Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er greia med Nespresso?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-11, 10:30   #21
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Jeg synes kaffen smaker pyh, den genererer masse søppel for en storsuper som meg, er superdyr og er upraktisk når man har mange kaffegjester.

Jeg fnyser i barten for hver person jeg kjenner som har blitt helfrelst, og føler meg som et skikkelig mye bedre menneske enn dem (på kaffefronten, i hvert fall).

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:31   #22
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

700 kroner pr kilo?

700-900 kr. pr kilo avhengig av kaffetype.

Vi bruker mye italiensk espresso fra spesialbutikk, og kommer ikke i nærheten av den prisen der.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:31   #23
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Har aldri boikottet og lever godt med min espressomaskin. Kaffen koster ca. 3 kroner koppen. Drikker i snitt maksimalt 1 kopp om dagen hjemme. For sånne som meg så tror jeg at jeg økonomisk sett ikke taper på det heller.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:32   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Jeg drikker ikke så mye kaffe, men jeg er veldig glad i god kaffe. For min del fylles mitt og de fleste av mine gjesters kaffebehov av presskanner i ulike størrelser, kaffetrakter, espressokanne og egen kaffekvern.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:36   #25
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har aldri boikottet og lever godt med min espressomaskin. Kaffen koster ca. 3 kroner koppen. Drikker i snitt maksimalt 1 kopp om dagen hjemme. For sånne som meg så tror jeg at jeg økonomisk sett ikke taper på det heller.



...og den ene kapselen ruver ikke akkurat blant all den andre embalasjen som finner vei til søplekassa mi.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:40   #26
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.



...og den ene kapselen ruver ikke akkurat blant all den andre embalasjen som finner vei til søplekassa mi.

En kapsel her og en kapsel der...

Jeg trodde ikke bleier ga så mye søppel heller, men etter jeg begynte med tøybleier på de to minste er søpla kuttet med 3 bæreposer i uken.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:40   #27
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Boikotterene jeg kjenner har ikke Nespressomaskin, så det er ikke nødvendigvis slik at de har blitt omvent i noen nevneverdig grad. Nestle selger jo fortsatt barnemat i stor skala, og gjorde det da boikotten var som mest omtalt, så det må ha vært en god del som ikke boikottet også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:44   #28
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

En kapsel her og en kapsel der...

Jeg trodde ikke bleier ga så mye søppel heller, men etter jeg begynte med tøybleier på de to minste er søpla kuttet med 3 bæreposer i uken.

Jeg synes ikke det kan sammenlignes med kapsler.

Jeg stiller meg skeptisk til tøybleier på grunn av bl.annet økt strømforbruk og andre faktorer som kan gjøre at vinningen går opp i spinningen. Kapselmaskiner derimot fører til mer søppel uten at noe annet reduseres eller forbedres i forhold til vanlige espresso- eller kaffemaskiner. Det finnes mange gode kaffemaskiner som ikke bruker kapsler, eneste forskjell mellom dem og Nespresso & Co. er nettopp søpla det genererer. Og det liker jeg ikke.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:47   #29
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

En kapsel her og en kapsel der...

Jeg trodde ikke bleier ga så mye søppel heller, men etter jeg begynte med tøybleier på de to minste er søpla kuttet med 3 bæreposer i uken.

Nei, altså seriøst HV - én kapsel om dagen er faktisk "ingenting" i denne husholdningen. Om jeg skulle tatt opp kampen mot emblasje var det altså uendelig mange andre varesorter som sto foran Nespresso i køen.

At bleier gir mye søppel er ingen bombe. det gir masse, masse søppel.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:48   #30
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes ikke det kan sammenlignes med kapsler.

Jeg stiller meg skeptisk til tøybleier på grunn av bl.annet økt strømforbruk og andre faktorer som kan gjøre at vinningen går opp i spinningen. Kapselmaskiner derimot fører til mer søppel uten at noe annet reduseres eller forbedres i forhold til vanlige maskiner.

Energiforbruket ved tøybleier er blitt undersøkt flere ganger, og alle undersøkelser viser at det er mye lavere enn energiforbruket ved produksjon og transport av engangsbleier. Gitt at man vasker tøybleiene på anbefalt måte.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:50   #31
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg stiller meg skeptisk til tøybleier på grunn av bl.annet økt strømforbruk og andre faktorer som kan gjøre at vinningen går opp i spinningen.

Myte produsert av Libero. (Denne påstanden serveres bla. i spedbarnsboken man får på sykehuset og den er altså sponset av Libero)

I bleieregnskapet regnes for det første ikke miljøbelastningene ved å produsere og frakte bleiene inn. For det andre er det regnet på det (bla en britisk undersøkelse) som sier at strømforbruket ikke overgår miljøbelastningene når man vasker ved 60 C og ikke tromler. For det tredje regnes ikke miljøbesparelsene ved arv/bruktsalg inn.

Jeg vasker 3 ekstra maskiner i uken, og da vaskes gjerne noen håndklær, kluter osv også. Jeg vasker aldri mer enn en - to maskiner om dagen uansett og vi har tre barn.

Så tøybleier vinner soleklart.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:51   #32
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Energiforbruket ved tøybleier er blitt undersøkt flere ganger, og alle undersøkelser viser at det er mye lavere enn energiforbruket ved produksjon og transport av engangsbleier. Gitt at man vasker tøybleiene på anbefalt måte.

Nettopp, og det er det nok mange som ikke gjør. Jeg kunne ikke gjort det, f.eks., ettersom jeg ikke har tørkemuligheter. Har man det så er det helt klart bedre for miljøet.

MEEEN, det var altså ikke meningen å spore av i en tøybleiedebatt her.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:51   #33
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nei, altså seriøst HV - én kapsel om dagen er faktisk "ingenting" i denne husholdningen. Om jeg skulle tatt opp kampen mot emblasje var det altså uendelig mange andre varesorter som sto foran Nespresso i køen.

At bleier gir mye søppel er ingen bombe. det gir masse, masse søppel.

Alle monner drar. Hva hvis man tenkte slikt om alt, "nei, det betyr så lite i den store sammenhengen." Da får man ikke utrettet noe. Det er en skremmende sløv holdning syns jeg.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:52   #34
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes ikke det kan sammenlignes med kapsler.

Jeg stiller meg skeptisk til tøybleier på grunn av bl.annet økt strømforbruk og andre faktorer som kan gjøre at vinningen går opp i spinningen. Kapselmaskiner derimot fører til mer søppel uten at noe annet reduseres eller forbedres i forhold til vanlige espresso- eller kaffemaskiner. Det finnes mange gode kaffemaskiner som ikke bruker kapsler, eneste forskjell mellom dem og Nespresso & Co. er nettopp søpla det genererer. Og det liker jeg ikke.


Jeg vurderte tøybleier av miljøhensyn, men droppet det pga regnestykket du henviser til over her.

Og om all kafen som serveres her i huset hadde vært Nespressokaffe, hadde kapslene vært en issue hos oss også. Men når vi har gjester og mange skal ha kaffe på én gang, bruker jeg trakter eller presskanne så de kapslene jeg bruker fyller et bittelite hjørne av en bærepose. Tilsvarer kanskje en leverposteiboks??

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:52   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kaffen er alldeles ikke bedriten. Jeg kjenner en av landets fremste barristaer, og han sier at for amatører så lager nespresso bedre kaffe enn man selv klarer på en manuell kaffemaskin.

Det hørtes da ut som en særdeles arrogant og mulig kjøpt og betalt uttalelse.

De fleste barristaer jeg kjenner (3 stykker, deriblant også minst en prisvinner) anbefaler aeropress til hjemmebruk for å få god kaffe.


Tim Wendelboe er en av dem som skriver varmt om aeropressen, og jeg tror ikke noen vil betvile hans kunnskap om kaffe.

Jeg tviler ikke på at nespressokaffe er bedre enn den kaffen jeg ville laget på Rancillioen vår altså, men om den er bedre en ihuga hjemmekaffelager sin? Vel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:54   #36
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Etter vi begynte å kildesortere, så ville faktisk familiens kaffeforbruk og kapslene som hørte til, gjøre en forskjell. Det ville blitt noen never i uken. Når plasten og papiret er ute av restavfallet og vi ikke kaster bleier, så er det stort sett bare gulrotskrell og ikke oppspist matpakke i restavfallet.

Når jeg begynner å kompostere så vil vi ha kuttet ned husholdningens restavfall med nærmere 90 %.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:55   #37
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Nettopp, og det er det nok mange som ikke gjør. Jeg kunne ikke gjort det, f.eks., ettersom jeg ikke har tørkemuligheter. Har man det så er det helt klart bedre for miljøet.

Jeg tror veldig mange velger tøybleier pga miljøet, og dermed vasker de også på anbefalt måte. Og når man ikke vasker på anbefalt måte, men f.eks bruker tørketrommel, så er vel energiforbruket ved tøybleier ca det samme som for engangs, og dermed er tøybleier fortsatt et bedre alternativ for miljøet pga betydelig mindre søppel.

Men dette var som du sier en avsporing.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:56   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg vurderte tøybleier av miljøhensyn, men droppet det pga regnestykket du henviser til over her.

Ja, men da tror jeg faktisk Pampers-lobbyen lurte deg trill rundt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:56   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Det er greit at kapslene ikke tar særlig stor plass i søpla, men det er unødvendig plass. At annen emballasje også er unødvendig er da ikke et argument. Two wrongs does not make a right. Ikke går det an å gjenvinne dem heller, i motsetning til mye annet materiale.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 10:58   #40
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tim Wendelboe er en av dem som skriver varmt om aeropressen, og jeg tror ikke noen vil betvile hans kunnskap om kaffe.

Jeg smakte aeropresskaffe i forrige uke og det var virkelig aldeles NYDELIG kaffe, helt perfekt, intet mindre!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no