Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Lære å skrive på data/ipad, program

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-14, 14:02   #1
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Lære å skrive på data/ipad, program

Noen som har tips til enkle apper eller sider der en kan få trent på skriving?
Sønnen trenger å få opp farten på skrivingen på skolearbeidet. (Han bruker data pga problemer med å skrive for hånd) Han er 10 år forresten.
(Vi har pc og ipad.)

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 14:50   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære å skrive på data/ipad, program

Vi bruker appen "Skoleskrift". Den leser hvert ord og deretter hver setning høyt. Det er syvåringen som bruker den; hun har dysleksi. Jeg vet ikke om den er egnet til å trene opp skrivehastigheten med, dog.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 15:33   #3
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lære å skrive på data/ipad, program

Følger med her. Poden har dysleksi, og bruker eviglang tid på å forme bokstaver og ord. (Han har en litt tung måte å forme bokstavene på, men resultatet blir veldig fint. )
Han skriver mye med en finger for tiden, men minner han på å bruke begge hender. Skrivehastigheten kommer etter hvert kanskje?

(Så er det en helt annen ting. Vi er anbefalt å kjøpe egen pc til han hjemme. Og med det trenger vi programmer som Word for innlevering av skoleoppgaver. Man får ikke støtte til det? Jeg vet at man ikke får støtte til pc, men til programmer?)

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 16:07   #4
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lære å skrive på data/ipad, program

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Følger med her. Poden har dysleksi, og bruker eviglang tid på å forme bokstaver og ord. (Han har en litt tung måte å forme bokstavene på, men resultatet blir veldig fint. )
Han skriver mye med en finger for tiden, men minner han på å bruke begge hender. Skrivehastigheten kommer etter hvert kanskje?

(Så er det en helt annen ting. Vi er anbefalt å kjøpe egen pc til han hjemme. Og med det trenger vi programmer som Word for innlevering av skoleoppgaver. Man får ikke støtte til det? Jeg vet at man ikke får støtte til pc, men til programmer?)

Jeg vet ikke, vi kjøpte både pc og officepakke selv, men billig ble det jo ikke.

Skal se på skoleskrift.

Vi skal få noe av skolen, men det skal innom en annen familie først, så det tar nok litt tid før vi får det i hende, så jeg tenkte jeg skulle finne noe annet i mellomtiden.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 19:42   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lære å skrive på data/ipad, program

Jeg vet at ppt skal søke om midler til skolen mtp pc - bruk. Jeg har ikke satt meg inn i dette, men har hørt at pc i seg selv ikke blir støttet.
Poden får tilsendt lydbøker også og siden han ikke får låne daisyspiller så bør han ha egen pc med programvare til det også.
Der er i alle fall programvaren gratis da.

Kort innom på mobil.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no