Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dere som har vært i Thailand, hva kan en handle der?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 11:43   #1
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Dere som har vært i Thailand, hva kan en handle der?

Kan en handle seg klær som f.eks underøy og sko?
Vi skal jo gifte oss noen uker etter at vi kommer hjem, så jeg har litt lyst å få sydd brudepikekjole der, hva koster noe sånt?

Får man kjøpt tilbehør til brud der, som f.eks smykker, sko, vesker osv???

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:45   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har vært i Thailand, hva kan en handle der?

Thailand er jo et eldorado for skreddersydde klær. Har ikke vært der selv, men vi har naboer som er der en måneds tid annen hvert år og de kommer hjem med masse klær hver gang. Priser kan jeg ikke hjelpe deg med, men det er betydelig billigere enn i Norge.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:47   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært i Thailand, hva kan en handle der?

Klær og tilbehør er i hvertfall sikkerstikk. Ta med bilder av hva du ønsker og mål, så fikser de alt. Men det er lurt å gjøre det i starten av ferien, da blir det ikke noe stress med å få det ferdig, også kan du få dem til å gjøre småforandringer om det skulle være behov for det.

:har ikke vært der selv, men alle andre har vært der.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 17:53   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har vært i Thailand, hva kan en handle der?

Det kommer jo an paa hvor du skal, men siden du snakker om shopping, skal du vel til Bangkok eller en annen stor by??

I Bangkok kan man faa alt i enhver prisklasse. Akkurat undertöy har jeg aldri sett der, men det er (selvsagt) tilfeldig. Sko er det mye av, men asiater har mindre fötter enn vi, saa hvis dine er store, kan det bli vanskelig.

Du kan faa sydd hva som helst, ja, men pass paa at du faar en ekstra god skredder anbefalt for ellers kan det vaere saa som saa med kvaliteten. Det er flest gode skreddere i Bangkok, saa hvis du skal dit kan du vaere safe paa aa faa noe bra om du faar en anbefaling eller spör paa et bra hotell om de kan anbefale noen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 18:07   #5
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Dere som har vært i Thailand, hva kan en handle der?

Vi skal til Phuket, kamala beach Har hørt at de har en del på markedene der, men det med kvaliteten hadde jo vært greit å vite, og hvordan det ser ut, he he...

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 18:23   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har vært i Thailand, hva kan en handle der?

Jeg har ikke vaert paa markedene akkurat der, men paa mange andre markeder. Mye skrot og juggel... Selvsagt noe fint innimellom, men da heller i kategorien T-skjorte/tunika/sjal enn noe jeg ser for meg til et bryllup. Undertöy ville jeg aldri kjöpt paa marked. Ser ikke akkurat delikat ut med saa mange som tar paa alt, og selv om man kan vaske, ville jeg droppet det.

Markedene og de lokale butikkene ser saann ut. You see what I mean? ;-) :



liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 18:55   #7
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Dere som har vært i Thailand, hva kan en handle der?

Doh! Her lukter det juggel på lang lei

Takk for infoen...

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:22   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har vært i Thailand, hva kan en handle der?

Det finnes absolutt fine butikker innimellom, men veldig ofte er det enten souvenirbutikker eller butikker ala Gucci og Prada. Bangkok er jo noe helt annet, og hvis du virkelig vil shoppe, kan jeg anbefale en tur dit. Det er bare en liten flytur fra Phuket..

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:28   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.442
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært i Thailand, hva kan en handle der?

Jeg har ikke lest svarene du har fått, men de er uten tvil langt etter oss motemessig, skal man ha noe sydd så må man ha bilde og gjerne detaljerte. Jeg har sydd opp ting der og noe har jeg brukt veldig mye og noe har blitt hengende i skapet.

Tilbehør skulle jeg nok ikke kjøpe der (men det er kanskje mer for at det ikke er min stil) foruten rimelige kopivesker muligens.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no