å registrere feil først og så rette det opp etterpå?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-23, 08:40   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Er det mulig å registrere feil først og så rette det opp etterpå?

Ja, det er det mannen mener jeg må gjøre. Jeg er veldig i tvil, særlig siden både sønn og datter ikke har klart å få det til. Og mannen fikk det plutselig til, helt tilfeldig, etter mange år.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-23, 08:49   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Vårt familienavn er også sånn. Ser at bare sønnen har det riktig, heller ikke de som bor i landet der navnet kommer fra, har det riktig. Jeg bryr meg ikke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-23, 09:13   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jajaja… jeg vet at det går an. Men Facebook vil ikke med meg.

Det er nesten enda mer irriterende når man ser at andre får det til.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-23, 09:21   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

De skulle hatt bare store bokstaver sånn som i pass og på førerkort. Problem solved.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-23, 09:48   #19
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hva med kirkebøker, Svanen?
Min bestefar var usikker på skrivemåten på etternavnet, det fantes mange så mange i omløp, så han sjekket kirkebøkene og det ble endret i Folkeregisteret.

Vet ikke om de har kurkebøker der min far er født. Blir fort mye styr å finne ut, så vi har egentlig gitt opp.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-23, 10:39   #20
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jesus! Facebook og navn

Eg trudde Jesus var på Facebook.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no