Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-11, 12:06   #661
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hm cdon.com.... *gruble*

Er det noen filmer eller serier som fungerer for svigerforeldre som liker tv av typen legeromaner og the days of our lives?

John Adams. Historien om tilblivelsen av USA, veldig bra serie fra HBO

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 14:14   #662
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi - dvs jeg - har handlet inn alle gavene bortsett fra tre. Gaven til Stesønn, til niese på svigersiden og til svigerinne m/ektefelle. Siden dette er på hans side av familien så tenker jeg at jeg erklærer meg som ferdig med julegaveinnkjøp.
Resten av jula gidder jeg ikke planlegge. Noe godt til middag et par dager, ålreit pålegg og baguetter/rundstykker til frokost og lunsj - og dett blir dett.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 14:23   #663
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Det var noen som la ut en link til en godterinettbutikk nå nylig her inne på forumet. Jeg klarer ikke å spore innlegget, men jeg tror at det var en amerikansk(eventueltnritisk)nettbutikk. Noen som husker?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 15:58   #664
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Den enkleste adventsstaken

Den var fin og enkel.
Hvor har du kjøpt sånne?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 20:17   #665
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har pakket inn alle kalendergavene og hengt de på den store kalendernissen. Nå får han henge i klesskapet mitt og vente en liten uke, store mannen.

Dårlig mobilbilde og opp-ned, men pytt:


Har julemusikk på og skal benytte stemningen til å pakke inn en drøss med andre gaver også. Endel av dem skal til Nederland hvor de feirer Sinterklaas den 6. desember så jeg bør få sendt dem snart.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 23:30   #666
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Det var noen som la ut en link til en godterinettbutikk nå nylig her inne på forumet. Jeg klarer ikke å spore innlegget, men jeg tror at det var en amerikansk(eventueltnritisk)nettbutikk. Noen som husker?

Kan det være denne? http://www.handycandy.co.uk/

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 17:15   #667
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Den var fin og enkel.
Hvor har du kjøpt sånne?

Jeg har kjøpt de på en lokal butikk her

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 17:18   #668
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Lego- og prinsesseplaymokalendre er kjøpt, adventsstaken står allerede fremme (må bare ha lilla lys), og jeg har skrevet opp en liste med navn på de vi skal kjøpe gaver til. :flink: Jo, og så bestilte jeg julekortene i dag. :flinkere:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 18:28   #669
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Tatt helgevasken. Nye stuegardiner er sydd. Så er det bare å finne fram adventspynten i helgen. Og vips, så er adventa i gang .

(Bare nyte en rolig fredagskveld først).

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 22:11   #670
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Funnet frem min lekre Georg Jensen adventsstake, funnet frem stjernen til vinduet og elektrisk stake. Lurer på hvor julekalenderen oldemor har brodert er? Tipper denn ligger underst i esken med julepynt, så den må jeg finne frem i helgen. Kjøpte lilla lys forleden. Julefilmene er også lagt frem: Jul i Svingen, Skomakergata og et par andre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:32   #671
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Har kjøpt pepperkakedeig i dag. OG lilla lys til adventsstaken. Og nå ligger det pinnekjøtt i bløt som vi skal spise i morgen. Har laget det en gang før, for hundre år siden... (Skal det virkelig stå på benken i hele natt..?Ikke kjølig altså)

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:34   #672
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Pinnekjøtt trenger ikke oppbevares kaldt, heller ikke når det ligger i vann

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:36   #673
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Fant julegaver til to nieser på Cubus (Cubus, ja....), nattøy og sminke som de ønsket seg.

Så har vi hengt opp stjerne i vinduet og adventsstaken er satt frem med lys i. Oldemor har sendt pakker til julekalenderen, så de har jeg hengt på kalenderen (som hun broderte til barna for noen år siden).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:39   #674
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg pleier å la det stå i vann på benken over natt, ja. Hvis det er røkt vel og merke. Hvis det er urøkt setter jeg det i vann samme dag. Jeg liker pinnekjøttsmaken så den må ikke vannes helt bort.

Vi har også kjøpt pepperkakedeig i dag, samt ferdig pepperkakehus som bare må pyntes og monteres. Det får funke, jeg orker ikke ordne så mye med det. :bake-sjuske:

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:47   #675
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Kjøpte også ferdig pepperkakehus i dag da jeg handlet mat. Men vi venter med pynting en stund tenker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 10:41   #676
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Adventstingene er fremme,og alt funker *puh*
Nå mangler jeg bare å få opp lysene ute.

Pakkene til kalenderen er klare og blir hengt opp i løpet av de neste dagene.
Må få gjort ferdig fotoalbumen til Oldemor i dag,så den kan komme seg i trykken.
Adresser til julekortene må letes frem.

Pinnekjøttet har stått til utvanning i natt og skal nytes.

Er glad det er mye jeg har fått unna,for siden formen er laber for tiden,lukter og alt er ett ork,så gruer jeg meg til byturen og siste gavekjøpene.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:05   #677
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Knerten fikk si "oi" når vi tente stjerne og stake i dag, og han sa nå "oi" når han så spisebordet dekket med adventstaken også han da. Vi øvde litt på "nå tenner vi det første lys" og han var da vagt med på noen av ordene i alle fall når vi tente lys.

Han fikk en dvd med jule-episoder av brannman sam, pingu, byggmester bob og Thomsastoget av sin far, så her er julestemninga på plass.

Nå skal jeg rusle på kjøkkenet og sette igang forberedelsene av svineribba vi skal ha til middag i dag. Den er stooooor, for halvparten skal jeg lage syltaflesk av da (julesylte) som selvsagt burde vært laget for ei uke siden, ettersom vi pleier spise det i adventshelgene, men jeg fant bare ferdigrutede svineribber i butikkene, så jeg måtte komme meg på en butikk med ferskvaredisk (og betale vesentlig mer for den) Menmen, godt skal det bli.

Muligens får vi besøke tredje adventshelga, og min svigerinne er veldig, veldig glad i syltaflesk, så da er det jo kjekt å kunne ha det

Men, alle planer jeg har lagt, har forblitt akkurat det. Jeg har mange TANKER om hva som skal være i pakkene på adventskalenderen til Knerten, men det er ikke handlet inn og langt mindre pakket enda nei. Jeg er vesentlig bedre på å PLANLEGGE (så jeg ER en juleplanlegger, altså! Derav at jeg befinner meg i denne tråden) enn å gjennomføre...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:16   #678
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Forskeren fikk i oppdrag å finne alle adventsting i går, mens jeg var ute på vift. Da kunne jeg gjøre i stand mens han var på jobb i dag. Men det ser ikke ut til at han hentet opp noen verdens ting. Men han har ommøblert stua som vi snakket om, da, for å få plass til juletreet som etter hvert skal opp.

Lilla lys står i Georg Jensen-staken på bordet, må bare få pyntet litt med duk og løper.

Vi har planlagt hva ungene skal få, og fant ut i går at vi omorganiserer litt på gaveutdelingen i svigersfamilien, og skal visst ikke kjøpe så innmark mange gaver. Og de vil skal kjøpe til er så vriene å kjøpe til at jeg lurer på om det bare vanker gavekort, altså...

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 09:39   #679
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

HVA skal jeg kjøpe til mannen!

Min får ny dyne.


Første eske med gaver er sendt avgårde. Det er så lenge å vente til gavene pakkes opp! Jeg er så spent på om de vil falle i smak, særlig gaven til svogeren min.

Vi har igjen gaver til svigerfamilien min, men jeg anser ikke det som min oppgave å hanke inn gaveønsker fra dem. Det får mannen min ta seg av.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 11:47   #680
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Har pakket inn 23 gaver til barna, får kjøpe den siste i morgen eller noe.

Og så har jeg pakket inn 6 gaver til Frivillighetssentralen her, som skal leveres før jul. Gaver til både store og små. Synes det er en fin fin tradisjon.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no