Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Harstad i februar?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-10, 10:45   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harstad i februar?

Jeg skal på en jobbtur til Harstad i februar, men kommer til å ha ganske mye fritid. Dette blir min første tur til Nord-Norge, jeg har ikke vært lenger nord enn Trondheim tidligere.

Hva bør jeg se og gjøre?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:31   #2
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harstad i februar?

Kan spørre broder'n. Han har fått seg dame i Harstad

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:34   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harstad i februar?

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Kan spørre broder'n. Han har fått seg dame i Harstad

Da er det ikke helt sikkert at Glitter bør gjør det samme i Harstad som broren din gjør, altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:36   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harstad i februar?

Nei, nyforelskede unge menn og jeg alene på jobbtur har kanskje litt ulike preferanserammer.

Jeg har litt program på kvelden, så jeg er mest interessert i severdigheter, historikk, butikker og kafeer. Det er vel mye krigshistorie i traktene?

Jeg lurer også på om det er så mye å se og gjøre at jeg bør bli en dag ekstra, eller om det ikke er nødvendig. Gjør jeg byen på halvannen dag?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 11:53   #5
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harstad i februar?

Broder'n var mye i Harstad før han fikk seg dame der også. Han jobber for et rederi der, og båten han er på, har mange døgn ved kai i Harstad.
Mener å huske de har fin svømmehall der, og et bra kulturhus.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:10   #6
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Harstad i februar?

Det er kaldt der- ta med varme klær. De har fin skibakke og så mener jeg å huske at de har noen museer der også. 14 år siden jeg var der under førsteganstjeneste, husker at utelivet var bra

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:11   #7
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Harstad i februar?

Her er en link http://www.visitharstad.com/index1.htm håper du får se nordlyset det var utrolig bra.

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:12   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harstad i februar?

Det er plussgrader i Harstad for øyeblikket.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:13   #9
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harstad i februar?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


Jeg lurer også på om det er så mye å se og gjøre at jeg bør bli en dag ekstra, eller om det ikke er nødvendig. Gjør jeg byen på halvannen dag?



(Unnskyld, mulige Harstadværinger. Men byen er ganske liten, altså.)

Trondenes historiske senter er ganske fint, og ligger like ved Trondenes kirke. Lenger oppi bakkene ligger Adolfkanonene.

Gågata i Harstad er ca tjue meter lang, raskt unnagjort. Jeg klarer ikke helt å komme på noen spesielle butikker, altså (annet enn Kinabutikken, som svigermor elsker - og jeg, vel, ikke elsker). Og jeg har bare vært på kjøpesenterkafeene, og de er jo likedanne overalt.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:13   #10
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harstad i februar?

Du kan jo reise videre til Tromsø med hurtigbåt da Myyye mer å se der.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:14   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harstad i februar?

Hvis du har halvannen time ledig i programmet ditt, så får du sett det som er, tenker jeg....
Harstad er fullstendig død, utenom når det er festival der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:15   #12
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harstad i februar?

Kafeen De 4 roser er koselig!

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:17   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harstad i februar?

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Kafeen De 4 roser er koselig!

Ja men hun kan jo ikke sitte der i dagesvis heller

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:19   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harstad i februar?

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Du kan jo reise videre til Tromsø med hurtigbåt da Myyye mer å se der.

Evt. kan du ta hurtigruta nordover på morran (klokka åtte tror jeg), og så skal jeg stå på kaia i Tromsø kl halv tre og ta deg med på Skarven.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:22   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harstad i februar?

Jeg hadde også prioritert en tur til Tromsø og retur til Oslo derfra, hvis du først vurderer å se deg om noen dager.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:33   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harstad i februar?

Ooooh, hurtigruta! Det høres jo enda mer eksotisk ut. Eller er det egentlig døharry?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:35   #17
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harstad i februar?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ooooh, hurtigruta! Det høres jo enda mer eksotisk ut. Eller er det egentlig døharry?

Syns det er en koselig måte å reise på. Og nydeig utsikt.
Bare sitte oppe på panoramadekket med en god bok, og nyte det som seiler forbi utenfor vinduet.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:37   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harstad i februar?

Hurtigruta er fint. Den bruker seks timer til Tromsø, og er en mye større båt med bedre utsikt enn hurtigbåten.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:38   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harstad i februar?

Hurtigruta er en kjempefin måte å reise på, ikke minst når du ikke har vært i området før.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 12:38   #20
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harstad i februar?

Jeg var der to ganger med turister da jeg jobbet som reiseleder for mange herrens år siden, men vi brukte byen mer som utgangspunkt for utflukter, og gjorde ikke mye annet enn å spise der. Vi reiste blant annet ned til Lofoten.
Et par stopp med hurtigruta hørtes morsomt ut, men det går jo an å høre om det finnes andre båtturer derfra eller i nærheten. Hvalsafari eller liknende. Er ikke Lofotfisket i februar forresten? Da bør det jo være litt liv?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no