Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

bakte poteter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 10:11   #1
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

bakte poteter?

Hvordan lage baktepotete enkelt uten å ha dem i ovn i 45 min og i microen?

noen som har en bedre måte å lage dem på?

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 10:27   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: bakte poteter?

Jeg pleier å koke dem først for så å legge dem i ovnen. Om det er lurt aner jeg ikke, men det smaker godt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 10:40   #3
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: bakte poteter?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg pleier å koke dem først for så å legge dem i ovnen. Om det er lurt aner jeg ikke, men det smaker godt.

Må kansje prøve det. Vet at på enkelte resturanger kan dem koke dem i et spesiellt væske fyllt greie og da tar det bare minutter. Det gjør det forsåvidt i microen å.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:00   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: bakte poteter?

Fyr opp grillen og grille de Hehe

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:12   #5
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: bakte poteter?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Fyr opp grillen og grille de Hehe


Nam. det hørtes jo kjempe godt ut

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:26   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: bakte poteter?

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Nam. det hørtes jo kjempe godt ut

Jeg er så sær at jeg spiser bare baktpotet som er bakt på grillen Hehe

Råe poteter pakket i folie og legges på grillen, har de lett i grillkullet en 30 min ca, så tar jeg de opp på risten, mens resten av maten som skal grilles, blir grillet. Så stikker jeg i potetene av og til med en strikkepinne for å kjenne når de er ferdige. Tar oftest ca 40 minutter. Tar jo litt tid men den som venter på no godt

Det blir en helt annen smak av grillet baktpotet enn de som er ovnsbakt eller microbakt

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:30   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: bakte poteter?

Bak dem i ovnen liggende på en seng av havsalt, i stedet for å pakke dem i folie. Nammenamm!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 11:37   #8
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: bakte poteter?

Takker for tipsene. Nå skal jeg lete frem oppskrifter og tenke på god middag en gang

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no