Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg er den ultimate sneglefanger

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-08, 23:05   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Stort smil

Jeg er den ultimate sneglefanger

Jeg er så kry over min utvikling at jeg ikke klarer å begrense meg til Noorias Iberia-tråd. Sommeren 2004 lot jeg alle snegler spise seg mette i hagen min, med en slags naiv og misforstått "alle må få leve på sin egen måte"-tankegang. Det fikk jeg svi for. I fjor turde jeg ikke sove med vinduene åpne i 2.etasje. Sneglene var overalt, også på dagtid. I år fikk jeg hjelp av den tørre starten på sommeren, og hver kveld nå er jeg ute på jakt. Fra en pysete start er jeg nå den perfekte jeger. Ingen slipper unna, jeg kan vinne over enhver snegle.

Les om den ultimate plukketeknikken her, og ligg unna saltet.

: overmodig, overtrøtt og sykt stolt:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 00:32   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Oisann. Imponerande. Eg har eit piggsvin som svinsar innom hagen av og til, og er naiv nok til å tru at den fiksar det meste. Men eg reknar med at for å få has på iberiasneglen, bør alle hageeigarar gjere som du. Eg meinar å ha lest at ein slik snegle fort blir til 4 - 500... *grøss*

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 01:00   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.818
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Å fytti granskogen... Godt kjempa!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 06:53   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger



The snailkilling woman!

  Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 08:56   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.433
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Fantastisk teknikk! Jeg skal huske den til vi blir invadert. I fjor strødde vi salt på en snegle, det var så grusomt å se, at det gjør vi ikke igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 09:13   #6
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.875
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Godt jobba.
Her tyr vi fremdeles til gutter på sneglesommerjobb. De tar en runde hver kveld, og tjener noen kroner hver. Hagen er liten og det er tørt, så i år har vi ikke vært så plaget av utyskene ennå.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 09:31   #7
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Vi har ikke hage. Når jeg leser sånne tråder så blir jeg glad for det

You go, supersneglefangern!

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 10:06   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Inviterer herved Balanse på en ukes snegledreperferie. :invadert:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 11:26   #9
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Jeg er ubeskjedent og litt sykelig stolt.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Fantastisk teknikk! Jeg skal huske den til vi blir invadert. I fjor strødde vi salt på en snegle, det var så grusomt å se, at det gjør vi ikke igjen.

Ja, salt er forferdelig. Det er unødvendig å seigpine noe levende vesen. Jeg er veldig fornøyd med denne hurtigkoketeknikken. I og med at jeg har kokvarmt vann i før jeg starter igjen, og at de døde sneglene slås ut hurtig, så lukter ikke bøtta skummelt for de små heller.

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Inviterer herved Balanse på en ukes snegledreperferie. :invadert:

Ha! Vær forsiktig så jeg ikke tar deg på ordet. Sneglejakten i år har vært mer avhengighetsskapende enn det verste Nintendo-spill. Det er meg mot sneglene, og de er på vei til å tape stort. Det er nesten litt skuffende når bøtta bare inneholder noen få stykker.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 12:00   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.331
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Jeg synes du er fryktelig flink! ...og ganske søt også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 12:31   #11
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger





:gleder seg til i kveld:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 12:32   #12
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det er nesten litt skuffende når bøtta bare inneholder noen få stykker.

Det kan jeg nesten skjønne

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 21:11   #13
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Så flink! Pappa har hage og han er ute med saltet hver kveld. Synes ikke det så noe bra ut, nei. Naboen hans brukte samme metode som du, med varmt vann i bøtta. En kveld hadde han fanget 70-80 snegler i bøtta og helte av en eller annen grunn kaldt vann i den før han gikk og la seg. Da ha sto opp neste dag var bøtta tom. All that work for nothing. Derfor; VARMT vann er viktig, har jeg lært.

:glad for at jeg ikke har hage:

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 09:43   #14
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Så flink! Pappa har hage og han er ute med saltet hver kveld. Synes ikke det så noe bra ut, nei. Naboen hans brukte samme metode som du, med varmt vann i bøtta. En kveld hadde han fanget 70-80 snegler i bøtta og helte av en eller annen grunn kaldt vann i den før han gikk og la seg. Da ha sto opp neste dag var bøtta tom. All that work for nothing. Derfor; VARMT vann er viktig, har jeg lært.

:glad for at jeg ikke har hage:

Uff, pappan din bør kutte saltet. Det trekekr gså flere snegler til hagen hans når de døde saltsneglene ligger igjen. VARMT vann er helt klart bedre

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 11:38   #15
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Har ikke blitt invadert her enda, og det er jeg glad for når jeg hører hvor plaget dere blir og når jeg vet hvor lite tid jeg har til hagen denne sommeren.
Men hvor er det du finner sneglene da, i busker og kratt eller?

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 11:38   #16
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Jeg har det forresten likedan som du når det gjelder fluer, meg mot dem!

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 11:54   #17
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Men hvor er det du finner sneglene da, i busker og kratt eller?

Lokasjon avhenger av timing. Jeg starter jakten når solen har vært borte fra hagen i ca 1/2 -1 time. Sneglene har gjemt seg om dagen, og starter å krype frem da, samtidig som det ikke er blitt for mørkt til å se. (Jeg har ikke skaffet meg hodelykt. Ennå.) Da er sneglene såvidt på vei opp fra buskområder, høyt gras og staudebed. De er også under potter, verandaer/terrasser/redskapsskjul etc. Overraskende nok hender det ofte at sneglene gjemmer seg i nærheten av planter de ikke spiser, som rohodendron, bartrær og -busker, spirea etc. Det er ikke en fasit her, det kommer an på hvor i hagen man har hva i forhold til sol/skygge, fuktighet, jordtype og plantetype (mikroklimasoner). Har du noen ekstra attraktive planter i hagen, som poteter, kan du banne på at en hel gjeng setter kursen mot dem når mørket faller på.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:14   #18
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

Hvor bor dere som har så mange snegler? Her er det ingen, og det er akkurat sånn som jeg vil ha det :skvetten: og liker ikke snegler!!

Husker det var mange i Lillesand når jeg var der om sommerern som liten.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 21:02   #19
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er den ultimate sneglefanger

[quote=Kaija;1104139]Godt jobba.
Her tyr vi fremdeles til gutter på sneglesommerjobb. De tar en runde hver kveld, og tjener noen kroner hver. Hagen er liten og det er tørt, så i år har vi ikke vært så plaget av utyskene ennå.[/quo2te]

Jeg forsøkte inspirert å dra med meg Lærlingen (for anledningen kalt Rekrutten) i sneglekrigen, men det var ikke helt vellykket. Han var med i teorien, men i praksis la det en demper på stemningen. "Se her, lille sneglevennen, her er en deilig løvetann du kan spise"

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Inviterer herved Balanse på en ukes snegledreperferie. :invadert:

Jeg kom på at vi har jo egentlig en avtale, men jeg må dessverre melde avbud. Jeg skal visstnok til Sauda i stedet. Det vil si, jeg driver intens lobbyvirksomhet for å få til Dyreparken i stedet, men tror ikke jeg lykkes.

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Hvor bor dere som har så mange snegler? Her er det ingen, og det er akkurat sånn som jeg vil ha det :skvetten: og liker ikke snegler!!

Husker det var mange i Lillesand når jeg var der om sommerern som liten.

Vi snakker det våte og milde sørvestlandet her, snegleparadis. :bitter:

Akkurat i kveld må jeg tilstå at kampviljen er liten. Gårsdagen gav laber fangst, jeg er solbrent og sliten etter lang dag først på jobb og så på stranda. En liten gutt er lurt i søvn og jeg tror jeg skal spise litt is og lete opp Jon Blund for en date.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no