Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg vil ha en gøyal gang!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-14, 17:25   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ha en gøyal gang!

Jeg var og tittet på nyhuset i går for første gang siden visning tidlig i november, og som alltid når man har kjøpt et hus legger man merke til litt andre ting når man ser det etter kjøp. Noen ting var bedre enn jeg husket, noen ting var ikke det. Gangen var suboptimal på visning også, i går var den helt håpløs.

Den er nesten kvadratisk. Når du kommer inn og har inngangsdøra i ryggen har du til høyre en dør til en bod. På veggen foran deg litt til venstre er døra inn til spisekjøkkenet. På veggen til høyre har du en dør til en gjestedo og en dør til en liten gang som leder inn til et vaskerom.

Essensen: Pga. FEM dører er det minimalt med brukbar veggplass. På hver side av ytterdøra er det litt veggplass, her går det inn to små hokk, et med hyller og et med hengestokk, kanskje 50 cm brede.

Rett fram står det i dag et lite bord, her kan man ha en kommode/oppbevaringsdings, men jeg tror ikke den bør så langt opp på veggen, det bør være et speil der og jeg tror det blir veldig massivt dersom noe går høyt opp eller langt ut. Det kan være ca. en meter bredt.

Det framkommer ikke så tydelig på bildet, men veggene er gusjegule.

Jeg lurer på å ta bort døra inn til den lille gangen, kanskje erstatte den med et forheng som kan skjule rot, sånn at den lille gangen kan brukes som en utvidelse av gangen. Den kan da ha knagger/hyller e.l., men dette kan bare være 40 cm dypt.





Jeg vil at dette skal være lyst og gøy og muntert, og praktisk. Hjelp meg med
- gangmøbel til gangen
- oppbevaringsløsning til innergangen
- veggfarger til begge gangene

Mine første tanker i går kveld da jeg grublet på dette var lack i helblank rød eller rosa fra ikea og tilhørende knallfarger på veggene, men det var muligens en reaksjon på at det var så überdøllt.

Og før noen påpeker det - JA, jeg har eksamen i morgen tidlig og burde repetere og ikke sitte på et hotellrom på Hamar og tenke interiør!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 17:34   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.819
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Du er tøff med farger, hva med en fin og knallgul en, eller limegrønn?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 18:22   #3
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Ingen spesifikke forslag, men kjekt å prøve ut løsningene i www.roomsketcher.com.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 18:26   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Er det andre naturlige lyskilder enn det vinduet? Hvis ikke ville jeg valgt hvite vegger. Vi har lyse, men dessverre ikke helt hvite, vegger i gangen og det virker mørkt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 18:58   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.489
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Jeg har malt dassen min med Beckers metallic i fargen chili. Måtte vente to dager fordi fe ikke kunne blande den i butikken, men det var det verdt.

Jeg tror jeg hadde malt dørene i ulike farger og kanskje beholdt gulhvit vegg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 19:02   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Veggen er ikke så gulhvit som den ser ut, den er gusjegulgrønn. Uansett hva jeg gjør må den vekk.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 19:18   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.062
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Hvite vegger, røde møbler og detaljer! Jeg har begynt å spane på Ikea.no!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 22:06   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.819
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Er gulvet adskilt fra stuegulvet? Å male parkett er en smal sak, og da kan man jo velge en sprek farge.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 22:09   #9
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hvite vegger, røde møbler og detaljer! Jeg har begynt å spane på Ikea.no!

Hvis det skal være rødt og hvitt tror jeg det må inn en farge til, for at det ikke skal bli for polkagrispreget. Men hva med rosa høyglans hylle, lime vegger og hvite dører og lister?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 07:08   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.062
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hvis det skal være rødt og hvitt tror jeg det må inn en farge til, for at det ikke skal bli for polkagrispreget. Men hva med rosa høyglans hylle, lime vegger og hvite dører og lister?

Men lime kan funke!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 08:15   #11
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.012
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Rødt er også fint med turkis. Jeg pusser opp gangen nå, og tenker å la det gå i turkis og rødt, men med hvite vegger da (sellv om jeg klør litt etter å gi de litt mer farge, kanskje...).

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 08:30   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.418
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Nå husker jeg ikke helt tegningene, men må du ha døren til spisekjøkkenet? Kunne man ikke gå rundt?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 10:01   #13
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.129
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Vi har også fem dører i en liten gang. Den ene døren leder heldigvis inn til et kott, der vi har enormt med knagger, hyller høyt oppe og skostativ. I gangen har vi masse gode knagger, vi bruker også smale skoskap for å ha luer og votter osv i. Regntøy har vi i en kommode i et av de sideliggende rommene. Slik må det bare bli når vi har lite plass i gangen.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 10:08   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Rødt er også fint med turkis. Jeg pusser opp gangen nå, og tenker å la det gå i turkis og rødt, men med hvite vegger da (sellv om jeg klør litt etter å gi de litt mer farge, kanskje...).

Men hun liker dessverre ikke turkis. Jeg har prøvd på det forslaget på et av hennes andre rom.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 16:17   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Men hun liker dessverre ikke turkis. Jeg har prøvd på det forslaget på et av hennes andre rom.

Det blir masse turkis på Storesøster sitt rom, og noe blågrønt på Plutten sitt (for der skal det være undervannstema, må vite, bare vent til det kommer tråd om det. ) . Det får holde i massevis!

Og så lenge dere fortsetter å svare, så fortsetter jeg å lage tråder.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 16:18   #16
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Nå husker jeg ikke helt tegningene, men må du ha døren til spisekjøkkenet? Kunne man ikke gå rundt?

Nei, det er eneste dør inn dit.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 17:12   #17
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha en gøyal gang!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det blir masse turkis på Storesøster sitt rom, og noe blågrønt på Plutten sitt (for der skal det være undervannstema, må vite, bare vent til det kommer tråd om det. ) . Det får holde i massevis!

Og så lenge dere fortsetter å svare, så fortsetter jeg å lage tråder.

Så klart du må lage tråder, jeg synes de er gøye jeg!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no