Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-12, 13:42   #61
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

I vår barnehage får de frukt og knekkebrød.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 13:47   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Kan dere sende ut en mail til alle foreldre om det via Fau? Bare opplyse om nye "regler". Mange av de minste barna er jo sikkert ikke i stand til å fortelle det til foreldrene sine.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 13:52   #63
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Nå har jeg mailet litt med styreren og hun skriver at det ikke er snakk om å kutte frukten, men at den skal gis sammen med frokost og lunsj, altså til måltidene. Hun mener at de fleste barna ikke trenger mer enn grønnsaker på ettermiddagen for hvis de får mer enn dette så mister de matlysten til middag. Hun er allikevel åpen for at noen av de minste barna kan få spise knekkebrød dersom de ikke vil spise grønnsaker.

Det er visstnok ingen av de andre foreldrene som har reagert, men jeg fikk jo vite det helt tilfeldig. Barnehagen har ikke informert foreldrene på foreldremøte eller på felles skriv så jeg vet ikke egentlig hvor mange som vet det. Noen tidligere i tråden nevnte at jeg kunne ta det opp i SU. Det hadde sikkert vært lurt, men det er jeg som er SU-representant på avdelingen der frøkna går, men jeg aner ikke hvordan jeg kan gå fram foruten om å vente til det innkalles til møte og når det skal skje vet jeg ikke. I fjor var det ingen møter i det hele tatt. Jeg har ikke epostadressen til de andre foreldrene heller.

Jeg har begynt å sende med matpakke til ettermiddagen med litt brød og frukt/bær. Så er det løst for vår del, men det kjennes ikke bra ut. De på avdelingen gjør så godt i kan, men matpakken er en konstant påminner om at jeg egentlig ikke er fornøyd.

Når min minste gikk på småbarnsavdeling åpnet de faktisk for å gi mat også litt senere enn kl. 14.00. Rett og slett fordi mange rapporterte om barn som var sultne når de kom hjem og slet med å vente til middag.

Mine er gjerne sånn at de har lyst på frukt når de kommer hjem. Og det er helt greit med en liten frukt dersom vi lager en middag som tar litt tid. Men ikke like greit når det er en rask middag og de vil spise bananer 5-10 minutter før maten står på bordet. Da syns jeg det er bedre at de har spist for 1-2 timer siden i barnehagen og faktisk holder ut til maten er servert.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 20:03   #64
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.946
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Høre jo helt utrolig ut at de mener at barna klarer seg meg kun grønnsaker mellom 11:30 og 17 Og ofte så kan jo formiddagsmåltidet være noe tidligere enn 11.30 også...

I vår bhg var det mat kl 11 og 14 (matboks) samt oppskåret frukt på ettermiddagen. Var da ikke noe problem med at barna ikke var sultne til middag?! Nå er ikke vi de som har middagen på bordet kl 16 heller altså, men det er det vel ikke så mange som har. Da får evt de ta opp det spesielt med bhg. De fleste spiser jo ikke middag før senere vil jeg påstå. Absolutt altfor lenge uten mat.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 20:39   #65
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Vi spiser lunsj sånn ca kl 11, og frukt sånn rundt mellom 13.30 og 14. Ungene får da spise resten av matpakken sin, og de som ikke har matpakke får tilbud om et knekkebrød eller brødskive. Men det jeg ser er at endel av ungene omtrent ikke spiser til dette måltidet, og jeg syns det er et problem, men vi kan jo ikke tvinge dem til å spise.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 20:43   #66
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.597
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Sønnen min spiser ca 1 skive + litt frukt til måltidet klokken 15, og er likevel såååå suhuuulten at aaaaalt er kriiiiiise innen middag klokken 17.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 21:16   #67
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Hos oss spiser vi kl 11.00 og kl 14.30.
De har matpakker på ettermiddagen og så spises det frukt eller grønnsaker etter det.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 21:34   #68
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Hos oss er det frukt på ettermiddagen, men tror de smører skiver hvis noen er sultne.
Lykketrollet har alltid med seg en litt god frokost (skal de spise frokost i bhg må den medbringes) og da spiser han restene av den til frukten.

At barn blir hyperaktive av sukker er bare sludder og vås iflg en dokumentar jeg så for noen år siden, da var en gjeng med barn i "bursdag" og noen fikk sukker andre fikk ikke, foreldrene ble bedt om å si om deres barn hadde fått sukker eller ei, de fleste som sa ja tok feil, de ble bare oppgiret av leken.
Men det er en bra unnskyldning da, om man har et barn som er litt hyperaktivt til tider

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 21:50   #69
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.446
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Å plutselig bare tilby grønnsaker som ett måltid uten å informere foreldrene om det, det høres virkelig ikke bra ut. Plutselig kjennes det helt greit ut at vi må ha med niste til ettermiddagsmåltidet; har med niste og så får de frukt etterpå. De har kjøleskap i garderoben så nisteboksene får stå kaldt til det er tid for å spise den, veldig greit. Har med frokost også. Lunsj får de, varm lunsj hver dag.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 21:57   #70
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Jeg synes dette øres veldig rart ut. Blir de gira av frukten fordi de blir så glade fordi det er så godt. Må man alltid se på det som et problem at barn blir oppglødde? En annen ting er at serverer de ikke frukt følger de ikke de nasjonale retningslinjer for mat og måltider i barnehagen. Det kan du jo argumentere for!

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 22:09   #71
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Styreren sier at det er helsesøster som har uttalt dette med hyperaktivitet og blodsukkerstigning, de skal visst også hatt kontakt med ernæringsfysiolog, men alt er annenhåndsinformasjon. Da jeg spurte om begrunnelser og kilder, skrev hun at hun ikke hadde noen, men at hun stolte på hva de sa. Man blir mer sulten av frukt.

Jeg sendte henne noen linker om sukkermyten og hun skulle ta det videre til innsatsgruppen.

-Også skulle hun ta det til etterretning at jeg velger å sende med matpakke. Hva nå enn det betyr.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 22:28   #72
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva synes hun om du spør om sukkererter og gulrøtter er nok mat for barn fra 11.30 til 1730?

Hun svarte at det er forskjellig for ungene. Noen kan ikke spise i denne tiden for da spiser de ikke til middag. Denne begrunnelsen fikk jeg i fjor også da jeg reagerte på at ungene fikk riskjeks de gangene de var fri for frukt. Riskjeks er mest luft, men det var visst bare bra for da ble ungene sultne til middag.

Sitat:

Vi har unger som spiser masse som er kjempe sultne allikevel til middag. Vi har unger som ikke må få noe etter kl halv ett for da er middags lysten borte. Og matlyst varierer.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 23:15   #73
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.597
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Mine unger får middag tidligst klokken 17. Somregel er den en kombinert middag og kveldsmat, hvor de muligens får en liten joghurt ved leggetid om vi enten drøyer legging lenge eller kom oss tidlgiere hjem.'

Det hadde vært absurd om de bare fikk litt grønnsaker mellom lunsj og middag. De er nå uansett "griner og hyler for alt mulig rart"-sulten når de kommer hjem. (Hvilket er veldig festlig for mor, kan man si... *gleder meg til mannen kommer hjem så vi i det minste er to om ettermiddagene*)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 23:19   #74
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Bare frukt eller bare grønnsaker er ikke et fullverdig måltid. Det bør være noe annet i tillegg, både for å hindre uønsket blodsukkerstigning og for å gi metthetsfølelse.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 23:23   #75
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

http://www.klikk.no/helse/dinkost/er...icle617909.ece

Tar barnehagen sine forhåndsregler på å servere rå grønnsaker til barna?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 23:25   #76
Lissann
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 22
Lissann har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Selvfølgelig må barna få frukt. Jeg nekter å tro at de blir hyperaktive av det. Barna blir vel heller naturlig aktive slik barn gjør når de har det bra. Det må jo være en helt annen grunn for å ikke gi de frukt. Kansje styrer er trøtt og lei etter en lang arbeidsdag og foretrekker rolige barn?

Lissann er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 23:46   #77
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Pussig avgjørelse fra barnehagen tenker jeg også. Har de gitt noen faglig begrunnelse for dette?

Så må jeg bare si at å bare få servert frukt eller grønnsaker mellom lunsj og henting i 16-17-tiden er alt for lite mat for barn. Rett og slett. Det blir veldig mange timer med lite inntak av energi.
Ernæringsanbefalingene er jo også at barn får skikkelige måltider hver 3-4 time. Hvis man f.eks. bare spiser frukt mellom 11 og 16 blir ikke disse anbefalingene fulgt. Det hadde jeg ville tatt opp.
Jeg jobber jo i barnehagen jeg også har sønnen min i og vi serverer fulle måltider både til lunsj og 14-måltid(de som spiser frokost i barnehagen har med matpakke). Til 14-måltidet får de også frukt. Jeg tror vi hadde hatt en barnegruppe av veldig sure og slitne unger om de ikke hadde fått spise seg mette klokken 14 også. Og rester fra matpakke kan ikke sammenlignes med å få ferskt brød med friskt pålegg altså. De fleste barna spiser like godt til ettermiddagsmaten som til lunsjen hos oss.

Noen få barn blir jo hentet tidlig. Der har noen foreldre inngått avtale med oss om at barnet deres f.eks. kun får en halv skive/en liten porsjon havregrøt samt ett par biter frukt på ettermiddagen. Dette for å ikke ødelegge apetitten til middag.


Det handler om å være litt fleksibel og se løsninger, tenker jeg. Vi som jobber i barnehage jobber faktisk i et slags serviceyrke, det synes jeg lederen i din barnehage bør tenke over. At 3 barn skal hjem å spise middag klokken 15 er ikke et godt nok argument for de 12 andre som ikke får middag før i 17-17.30-tiden.
Man bør prøve å tilrettelegge slik at alle blir fornøyde, ikke bare en liten gruppe. Og de bør iallefall tilstrebe å følge kostholdsrådene.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 18-10-12 kl 00:34.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 00:19   #78
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Jeg har ikke rukket å lese hele tråden, men slenger meg inn likevel ( i fare for å repetere..)

Frukt er ikke nok "mat " som et eget måltid!!
Frukt (og da spesielt eple) er appetittvekkende: det får blodsukkeret til å dale veldig raskt 10-20 minutter etter inntak og SKAPER sult!! Og hvis man da ikke blir servert mat så får de fleste reaksjoner på det.

Jeg var på kurs en gang med kostholds/ernæringsfysiolog, og hun mente omtrent det var barnemishandling å gi frukt uten å tilby noe annet kort tid etter.
Helst skal frukt spises 10-20 minutter FØR vanlig mat; det er best for kroppen. (sa hun)
Og hun trakk spesielt frem dette med at mange barnehager brukte(/bruker?) frukten som et lokkemiddel for å få barna til å spise opp vanlig mat. Skikkelig gammeldags og avleggs, og totalt ubrukelig i kostholdsretning...

Jeg tenker at hvis barna i barnehagen oppleves som hyore, er det ikke frukten som er skylden, men kanskje at de reagerer på at de får lavt blodsukker?? Altså for lite mat i kroppen...

Jeg hadde IKKE godtatt dette sånn uten videre.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 01:05   #79
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Er det virkelig nødvendig at de spiser så voldsomt mye til middag, da? Jeg synes det høres helt uforsvarlig ut å "sulte" små barn for å ikke ødelegge middagsappetitten. Heller små og relativt hyppige måltider, er ikke det egentlig opplest og vedtatt? For friske barn jevner det seg som regel ut med matinntaket hvis man ser det over litt tid.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 08:55   #80
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen hevder frukt gir hyperaktive barn

Hvorfor er det så skrekkelig viktig at de er sultne til middag da? Hvis de har spist noe som er sunt og som de liker klokka halv tre og spiser litt mindre til middag, så må da et jevnt blodsukker være mye viktigere enn en diger porsjon middag. Merkelig logikk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no