Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har du fått fartsbot?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor mange fartsbøter har du fått?
Ingen 108 62,07%
Bare en 34 19,54%
Mer enn en 32 18,39%
Mange 0 0%
Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-21, 09:15   #41
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Nope.

Jeg har fått to parkeringsbøter, en feilparkering pga teit regel i Junaiten, og en i Oslo fordi EasyParkappen klikka og skrudde seg av etter ett minutt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 09:15   #42
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Jeg har aldri fått bot på de 32 årene jeg har hatt lappen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 09:16   #43
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Ein gong. Det var mamma si skuld som skulle ha meg over på ein annan vei enn den vanlige ut fra Høvik og til motorveien. Mumle. Kjørte i 57 i 50-sona. Særs irriterande.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 09:17   #44
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Ei fartsbot, rett etter de innførte prikkesystemet i 2004. Lå vel 11 km over, mener jeg det var, og det ble to prikker. Kjører mye, og hatt lappen i 25 år.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 09:24   #45
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

En fartsbot på 32 år. I fotoboks og jeg kjørte 72 i 60 sona (ble tatt for 68 m/t). jeg hadde missa på ny fartsgrense, og skjønte det ikke før det blinka. Kostet 1600 kr eller noe slikt.

Men har fått sikkert 10 parkeringsbøter på denne tida, de fleste på jobb hvor man må ha parkeringskort. Ikke så praktisk med flere biler sånn sett, fort gjort å glemme igjen kortet i den andre bilen.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 09:32   #46
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Nei. Men jeg har fått tre bøter for "uvettig" bruk av mobil.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 09:42   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Nope

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 09:47   #48
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

To ganger, en i fotoboks og en i kontroll. Fotoboksen var i 80-sone, skjedde rett etter lang bilferie i Tyskland og Italia med høy fartsgrense. Fartsblindhet er reelt!

Parkeringsbøter, en god håndfull, tipper jeg. Mest av typen glemme å trekke lapp på senteret. Heldigvis ikke et problem lengre, med kamera og elektronisk system.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 09:50   #49
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Nei, og jeg ligger vanligvis litt over fartsgrensen, så det er tydeligvis bare flaks.

Jeg har fått to parkeringsbøter og de var bare slurv og dermed velfortjente.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 09:51   #50
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Ingen, og jeg har hatt førerkort i 33 år, har kjørt relativt lite pr år, men også mye enkelte år i jobbsammenheng.
Jeg ventet egentlig bot etter å ha passert en fotoboks natt til 16. August. Da vi måtte rømme hovedstadsområdet i Danmark med e-Golf gikk det litt over styr på slutten.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 10:01   #51
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Nei, selv om jeg kjører mye bil og har hatt lappen i 25 år. Dog har det vært mange kjente veier med kjente fotobokser opp gjennom årene. Jeg er ikke så stressa nå lenger.

Parkeringsbøter da jeg bodde i Oslo i ammetåka derimot.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 10:05   #52
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Ja, jeg har fått én fartsbot. Det er ganske lenge siden og jeg husker at jeg trodde det var 70 km/t, men det var bare 60 og der var det en fartsboks. Det ble heldigvis bare en liten bot og ingen prikker. Den boten irriterer meg litt likevel, for jeg kjørte jo ikke fort med vilje, jeg prøvde helt oppriktig å kjøre etter fartsgrensen, men men... det er ikke verdens undergang. Til gjengjeld har jeg aldri fått en eneste parkeringsbot eller noen annen form for bot.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 17-03-21 kl 10:36.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 10:34   #53
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Ja, det har jeg fått og det var faktisk på en FP-treff når FP var helt helt nytt og vi bare var noen 10-talls medlemmer. Det var overnattingstreff i Nittedal og jeg måtte kjøre hjem på natten (2-tiden) og jeg kjørte igjennom Åneby nordfra, så kamera og bremset kraftig ned til 60. Kom ned i 61, men det var 50 så jeg fikk bot og to prikker.

Ellers har jeg fått en til, men den ble avskrevet ettersom jeg hadde en politibil i utrykning bak meg og jeg var på utsiden av en lastebil og kjørte fortere for å komme forbi den for å slippe frem politibilen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 10:36   #54
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du fått fartsbot

Ja, men ikke etter prikksystemet ble innført.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 10:47   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått fartsbot?

En gang på 32 år. En saftig en. Meget fortjent. Jeg ble revet med av den fine 100-sonen i Vestfold + at jeg var tissetrengt og sent ute. Og kjørte forbi en sivil politibil. Jeg VAR så flau!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 10:50   #56
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du fått fartsbot?

Hatt lappen i 21 år. Fått 2 fartsbøter, en via kamera og en via laser. Sikkert 10’år siden sist og jeg kjører ikke fort lengre. Fikk også parkeringsbot for sikkert 20 år siden.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 10:52   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått fartsbot?

Jeg har en del close encounters med snuten da, men som jeg sier, tar'em deg ikke så har'em deg ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 10:53   #58
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du fått fartsbot?

Har fått to fartsbøter i mitt liv. En gang borti Sverige på starten av 90-tallet og en gang på motorveien rett før Gardermoen i 1996. Siden den gang har jeg aldri fått fartsbot, bare parkeringsbot. Men bank i bordet, det hadde vært så fort gjort og fått det om de hadde stått rett sted til rett tid og hatt uflaks. Nå har jeg fått ny bil med cruisekontroll, så nå er den stadig på. Begynte å ligge litt saktere i fart generelt når de økte bøtesatsene så veldig for noen år siden.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 10:55   #59
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du fått fartsbot?

Nei og det er bare flaks egentlig. Vi har hatt et par nære. Husker vi kjørte på en omkjøringsvei i Gudbrandsdalen. Lå vel i rundt 70 i 60-sona. Tok igjen en bil rett før en sving. Bilen bak oss som ikke hadde tatt igjen den lovlydige enda ble tatt i laser. I fjor sommer lå jeg i forbikjøringsfeltet på E18. Oppdaget radar i veikanten. Politiet la seg bak bilen foran meg... :skrape: Da lå jeg vel i 116 i 100-sona.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 10:58   #60
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du fått fartsbot?

Jeg har fått 2 fartsbøter. Begge med fotoboks. Den ene gangen med jobben sin bil, på gamle E18 der det var 70 sone og jeg fulgte farten i kø, men unnlot å bremse ned sånn som de foran meg. Kan ikke ha kjørt mye over fartsgrensen. Dette er lenge siden på 90 tallet engang. Den andre gangen var i en av de nye tunnelene nord for Lillehammer på E6. Det var et forferdelig drittvær den dagen så turen gikk i sirupsfart, så jeg kjørte fort inne i den tørre tunnelen for å kompensere. Der var det desverre et kamera. Boten var saftig og det fulgte med et par prikker i tillegg.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no