Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"NTB" på jobb

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-08, 19:06   #1
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

"NTB" på jobb

Jeg har en kollega som "vet alt om alle" i bygda. Det er skremmende hvor mye hun vet, men jeg ser jo at hun er rimelig "populær" på pauserommet hvis folk lurer på noe eller lurer på noe om noen. Hun vet som regel svaret. Jeg kaller henne bare "NTB"

Har dere en "NTB" i nærheten, og hva synes dere om dem?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 19:08   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Jeg kunne vært en NTB, hvis jeg hadde villet. Folk forteller meg alt, i tillegg er jeg rett og slett bare god til å koble informasjon, huske ting og er veldig veldig nysgjerrig. Men jeg er ikke slik, håper jeg, og prøver å ta meg i det når jeg har lyst til å slarve. Men litt sladder må man ha, da, det er relasjonelt lim og en viktig vare i den byttehandelen en relasjon er.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 19:12   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Sladder holder jeg meg unna og jeg orker ikke slike slarvete folk.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 19:43   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Min venninne, Nina Terese Bærum ( fiktiv ), er et jungeltelegraforakel.
Hun vet alt om alle.

Jeg blir nesten litt stum av beundring for hva hun vet om andres liv (naboer, gamle bekjente, bekjente av bekjente, ekser av ekser, brødres søstres kjærester, osv ), men jeg blir det totalt motsatte av tanken på å interessere for å vite alt om alle.

For å si det enkelt; det er ikke til henne jeg kommer med de helt store betroelsene.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 19:47   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

For å si det enkelt; det er ikke til henne jeg kommer med de helt store betroelsene.

Nettopp derfor jeg ikke sprer heller, for folk kommer jo til meg fordi de stoler på meg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 19:52   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.834
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Jeg har en slik venninne som vet alt om alle. Ofte forteller hun meg ting om fok jeg ikke aner hvem er...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 19:55   #7
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Dette har jeg oppdaget at gjelder min venninne også. Det er veldig trist for hun er lett å betro seg til, kommer med konstruktive og fine tilbakemeldinger og bryr seg virkelig. Men så vil jeg ikke at andre skal vite om det, og da er ikke hun den rette å fortelle det til allikevel dessverre.

Jeg har ikke hørt igjen noe av det jeg har fortalt henne enda da, men ut fra alt hun har fortalt meg om andre, også folk jeg ikke kjenner selv men kjenner som foreldre i barnehagen osv, så vet jeg at mine historier gis videre i samme åndedrag til "gud og hvermann".

Jeg er for feig og klarer ikke si det til henne dessverre, men forsøker stort sett å dreie samtalene inn på andre ting.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08

Sist redigert av Mirasol : 23-01-08 kl 19:56. Årsak: Feil quote!
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 19:59   #8
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Jeg er som Mim. får vite (altfor) mye.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:23   #9
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Ingen sladrer til meg, får som regel vite ting lenge etter andre(gjerne ved en tilfeldighet). Kanskje fordi jeg ikke er så glad i sladder?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:27   #10
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Jeg har ei slik venninne, vet alt om alle, og ikke den første jeg betror meg til heller. I tillegg har hun en hukommelse man bare kan beundre, husker jeg ikke noe som skjedde for 10 år siden, kan hun fortelle det meg i detalje

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:45   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Næh, foregår det sladder andre stader enn på bygda?

Iflg. mi mor som har rømt frå bygda, finnes det ikkje sladder i byane


Eg lurer litt på kvar grensa mellom sladder og informasjon går.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:53   #12
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Her i bygda kjenner alle alle og alt om alle. Det er nesten skummelt å se hvor mye folk egentlig vet om alle. Jeg holder meg langt unna.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:49   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har en slik venninne som vet alt om alle. Ofte forteller hun meg ting om fok jeg ikke aner hvem er...

Jeg, også....

Jeg blir helt satt ut av alt hun vet -fra de mest trivielle, intetsigende ting til de verste skandaler!
Hun er alltid 100% oppdatert på fødsel/død/bryllup/bursdagssidene i avisa, og vet utrolig mye også om folk hun knapt vet hvem er.

Jeg er bare ikke nok interessert til å holde meg oppdatert på denne måten.

For meg holder det lenge å vite om de viktigste begivenhetene i livet til venner og familie.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:13   #14
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Vi hadde en nabo som var slik.
Hun hadde total oversikt over alle sitt liv.
Var nesten så jeg gikk til henne for å spørre når vi hdde foreldresamtale, om jeg ikke husket det...........

Jeg synes det er ubehagelig. Snoking i andre sine liv for å ha noe å snakke med andre om har jeg ikke sansen for.
Sannheten var helle ikke alltid det viktigste, da noe av de ryktene hun spredde var direkte jug. (hun trodde de var sanne, men mannen hun mente var utro var bare lik han hun så. Heldigvis hadde han hun sa var utro vært sammen med kona si den aktuelle helgen.)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:21   #15
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Min venninne, Nina Terese Bærum ( fiktiv ), er et jungeltelegraforakel.
Hun vet alt om alle.

Jeg blir nesten litt stum av beundring for hva hun vet om andres liv (naboer, gamle bekjente, bekjente av bekjente, ekser av ekser, brødres søstres kjærester, osv ), men jeg blir det totalt motsatte av tanken på å interessere for å vite alt om alle.

For å si det enkelt; det er ikke til henne jeg kommer med de helt store betroelsene.

Jeg har også ei slik venninne, og jeg er også stikk motsatt - fullstendig ute av stand til å huske og koble eller interessere meg for den typen ting.

Og ja, jeg vet hva jeg skal betro henne, og hva jeg ikke skal betro henne. Samtidig er jeg veldig glad i henne, og det finnes ikke noe vondt i henne, egentlig. Hun er bare veldig interessert i alt og alle.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:24   #16
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg er som Mim. får vite (altfor) mye.

Jeg er også en sånn som folk betror seg til, men jeg er også en sånn som glemmer utrolig fort. Ganske grei kombinasjon . Og så er jeg også en sånn som aldri forteller videre ting. Jeg har holdt ganske mange hemmeligheter opp gjennom årene. Sånne som jeg husker også, altså .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:36   #17
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Svigermoren min er sånn. Hun vet alt og forteller alt videre. Før ble jeg veldig sliten av henne, men nå bare kobler jeg henne ut.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:38   #18
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Svigermoren min er sånn. Hun vet alt og forteller alt videre. Før ble jeg veldig sliten av henne, men nå bare kobler jeg henne ut.

Vi er ikke gift med samme mann eller?

__________________
Ibland säger man at man kan dö i morgon (för at man vil kjöpa något fint)
men man kan inte dö,
i alla fall inte i morgon
Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:41   #19
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Svigermoren min er sånn. Hun vet alt og forteller alt videre. Før ble jeg veldig sliten av henne, men nå bare kobler jeg henne ut.

Eller kanskje ikke? Min er verre enn dette, for før hun forteller ting videre plusser hun på en god del og trekker fra det som ikke er spennende nok. Det blir de utroligste historier ut av det. Hun irriterte meg maksimalt i begynnelsen, så mye at jeg ofte ikke orket å dra på besøk dit. Men jeg har lært meg å leve med henne ja, kobler bare ut, eller kommer med en passende kommentar når hun sitter og sladrer sånn at hun blir flau over seg selv og tier still.
Jeg hater sladder, OG folk som sladrer.

__________________
Ibland säger man at man kan dö i morgon (för at man vil kjöpa något fint)
men man kan inte dö,
i alla fall inte i morgon
Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 08:25   #20
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "NTB" på jobb

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Samtidig er jeg veldig glad i henne, og det finnes ikke noe vondt i henne, egentlig. Hun er bare veldig interessert i alt og alle.


Jeg er også glad i min Nina Therese Bærum.
Vi har kjent hverandre siden vi var 8 år gamle - derfor vet jeg av erfaring hva som kan og hva som ikke kan betros.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no