Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-11, 21:36   #1
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Det ser ut til at det blir 3 uker i Orlando sammen med min familie til høsten. Vi har tilgang til leilighet, men nå skal vi bestille flybilletter. Seks voksne, en seksåring og en ettåring.

Er det noen som kan anbefale flyselskap og mellomlandingsflyplasser. Hva er f eks. å foretrekke av Continental (Stavanger-København-Newark-Orlando) og KLM (Stavanger-Amsterdam-Detroit-Orlando)? Prisen er nokså den samme.

Og hva bør vi planlegge å få med oss? Søsteren min og meg har allerede krysset av Harry Potter-parken, men hvor gøy er egentlig Magic Kingdom for en seksåring? Vi vurderer også å slenge oss på et cruise, når vi først er i området.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:16   #2
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.243
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Gutten vår var 5 når vi var der, han syntes Magic Kingdom var kjempegøy.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:19   #3
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Prøv å lande på små flyplasser som i Orlando, og ikke mellomland på store flyplasser som Washington ol. Der er køene 100 ganger lengre og strengere. :erfart:

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:19   #4
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Og Sea World er et MUST!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 23:02   #5
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Har reist mange ganger til Florida og min anbefaling at man skifter fly i Europa og kommer direkte til Orlando med f.eks. Lufthansa via Frankfurt.

Vi reiste SAS sist Oslo-København-Newark-Fort Lauderdale og da fikk vi veldig kort tid i New York og rakk nesten ikke flyet siden vi måtte bytte terminal (SAS til Continental). Mistet også en bag (selvfølgelig den med alle klærne til barna) og det tok 2 dager før den dukket opp. Om dere skal via Newark så er ikke 1t 40min nok tid mellom flights :erfart: Tilbake samme vei fra Orlando hadde vi over 3timer i Newark og da var det ikke noe pes.

Magic Kingdom er et must for alle. Vil tror 6-åringen synes det er veldig moro. 7-åring her var veldig fornøyd da vi var der i sommer. De andre Disney parkene kan også anbefales. Epcot var overraskende bra. En del attraksjoner som falt i smak som Soarin og Test Track. 7-åringen likte også Star Wars og Toy Story i Hollywood Studios samt Indiana Jones showet.

Harry Potter var også bra, men resten av parken var de (sambo og 7-åringen) ikke fornøyd med. Vi var der bare uker etter at Harry Potter delen åpnet og det var milevis med kø, men de var fornøyd med det de fikk være med på. De prøvde også noen andre attraksjoner, men om du ikke kjøper "snikepass" så kommer du til å stå lenge i kø.

Ellers vil jeg anbefale Kennedy Spacecenter. Vi var der da eldste var 5.5 år og han var helt i hundre. Vi så at en romferge var klar i utskytingsrampen og da vi reiste hjem fikk vi sett oppskytningen fra flyplassen. Kult.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:15   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.463
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Jeg har bodd og studert fire år i Orlando, men det er nå noen år siden, så ting har nok endret seg litt, dvs det er kommet flere nye parker siden jeg var der.

Sea World og Kennedy Space Center er blant mine favoritter. Ved Kennedy er det OK strender i nærheten, f.eks Cocoa Beach.

Magic Kingdom er bra, også for en 6-åring. Mulig Epcot er litt kjedelig for ham, kanskje, men ikke sikkert.

Så er det bra badeparker. Har aldri vært i Blizzard Beach, men Water Mania er OK. Godt å få avkjølt seg, for det er varmt der, også om høsten, høy luftfuktighet, mye regn og torden daglig.

Jeg har fløyet ulike veier og med ulike flyselskap, f.eks Kr.sand-København-Newark-Orlando med SAS, Kr.sand-Oslo-Helsinki-JFK-Orlando med FinnAir, Kr.sand-Oslo-Reykjavik-Orlando med Icelandair og en annen rute via Brussel med Sabena. Jeg studerte som sagt, så da var det om å gjøre å finne OK ruter til OK priser når jeg skulle hjem. Jeg liker godt å fly med SAS, men må innrømme at det var deilig å kunne fly direkte til Orlando fra Reykjavik med Icelandair. Vil tro at Icelandair åpner flygingene sine til USA via Sola igjen til sommeren, men det er vel ikke sikkert de fortsetter utover høsten med den ruten. Har også fløyet Continental, US Air, Northwest osv. Synes det blir litt hipp som happ hvem man flyr med. En annen måte er jo å fly via London. Newark og JFK tar tid, lange strekninger og mye folk og kaos! Kan dere evt fly via Washington og ha et par dager der? Flott by som anbefales!

Men, Niobe, skal dere være 3 uker i bare Orlando? Orlando og Florida er så uendelig mye mer enn bare themeparks! Vestkysten av Florida er flott, nydelige, kritthvite strender. Naples er flott, likeså Tampa/Clearwater/St.Petersburg. Reiser dere nordover på østkysten så er det flott i St.Augustine. Det er en koselig, liten havneby, spanskinspirert.

Key West er gøy å oppleve, men det er en 4 timers kjøretur fra Miami, men dere får en karibien følelse der. Det er flotte snorkleforhold om dere liker det.

Jeg elsker Florida, bosatte meg nesten der.

Pass på at dere spiser virkelig ekte mat, ikke bare hamburgere og pølser i parkene. Amerikanerne er flinke på salater, de har gode meksikanske restauranter der, bl.a.


Sist redigert av millact : 04-01-11 kl 20:20.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:21   #7
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Å denne tråden må jeg følge med på, vi reiser til Florida i sommer. Ei uke i Fort Lauderdale og ei uke i Orlando.

Vi har fått tips om at SeaWorld er bra og at vi må ha med oss magic kingdom. Men ser nå at det er andre ting som og hørres spennende ut.

Vi har leiebil så flyr til Miami, første uke blir i Fort Lauderdale. Så kjører vi fra Orlando til Miami den dagen vi skal hjem.
Vi mellomlander i London, flyr med sas og american airlines. Der vi fant de rimeligste bilettene med best flytider.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12

Sist redigert av amanas : 04-01-11 kl 20:51.
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:29   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Tusen takk for svar!

Vi skal bo 3 uker i Orlando, ja. I et leilighetskompleks som visstnok ligger 15 min fra Disne World. Det blir vel tid nok til litt av hvert, så det blir ikke bare parker. Poden er ikke noen karusellentusiast heller, men elsker strandlivet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:36   #9
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

viktig: Ikke prøv sling shot!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 20:51   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Vi var 3 uker i Orlando i fjor sommer, også leilighetskompleks 15 min unna Disney.
Og vi skal tilbake i sommer

Vi fløy fra Oslo - København - Washington Dulles - Orlando. NULL problem, jeg hadde litt angst før vi dro mht Washington, men fra flyet satte hjulene på bakken til vi satt i flyet til Orlando tok det 1 time og 20 minutter, og da hadde vi blitt fraktet fra terminal B til terminal D. Gjennom passkontroll, hentet bagasje og levert fra oss bagasje igjen. (mor hadde angst for hvor langt det var til gaten så jeg kjeppjagde mann og barn gjennom terminalen, men vi hadde goood tid.

Har reist mye til Florida og ALDRI har jeg opplevd en så rask ekspedering. Livet er ganske annerledes nå etter at de innførte ESTA, man fyller ut ett skjema på flyet som gjelder for hele familien med like etternavn, registrerer seg 72 timer før avreise og sklir igjennom passkontrollen med maskinlesbart pass og fingeravtrykk på de over 12 år.

Barn under 54" får ikke kjøre de råeste attraksjonene, noe som medførte store salte tårer fra jr. som da var 53" - GJETT hvem som gleder seg til sommeren??? Vi var i SeaWorld m/tilhørende badeland (der har man fri adgang i 14 dager etter at man har innløst billett), Universal Studios, Island of Adventure og Disney Studio. De parkene som falt desidert best i smak var US og IoA (Her er Harry Potter-parken) 1 billett gjelder for begge parkene. I år står Epcot og Animal Kingdom for tur. Vi har vært i Magic Kingdom i Paris, ungene var da hhv. 6 og 9 år - og det falt "greit" i smak. Ungene våre har mer relasjoner til Universal figurene enn Mikke og Mini...

Ellers var også Cape Kennedy (Nasa) noe som fenget ungene våre VELDIG, mulig fordi vi var sammen med bestefar som har en litt over "middels" interesse og kunnskap for det som befinner seg der og kan forklare mye rundt raketter o.l. et tar 1,5 time å kjøre fra Orlando til Cape Kennedy (Og Cocoa Beach hvor mange av cruisebåtene går ifra)

Old Town i Kissimmee fenget også (fredag og lørdag) - da er det vintage og custom-made bilshow - og det fenget mann og sønn veldig...

Shopping:
nr 1 Florida Mall (540 butikker innendørs m/aircondition)
nr 2 Orlando Premium Outlet /HUSK kuponghefte (fås hos turistinfo)
nr 3 Orlando Prime Outlet /Husk kuponghefte (fås hos turistinfo)


Sendt deg prikk med adresse til bloggen min Der ligger det reisebrev.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 21:49   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Fløyel: Jeg tror vi skal bo på samme sted som dere. Bygningene ser helt like ut. Takk for supre tips!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 22:00   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Ett FANTASTISK leilighetskompleks både for store og små. Mye nordmenn, dvs. mange lekekamerater for barna.

Tips: Ta med GPS eller lei en gps - det gjør livet meget enklere. Skal dere kjøre mye nedover kysten mot Miami eller mot Tampa så lønner det seg å kjøpe SUNpass ganske tidlig - da er det bare å frese igjennom alle bomstasjoner uten quarters og forbi køer, man fyller på evt. kortet underveis i ferien. (enkelt å gjøre på internett)

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:08   #13
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.024
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Må nevne at når jeg drømmer om tur til Orlando, hender det at jeg ser på Oslo-London-Orlando. Og flyr da med Virgin fra London til Orlando, som skal være veldig bra. Ellers fløy vi med Continental fra London til Orlando i 2003, og det var veldig behagelig.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:29   #14
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Vi fløy Oslo-Heatrow-Miami da vi var i Florida i 2009. Ble anbefalt å mellomlande i Europa. Det gikk fort og greit. Vi fløy BA hele veien, flotte fly og god service. Og de beste flytidene. Det synes jeg har mye å si når man skal reise så langt med barn. Det kan være en slitsom reise.

Magic kingdom var utrolig flott både for store og små. En helt utrolig flott park! Den er et must, synes jeg. Våre barn var da 2, 9 og 12 år. I tillegg besøkte vi Animal kingdom og Universal studios. Alle parkene har noe for enhver.

Vi var tre uker i Florida, men vi hadde leiebil så vi forflyttet på oss. Orlando i mer enn en uka hadde blitt for "mye". Vi bodde ei uke i Miami beach og ei uke i Fort Lauderdale i tillegg. Anbefales å kjøre litt rundt når man først er der. Vi leide bil (gps er lurt). Miami anbefales sterkt. Veldig spesiell atmosfære. Den uka av ferien likte jeg best. Det er flotte veier fra Orlando og sørover. Hvis dere skal røre litt på dere.

Lykke til med planlegging. Det er storartet over there!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:03   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.463
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Det går fint an å ta ulike dagsturer fra Orlando og dermed få med seg mye, f.eks Daytona Beach (rundt en time unna).

Winter Park området av Orlando er en koselig bydel, bra utekafeer, litt shopping mm. Verdt å ta turen et par timer!

Downtown Orlando har nok forfalt endel på de årene jeg har bodd i Norge (har hørt det i alle fall), men det kan likevel være koselig å ta turen, vandra langs Lake Eola, se fontenen og spise is. Fint å gå med barnevogn der og se på de høye bygningene (høye til å være Orlando i alle fall).

Ellers har du også Altamonte Mall, Fashion Square Mall mm på østsiden av byen rett i nærheten av University of Central Florida hvor jeg studerte. Jeg er mest kjent på den siden.

Universal Studios og Island of Adventure er gøy, men mulig det ikke er noe for M om han ikke er så glad i karuseller.

Ellers synes jeg det hører med å spise en frokost eller to på International House of Pancakes (IHOP) og prøv også Waffle House.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:06   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Tusen takk for alle svar! Jeg må visst skrive ned alle tipsene etterhvert. Billettene er visstnok bestilt. Det ble hvertfall KLM via Schipol.

Er det noen som vet om billetter til Disneyparkene er noe vi bør bestille på forhånd? Og hvilken av vannparkene er mest barnevennlige?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:50   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.834
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Vi drar til våren og har kjøpt billetter med Iceland-air, så det blir Oslo-Reykjavik-Orlando på oss. Vi skal bo her.

Noterer tips så blekket spruter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:01   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.463
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Har aldri kjøpt billetter på forhånd til parkene, men mulig det lønner seg? Kan jo noen ganger være lange køer, men dere reiser jo ikke i høysesongen så vidt jeg har skjønt, så det burde ikke være noe problem. Når på høsten reiser dere?

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:20   #19
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Tusen takk for alle svar! Jeg må visst skrive ned alle tipsene etterhvert. Billettene er visstnok bestilt. Det ble hvertfall KLM via Schipol.

Er det noen som vet om billetter til Disneyparkene er noe vi bør bestille på forhånd? Og hvilken av vannparkene er mest barnevennlige?

Den beste dagen vi hadde var på Wet'n'Wild, men jeg har ingen andre vannparker å sammenligne med. Men det var iallfall stort utvalg for både for liten og stor.
Må også si at jeg misunner dere altså. Har veldig lyst tilbake når ungene er blitt litt større.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 15:29   #20
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi drar til våren og har kjøpt billetter med Iceland-air, så det blir Oslo-Reykjavik-Orlando på oss. Vi skal bo her.

Noterer tips så blekket spruter.

Når reiser dere? Har forsøkt å bestille med Iceland Air, men får bare melding om at de slutter å fly 24. april 2011. Det er nemlig drømmeruten min.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no