Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Advarsel! Svindel i stort omfang på Apple iTunes!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 13:36   #21
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarsel! Svindel i stort omfang på Apple iTunes!

Jeg har egen konto til VISA-kortet mitt, jeg. Det er et debetkort, men det kommer ingen andre penger inn på kontoen annet enn det jeg overfører til den og jeg overfører kun det jeg trenger for de kjøpene jeg foretar meg.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:39   #22
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarsel! Svindel i stort omfang på Apple iTunes!

Just for the record: Jeg kommer heller ikke til å slette kredittkortinformasjonen min hos iTunes, poenget mitt var om Absalone faktisk hadde fjerne infoen sin og ikke bare sluttet å handle der. (Og det hadde hun, ser jeg nå. :litt rask i svingen

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:53   #23
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Advarsel! Svindel i stort omfang på Apple iTunes!

Først; Så utrolig kjedelig og frustrerende for deg Absalone. Håper virkelig det ordner seg slik at du får igjen pengene dine.

Så vil jeg si at jeg er enig med Ben Murphy. Han skrev mye av det jeg skulle til å skrive. Så skal ikke gjenta det.

Ser at du sier at maskinen din er sikker. Hvordan kan du vite det?
Trojanere kommer inn via ett eller annet program som er blitt lastet ned og blir ikke funnet av antivirus. Så vidt jeg vet så er det ingen som har vært i nærheten av å hacke iTunes. Og de tilfellene i den tråden som det var linket til har jo blitt "frastjelt" kredittkortene sine og det kan jo tross alt ikke iTunes eller Apple stilles til ansvar for. Det blir jo som om noen skulle ha stjelt kredittkortet mitt og hatt tilgang på kode, gått inn i en Eplehuset-butikk, kjøpt f.eks en iMac på mitt kort, og jeg skulle gått til butikken og stillt de til ansvar. Butikken her har jo ikke noe ansvar og kan ikke få gjort stort.
Om det er en PC du har vil tippe at det nok er en mobitorering Trojaner som har hacket til seg informasjon. Anbefaler derfor alle en Mac, da slipper man unna slike ubehageligheter. Iallefall enn så lenge så er ikke dette et problem på Mac...

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09

Sist redigert av ILY : 25-06-10 kl 14:08. Årsak: Skriveleif, baby på ene armen og skriving på iPhone med andre...
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:12   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarsel! Svindel i stort omfang på Apple iTunes!

Det går veldig mye trojanere på e-post for tiden, typisk e-poster fra facebook, Hallmark, Google, Amazon, Twitter etc.

pplyser:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:19   #25
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Advarsel! Svindel i stort omfang på Apple iTunes!

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ben "user: Benmurphy password: pils" Murphy

Jeg hørte en gang at man man bør skifte passord regelmessig, så jeg veksler mellom "pils" og "brigg" annenhver måned.

For øvrig: Vel talt om god netthygiene!

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:49   #26
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarsel! Svindel i stort omfang på Apple iTunes!

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Jeg hørte en gang at man man bør skifte passord regelmessig, så jeg veksler mellom "pils" og "brigg" annenhver måned.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 15:00   #27
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Advarsel! Svindel i stort omfang på Apple iTunes!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Gi passordet ditt til meg du, så kan jeg ordne jeg!



Jeg har for øvrig Mac og et passord det er umulig å gjette seg frem til (meningsløst sammensurium av bokstaver og tall), og likevel fikk jeg et eller annet på hotmailen min for noen uker siden som gjorde at jeg sendte tilbudsmailer til kreti og pleti. Det ga seg etter at jeg byttet passord, heldigvis.

Bare atte jeg har sikkert samme passordet på iTunes.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 15:02   #28
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Advarsel! Svindel i stort omfang på Apple iTunes!

http://www.digi.no/846293/itunes-og-app-store-angrepet

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no