Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kor skal de vere på julafta?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Kor skal de vere på julafta?
Heime hjå oss sjølv 103 63,19%
Hjå svogers 20 12,27%
Hjå foreldra mine 27 16,56%
Anna! Ferie, hotell, osv 13 7,98%
Deltakere: 163. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-14, 21:17   #41
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Til foreldrene mine. Hvis vi hadde fått tak i ett hus før jul (og flyttet inn litt før lille julaften), hadde vi feiret hjemme i år og heller invitert mine foreldre samt svigermor. Slik vi bor nå er det ikke aktuelt :trangt:. Vi har bestemt oss, vi orker ikke å reise i timesvis med unger, gaver og pikkpakk i jula mer (svigers bor drøye tre timer unna). Men de skal være velkommen hos oss hver jul vi skal feire hjemme når vi får plass.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:21   #42
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Vi er alltid hjemme til jul. Jeg har lagt ned veto mot å flytte på oss den dagen, de som vil feire med oss får kommet til oss. Dermed er vi alt fra 7 til 14 på julaften.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:23   #43
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.111
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Vi blir 11 til bords i år. Alle har sagt de skal overnatte.
Bordet har plass til 10, så jeg må på lån igjen av bord, dyner og madrasser i år igjen

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:30   #44
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.348
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Vi skal til mine foreldre. Blir 14 til bords i år.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:34   #45
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.898
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

I år skal vi feire jul sammen med broren min og familien. Inkl mamma og besteforeldre. De bor i nærheten så drar hjem i løpet av kvelden.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:36   #46
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Hjemme. Men jeg har egentlig jobb julaften,skal være ferdg til ca kl 13. og kl 13 skal snuppa synge i kirken. Hardt program

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:40   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.516
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi skal være på en gård som er vår, men det er ikke hjemme. Skal jeg svare hjemme da? Har ikke noen svigers i livet og min pappa (mamma lever ikke) er i år hos min søster. Vi får besøk av venner fra USA! Vi gleder oss så!

Det tenker jeg blir ekstra spesielt og hyggelig! Norsk julefeiring er jo så annerledes enn amerikansk, særlig om de kommer fra Florida.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:40   #48
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.855
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Skal til min søster. Blir nok 13 til bords, gleder oss! Vi har faste tradisjoner, hos min søs og hos svigers hvert 2. år. Uansett må vi kjøre et par timer med bil, sover alltid over og er der 2-3 netter.
Vi har aldri feiret julaften hjemme hos oss selv, har egentlig ikke noe ønske om å gjøre det heller, men hvis vertskapet vårt en gang i fremtiden ikke orker eller er syke eller noe kommer i veien, hadde det sikkert blitt koselig med julaften hjemme også.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:41   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.516
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Til foreldrene mine. Hvis vi hadde fått tak i ett hus før jul (og flyttet inn litt før lille julaften), hadde vi feiret hjemme i år og heller invitert mine foreldre samt svigermor. Slik vi bor nå er det ikke aktuelt :trangt:. Vi har bestemt oss, vi orker ikke å reise i timesvis med unger, gaver og pikkpakk i jula mer (svigers bor drøye tre timer unna). Men de skal være velkommen hos oss hver jul vi skal feire hjemme når vi får plass.

s
Enig i det!

Vi blir derfor hjemme i år, min mor og samboer kommer. Så drar vi til fjells noe i romjulen for å være med min far og kone. Da har vi i det minste ikke gaver med oss.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:43   #50
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Vi feirer alltid hjemme hos oss selv, og hadde ikke besøk i jula før svigermor begynte å komme til oss for 7 år siden. I år feirer vi dog alene igjen, da hun ikke tar turen ned i år.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:46   #51
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Hjemme som alltid etter at vi fikk barn. Vi har våre foreldre hos oss annet hvert år, og i år kommer svigerinne, svoger og nevø også og det er veldig hyggelig.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:46   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Hvorfor er ikke "Hos Knerten" et alternativ?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:52   #53
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvorfor er ikke "Hos Knerten" et alternativ?

Ja der sa du noe.

Men vi skal være hjemme hos oss selv og mamma kommer som vanlig.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:52   #54
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.867
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Vi har siden 2008 feiret julaften hjemme hos oss. Alle kommer til oss, alt fra 10 til 16 stk kommer. I år blir vi kun 10.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 21:54   #55
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

s
Enig i det!

Vi blir derfor hjemme i år, min mor og samboer kommer. Så drar vi til fjells noe i romjulen for å være med min far og kone. Da har vi i det minste ikke gaver med oss.

Nei, ikke sant? Svigermor er dritsnurt (hun er alene og jobber ikke lengre) over at vi ikke tenker å reise mer i jula. Men vi trenger egentlig ro i jula og ikke stresse av gårde med fullpakket bil og sultne unger (det er gjerne slik når vi skal noe sted). Hun får komme om hun vil, og vil hun heller sitte hjemme og snurte (slik hun gjorde i fjor- selv om hun altså var invitert til å feire jul hos tre av de fire barna sine) får hun bare slå seg løs.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 22:03   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.516
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Nei, ikke sant? Svigermor er dritsnurt (hun er alene og jobber ikke lengre) over at vi ikke tenker å reise mer i jula. Men vi trenger egentlig ro i jula og ikke stresse av gårde med fullpakket bil og sultne unger (det er gjerne slik når vi skal noe sted). Hun får komme om hun vil, og vil hun heller sitte hjemme og snurte (slik hun gjorde i fjor- selv om hun altså var invitert til å feire jul hos tre av de fire barna sine) får hun bare slå seg løs.

Enig i det.

Min far er fornøyd virker det som selv om hverken min bror og hans familie eller jeg og mine barn skal feire med dem, for vi skal jo alle til fjells sammen i romjulen. Det blir like hyggelig tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 22:19   #57
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Me skal heldigvis vere hjå svigers. Mannen har vakt og eg jobbar til kl. 15.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 22:20   #58
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.995
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Hjemme, med barn, foreldre og eksmann.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 22:25   #59
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Hjemme, med foreldrene mine, exen(om han er kommet ut fra sykehuset), sønn og svigerdatter.
Vi blir ni.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 22:27   #60
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.841
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kor skal de vere på julafta?

Hjemme. Det er vi hvert år. Vi får gjester i år også, som alle år før, men hvem som kommer varierer fra år til år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no