|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2024Nå er jeg så og si ferdig med gavene. Jeg mangler en hovedgate til min mams, og noen "nissegaver" til henne og mannen. Det er FØRSTE gang jeg er så tidlig! Men så har jeg ikke mange å kjøpe til da.
![]() |
#302 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg er også egentlig godt i gang med gaver. Det begynner ofte sånn, og så stagnerer det, før panikke inntrer igjen i midten av måneden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg kjøpte meg ny julestjerne i dag da jeg i går oppdaget at den gamle hadde tatt kvelden. Det ble en enkel papirstjerne fra ClasOhlson, inkl batteridrevet ledlys. Så kjøpte jeg samtidig en på fot og, så kan jeg ha i vinduet på kjøkkenet. Det er egentlig to vindu der, men kun stikkontakt ved det ene - så da får det bare være litt usymmetrisk.
![]() |
#304 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2024Det har løsnet litt mer mtp julegaver, så jeg har flere på vei i posten som er kjøpt på nett, og har kjøpt en del i fysisk butikk. I går pakket jeg inn noe av det, men må kjøpe mer papir og stæsj i dag. Besøket vi skulle få i helga har utsatt turen ei uke, så da har jeg helga ledig og tenkte å få gjort unna litt baking da.
![]() |
#305 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg synes det er så tilfredsstillende å se alle pakkemeldingene poppe inn i appene som perler på en snor.
![]() |
#306 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg tenkte også å starte baking neste uke. Gutta må hjelpe til med kakemenn og sirupsnipper, da jeg ikke orker å stå lenge ad gangen. Og jeg må starte med dem, for det er de som er mest stress!!!
![]() |
#307 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Juletråden 2024Vi gir alltid "barna" ut å spise og drikke på restaurant i julegave. Har noen noen gode ideer til hva vi skal pakke inn sammen med hvilken restaurant vi skal på? Før om årene har vi pakket inn en nisse det ene året, sjokoladeplate et annet år osv.. Bare en liten ting, slik at det blir en pakke under treet |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2024
Fine servietter og stearinlys kanskje?
![]() |
#309 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2024Begynner å komme seg til med gaver her også, den som skulle komme i posten på fredag kom faktisk hentemelding på allerede, den jeg har bestilt i dag får jeg nok ikke hentemelding på med det første da, jeg har en på klikk og hent i dag og rekker jeg et skal jeg innom noen butikker for noen gave til etter en middag med jobb i dag (spisested på senteret, så er vi ferdige i tide ås gjør jeg det, ellers blir det en annen dag)
![]() |
#310 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg liker berlinerkranser og i fjor knakk jeg koden med å få til deig som ikke smuldret seg opp med en gang, så det vil jeg kanskje bare til helgen eller neste uke. Og så så jeg på mine minner at jeg laget millionærkaken i fjor og den var jo veldig god! (Som Twix-sjokoladen). Problemet jeg og at jeg spiser dette, og ikke de andre.
![]() |
#311 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kom gjerne med tips om hvordan en får til berlinerkranser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg fikk ordnet nesten alle de manglende sende-gavene i dag. Mangler å kjøpe strandamør på kveld til svigerfar og noe til min svoger.
![]() |
#313 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg lærte av Krem.no i fjor at Melange ikke har like lav smeltetemperatur som smør. Jeg liker smørsmaken best, så har alltid bakt alt med smør, men i fjor tok jeg 50/50 og da var det lettere å rulle uten at deigen, selv om den kom fra kjøleskapet, smaltet mellom fingrene mine.
![]() |
#315 |
Trøtt
|
![]() Sv: Juletråden 2024Aner virkelig ikke hva folk skal få i julegave i år. Må få ordnet det i helga.
![]() |
#316 |
Trøtt
|
![]() Sv: Juletråden 2024Julegardiner er hengt opp, puter bytta til juleputer og i dag skifta jeg til julesengetøy. Pynd ut over snow globes of lys venter jeg nok med en uke til.
![]() |
#317 |
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har lyst å lære å lage lefser. Jeg har takke. Det stopper ca der. Neida, et elle annet sted har jeg en sånn lang pinne til å snu dem også, og en kost, jeg har hatt PLANER om å lage lefser siden da mannen kjøpte takka. Den brukes utelukkende til sveler.
![]() |
#318 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Haha, samme her! |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
koko
|
![]() Sv: Juletråden 2024Tante inviterte meg på lefsebaking for nokre helger sidan. Veldig kjekt å få lære tips og triks av ein dreven lefsebakar. Smør, sukker og kanel i. Neste veke skal eg koke søst til å ha attåt.
![]() |
#320 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har bakt lefser bare én gang. Min manns tante laget verdens beste lefser og jeg fikk heldigvis oppskriften hennes før hun døde. Siden jeg ikke var sikker på om det var noe poeng i å kjøpe en egen takke lånte jeg min brors og laget lefser én gang for 3-4 år siden. Det ble med den ene gangen.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|