Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan virker Ryanair?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-11, 20:56   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan virker Ryanair?

Jeg har vurdert å reise med dem en gang eller to, men for det første er det fullstendig kaos på den bestillingssiden så det er litt komplisert, og så har de jo litt brokete rykte.

Dere som har prøvd - hvordan fungerer det å reise med dem? Hva er det som er mindre sikkert enn med dyrere selskaper?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:06   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.265
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Det beste med de er prisen og det vaerste er at du faar det du betaler for.

Har ikke inntrykk at det er mindre sikkert aa fly med de. Den eneste tingen jeg har lagt merke til er at istedenfor saann lang lysstripe langs gulvet som viser veien til utgangen, saa har de punkter istedenfor stripe. Og det kan vaere vanskelig aa forstaa engelsken til flyvertene.

Siden de har billigere seter, kan man verken legge de ned eller legge ting i lommen foran deg. Og det anser jeg som sikrere enn vanlige nedleggbare seter.

Vi bruker stort sett alltid ryan air paa privatreiser, og syns det greit, naa som jeg er blitt vant til at alt ekstra koster, er det ikke irriterende engang.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:10   #3
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Reist med Ryan Air til mange ganger til mange destinasjoner i løpet de 12 årene siden de startet opp. London, Liverpool, Roma, Dublin, Glasgow, Bergamo osv. Både i større gruppe (jobbsammengheng) og alene.

Litt kjedelig at de litt sånn plutselig kan endre på flytidene (ikke bare en time eller to liksom, men hele dager) og de har nok et litt lavere servicenivå enn andre jeg vet om ved forsinkelser og værproblemer.

Jeg har sjelden opplevd noe av det ovenstående, og bestiller gjerne med dem igjen. Synes ikke websiden er så trøblete heller, men så bestiller jeg der relativt ofte altså. Får litt bussturfølelse av konseptet. De satser på å _frakte_ passasjerene, ikke gi dem opplevelse av kos underveis...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:13   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Så lenge en forholder seg til bagasje- og håndbagasjereglene deres (pinlig nøyaktig) så synes jeg det er helt greit å reise med dem. Elektronisk bagasjevekt i reiseutgaven i lommestørrelse er uunnværlig når jeg reiser med Ryanair. Så må en huske og ikke kjøpe mere på taxfree enn en får plass til inni håndbagasjen. Ingen poser utenom.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:13   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Hva er bagasjereglene da?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:15   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

De er blitt sykt dyre på bagasje. Var det 500 kr for ett kolli på 15 kg tro? Har vært positiv før, men etter å ha sett de bagasjeprisene så utgår de helt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:15   #7
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva er bagasjereglene da?

15 kg eller 20 kg forhåndsbetales og sjekkes inn. Du kan i tillegg ha 10 kg som 1 kolli (kun ett er lov!)

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:16   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Men hva får man ha med seg da? Er det ikkeno uten å betale 500 for det?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:16   #9
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

De er blitt sykt dyre på bagasje. Var det 500 kr for ett kolli på 15 kg tro? Har vært positiv før, men etter å ha sett de bagasjeprisene så utgår de helt.

Er det SÅ ille altså?! Sånt blir jeg bare provosert av, skal mye til for at det blir Ryanair her, kjenner jeg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:16   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

15 kg eller 20 kg forhåndsbetales og sjekkes inn. Du kan i tillegg ha 10 kg som 1 kolli (kun ett er lov!)

Altså kan man ikke snike med håndveska i tillegg?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:19   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva er bagasjereglene da?

Koffertpriser finner du HER. Du må booke antall kolli når du bestiller. Du velger om du skal ha koffert på maks 15 eller 20 kg og om du skal ha 1 eller 2 kofferter med deg. Jeg reiser gjerne med 1 kolli (har to kofferter utenpå hverandre) ut og 2 kolli hjem igjen. Med håndbagasje så kan du ha med deg maks 10 kg og dette må være i en koffert/veske/sekk/bag som har maks mål 55 cm x 40 cm x 20 cm. Du finner bagasjereglene HER.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:21   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

350 tur/retur for 15 kg og 500 tur/retur for 20 kg var det da vi bestilte for ikke lenge siden. Hvis selve turen koster 79 så er jo det til å leve med.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:43   #13
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hvis selve turen koster 79 så er jo det til å leve med.

Eller 0,79 pund eller t.o.m. kr. 0,- som eg har opplevd på sjølve billetten - sjølvsagt kjem flyplassavgift og bagasjeavgift og innsjekkingsavgift og få-lov-til-å-betala-billetten-med-VISA-avgift i tillegg - pluss at det kostar litt ekstra i logistikk sidan ein del av flyplassane deira ligg litt uttafor kva det måtte vera - men billig vert det som regel uansett.
Har eigentleg gode erfaringar.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:54   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Jeg kommer aldri i verden til å fly Ryanair. Det er sikkert trygt nok, men det er viktige årsaker til at jeg IKKE velger å fly med dem.
- Arbeidsvilkårene og betingelsene til de ansatte
- Villedende reklame
- Frekke ofte skjulte skatter og avgifter


Dyrere vs.billig

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:09   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Det er masse rare avgifter, men alle disse inkludert så reiste jeg tur-retur London for trehundre spenn, så jeg reiser gjerne med dem igjen jeg.

Du må putte håndveska nedi håndbagasjen, ja. Og den må følge de målene som står. Jeg har ikke opplevd at de har veid håndbagasjen. Også trodde jeg grensa for håndbagasjen var økt til 15 kilo, men det kan hende jeg husker feil.
(Det du kjøper på flyplassen må også oppi håndbagasjen - unntatt når du flyr fra Rygge - da kan du ha den ved siden av.)

Det er heller ikke reserverte plasser - man stuper inn og slår seg ned der det er ledig. Men det er plasser til alle da.

Det jeg har reagert mest på med Ryanair er pasasjerene. Folk oppfører seg temmelig usivilisert kontra de som flyr med SAS.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:35   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Jeg reiser relativt mye med Ryan Air. Jeg synes de er helt greie å reise med, for jeg vet hva jeg får. Men jeg KAN reglene deres, da. Gjør man ikke det, kan man fort trå feil, og det kan bli dyrt.

Man må som sagt betale per kolli, og de er nøye på vekta. Som regel kan man ikke ha med håndveske/taxfreeposer i tillegg til håndbagasjen, men praksisen varierer. De har blitt strenge på det på Heathrow, mens de ikke brydde seg i Berlin.

Man kan kjøpe Priority Boarding hvis man er nøye på hvor man vil sitte, eller hvis mange vil sitte sammen. Vi kjøpte det noen ganger, men har sluttet nå. Vi får ev. dele oss. Orker ikke bruke penger på det.

Som passasjer har jeg aldri reagert på sikkerheten hos Ryan Air. Jeg har aldri opplevd noe som helst ubehagelig med dem, og jeg har reist med dem flere ganger i året siden oppstarten. Det er ikke luksuriøst, men i ni av ti tilfeller ALLTID billigst, selv etter at de x antall skattene og avgiftene er lagt til.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:53   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.015
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Vi har flydd en del ganger med RyanAir. Vi liker det ikke, men når vi skulle til Italia i sommer kunne vi enten betale 2800 med RyanAir (etter alle gebyrene) eller 9800 med SAS, og da blir det lett å velge .

Jeg hører mye om at de er så nøye på bagasjen. Derfor har jeg også alltid vært det. Og jeg har hver gang irritert meg grønn over alle folka rundt meg som har ca 7 kolli håndbagasje uten å få problemer i det hele tatt. Så det er dyrt hvis du blir tatt, men det blir man slett ikke alltid.

Jeg har lest alt Elin har skrevet i tidligere tråder om arbeidsforhold osv. Noe av det er ille og annet av det er bare at de er bortskjemte i flybransjen (alle vi andre betaler utdannelsen vår selv, f.eks.). Men med de prisforskjellene så klarer jeg ikke helt å velge noe annet. De frakter meg fra a til b, og det er viktigst for meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:56   #18
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Pleier å bruke dem på Londonturene mine og har vært fornøyd. Reiser med rimelig tom håndbagasje bort, og hjem igjen med håndbagasje og ett kolli ganske så nært vektgrensa som regel. (man drar da for å shoppe)
Men vi mistet flyet hjem sist, det var mye styr, dyrt og venting for å booke om.
Men altså så lenge man følger de strikse reglene deres er de helt ok synes jeg. Og reisene har vært latterlig billige de fleste gangene jeg har reist med dem.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 20:05   #19
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Ryanair er helt OK å reise med, gitt at du aksepterer:

-den prisen du begynner med er IKKE den prisen du ender med. Billetten koster fra en krone til noen hundre. Så kommer først flyskatter (som hos alle selskap), og så alt fra bestillingsavgift og betalingsavgift via innsjekkingsavgift og håndbagasjeavgift til seteavgift, drivstoffavgift og bagasjeavgift. Du kan fremdeles stå igjen med en helt OK sluttpris, men så visst ikke den du begynte med.

-selskapet har vilkår som er langt dårligere enn andre, både når det gjelder erstatninger ved forsinkelse, ved ødelagt bagasje, ved kanselleringer osv. Og selskapet har selvsagt ingen forpliktelser dersom du skal videre med fly B og fly A er forsinket. Billettene er nemlig point-to-point og helt uavhengig av hverandre.

-komforten er som på en dårlig buss. hvor det er stappet inn maksimalt med seter.

-alt koster ekstra, MYE ekstra, fra en kopp kaffe til et glass vann. Bagasje er til for å flå passasjererne på. Og etter de siste regelendringene: ALT du har i hendene når du går om bord skal det betales ekstra avgift for! Glemte du det da du bestilte, koster det selvsagt 3 ganger så mye ved gaten.

-flyplassene deres er billige flyplasser langt ute i ødemarken (Oslo er f eks på Torp, Sandefjord...) som det oftest koster mye å komme seg til/fra

Men altså: Synes man disse reisevilkårene er OK, og bekymrer seg mindre om de ansattes forhold, er Ryanair helt kurant reisemåte. Det har vært skumlet litt rundt sikkerheten, men ingen har vel noen gang klart å påvise at den er annerledes med Ryanair enn f eks Norwegian eller Sterling?

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 20:12   #20
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Opprinnelig lagt inn av ORG, her.

-flyplassene deres er billige flyplasser langt ute i ødemarken (Oslo er f eks på Torp, Sandefjord...) som det oftest koster mye å komme seg til/fra

-Mens atter andre bor ute i "ødemarken" og synes det er helt topp å reise fre f.eks Rygge rett borti veien fremfor store uoversiktelige Gardermoen.
Ikke uoverkommelig å komme seg til sentrale London fra Stansted heller.
Viktigst for meg på husmorshoppeferie er pris, og selv med avgifter har jeg reist tur-retur for under 500 inkl ett kolli hjem. Husker ikke nøyaktig pris for sist reise er en stund siden, men overraskende billige og ukompliserte turer har det vært.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no