Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan tegne en kurve gitt som f(x)=... inn i en figur

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 17:19   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan tegne en kurve gitt som f(x)=... inn i en figur

Jeg hadde bare en fig fil i matlab som jeg kopierte inn i paint og klippet ut derifra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 17:29   #22
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tegne en kurve gitt som f(x)=... inn i en figur

Opprinnelig lagt inn av Dame som ikke er redd for kompliserte greier, her.

Tror jeg hopper over prøving i Excel, siden jeg har funnet en grei måte å gjøre det på. Jeg eksporterer figuren fra Matlab som eps, gjør den om til pdf med ps2pdf, og deretter gjør jeg den om til IPE-lesbar fil med pdftoipe. Voila. Da får jeg den sånn jeg vil ha den. Og jeg har lært en hel masse for fremtida.

Takk for alle innspill.

Det var en grei måte ja.
Men det er jo litt moro å holde på med sånn knoting også, det er som du sier, man lærer masse av det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 18:07   #23
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tegne en kurve gitt som f(x)=... inn i en figur

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det var en grei måte ja.

Jeg tror jeg går i kategorien nerd.

Men det er faktisk en grei måte, siden jeg skal tegne alt annet i IPE. Så det er to korte kommandolinjer som konverterer via pdf til IPE-lesbart, også kan jeg tegne i vei. Jeg liker mye bedre kommandolinje enn interaktiv jobbing.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 18:17   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan tegne en kurve gitt som f(x)=... inn i en figur

:hater eps filer:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 19:01   #25
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tegne en kurve gitt som f(x)=... inn i en figur

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

:hater eps filer:

Elsker LaTeX!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 19:09   #26
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan tegne en kurve gitt som f(x)=... inn i en figur

Jeg er ganske så ferdig med windows, og skal installere Linux i morgen på laptopen min som har knela pga virus. Men 40 dager før masteroppgaveinnlevering så går jeg ikke over fra oo til Latex nei.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 19:24   #27
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan tegne en kurve gitt som f(x)=... inn i en figur

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg er ganske så ferdig med windows, og skal installere Linux i morgen på laptopen min som har knela pga virus. Men 40 dager før masteroppgaveinnlevering så går jeg ikke over fra oo til Latex nei.

Det vil jeg si er en meget fornuftig vurdering.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 20:01   #28
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tegne en kurve gitt som f(x)=... inn i en figur

Alt for sent til å ha noe å gjøre med saken, men for mine med-nerder som har mestret matlab så er R veldig fleksibelt og (for meg i alle fall) intuitivt når man har programmert litt. Anbefales. (Selv om Matlab lager penere figurer i de innebygde funksjonene).

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 10:15   #29
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tegne en kurve gitt som f(x)=... inn i en figur

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Elsker LaTeX!

Heh, jeg har brukt en del LaTeX i min tid, men kan ikke si at det er noe jeg elsker nei. Selv om jeg liker som oftest kommandolinjer altså. Jeg synes at om man skal skrive noe større så er FrameMaker det beste, men har ikke fått gjennomslag på jobben at vi trenger det dessverre. «Office is Fine!» tror jeg er det hemmelige mottoet her.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ipe, latex


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no