Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Clubbys musikk-quiz vol. 7

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 00:58   #1
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Clubbys musikk-quiz vol. 7

Hei folkens.

Nå er det atter en gang på tide og brette opp ermene til en ny fredag og en ny musikk quiz.
Som jeg nevnte i forrige quiz varer denne konkurransen helt fram til lørdag kveld siden jeg stikker avgårde på julebord i kveld.

Er det noen som klarer å slå den regjerende Quizmesteren KIDDO som har vunnet de to siste gangene? Vi får se!

Oppgavene er som følger: Du får oppgitt den første strofen, og må fortelle meg navn på artist og/eller låt. To poeng hvis du klarer begge. Bonusspørsmålene teller 2 poeng.
Max poengsum: 50 poeng

OBS: KUN 1 POSTING MED SVAR FRA HVER DELTAKER

Her er ukens spørsmål:

1: Tonight I wanna give it all to you / In the darkness / There's so much I wanna do / And tonight I wanna lay it at your feet

2: Who's that lady / Coming down the road / Who's that lady / Who's that woman / Walking through my door

3: You could never know what it's like / Your blood like winter freezes just like ice / And there's a cold lonely light that shines from you / You'll wind up like the wreck you hide behind that mask you use

4: You pretend you´re high / You pretend you´re bored / You pretend you´re anything / Just to be adored

5: I'm not a perfect person / as many things I wish I didn't do / but I continue learning /I never meant to do those things to you

6: When I look back upon my life / It's always with a sense of shame / I've always been the one to blame / For everything I long to do

7: Time, it needs time / To win back your love again / I will be there, I will be there / Love, only love

8: She was a fast machine / She kept her motor clean / She was the best damn woman that I've ever seen /She had the sightless eyes

9: I love myself / I want you to love me / When I'm feelin' down / I want you above me

10: The whispers in the morning / Of lovers sleeping tight / Are rolling by like thunder now / As I look in your eyes

11: Where have all the good men gone / And where are all the gods? / Where's the street-wise Hercules / To fight the rising odds?

12: Baby we can talk all night / But that ain't getting us nowhere / I told you everything I possibly can / There's nothing left inside of here

13: You’ll never make me stay / So take your weight off of me / I know your every move / So won’t you just let me be

14: We're no strangers to love / You know the rules and so do I / A full commitment's what I'm thinking of / You wouldn't get this from any other guy

15: Darling you gotta let me know / Should I stay or should I go? / If you say that you are mine /I'll be here 'til the end of time

16: Last night I was taking a walk along the river / And I saw him together with a young girl / And the look that he gave her made me shiver / 'Cause he always used to look at me that way

17: When I'm with you / I shake inside / My heart's all tangled up / My tongue is tied it's crazy / Can't walk, can't talk, can't eat, can't sleep / Oh, I'm in love, oh I'm in deep 'cuz baby

18: Now tell me how you'd feel / If I told you that I / Have feelings for you / And would it be so wrong to say

19: My child arrived just the other day / Came to the world in the usually way / But there were planes to catch and bills to pay / He learned to walk while I was away

20: I saw him dancin' there by the record machine / I knew he must a been about seventeen / The beat was goin' strong / Playin' my favorite song

Bonusspørsmål:
21: Hva het bandet til artisten på spørsmål 17?
22: Hvilken norsk artist gjorde en norsk cover av spørsmål 19?
23: Hva heter artisten som hadde originalen til spørsmål 10?
24: I hvilken dansefilm ble sangen på spørsmål 11 brukt?
25: Hvilken norsk artist har spilt inn sanger sammen med Nicki Sixx (Mötley Crue) og Meat Loaf?

Siste svar må være avgitt innen kl 21 på lørdag!
Fasit og vinner vil bli publisert før kl 21.30!

Lykke til!

Sist redigert av Clubby : 25-11-06 kl 22:12.
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 01:44   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Clubby's Musikk Quiz vol. 7

1: Tonight I wanna give it all to you / In the darkness / There's so much I wanna do / And tonight I wanna lay it at your feet
Kiss: I was made for loving you

2: Who's that lady / Coming down the road / Who's that lady / Who's that woman / Walking through my door
Billy Ocean:

3: You could never know what it's like / Your blood like winter freezes just like ice / And there's a cold lonely light that shines from you / You'll wind up like the wreck you hide behind that mask you use

4: You pretend you´re high / You pretend you´re bored / You pretend you´re anything / Just to be adored
Garbage: Stupid Girl

5: I'm not a perfect person / as many things I wish I didn't do / but I continue learning /I never meant to do those things to you
??: The reason is you

6: When I look back upon my life / It's always with a sense of shame / I've always been the one to blame / For everything I long to do
Pet Shop Boys: It's a sin

7: Time, it needs time / To win back your love again / I will be there, I will be there / Love, only love
Scorpions: Still loving you

8: She was a fast machine / She kept her motor clean / She was the best damn woman that I've ever seen /She had the sightless eyes
AC/DC: You shook me all night long

9: I love myself / I want you to love me / When I'm feelin' down / I want you above me
: I touch myself

10: The whispers in the morning / Of lovers sleeping tight / Are rolling by like thunder now / As I look in your eyes
Jennifer Rush: The Power of Love

11: Where have all the good men gone / And where are all the gods? / Where's the street-wise Hercules / To fight the rising odds?
Bonnie Tyler: Holding out for a hero

12: Baby we can talk all night / But that ain't getting us nowhere / I told you everything I possibly can / There's nothing left inside of here
Meat Loaf: Two out of three ain't bad

13: You’ll never make me stay / So take your weight off of me / I know your every move / So won’t you just let me be

14: We're no strangers to love / You know the rules and so do I / A full commitment's what I'm thinking of / You wouldn't get this from any other guy
Rik Astley: Never gonna give you up

15: Darling you gotta let me know / Should I stay or should I go? / If you say that you are mine /I'll be here 'til the end of time
The Clash: Should I stay or should I go

16: Last night I was taking a walk along the river / And I saw him together with a young girl / And the look that he gave her made me shiver / 'Cause he always used to look at me that way
Abba: Angel Eyes

17: When I'm with you / I shake inside / My heart's all tangled up / My tongue is tied it's crazy / Can't walk, can't talk, can't eat, can't sleep / Oh, I'm in love, oh I'm in deep 'cuz baby

18: Now tell me how you'd feel / If I told you that I / Have feelings for you / And would it be so wrong to say

19: My child arrived just the other day / Came to the world in the usually way / But there were planes to catch and bills to pay / He learned to walk while I was away
Cat Stevens: Cats in the cradle

20: I saw him dancin' there by the record machine / I knew he must a been about seventeen / The beat was goin' strong / Playin' my favorite song
Joan Jett: I love Rock n' Roll

Bonusspørsmål:
22: Hvilken norsk artist gjorde en norsk cover av spørsmål 19? Finn Kalvik
23: Hva heter artisten som hadde originalen til spørsmål 10? Jennifer Rush (betyr det at jeg skulle svart Celine Dion på spørsmål 10?)
25: Hvilken norsk artist har spilt inn sanger sammen med Nicki Sixx (Mötley Crue) og Meat Loaf? Marion Ravn

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 02:03   #3
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Clubby's Musikk Quiz vol. 7

Kiss-I was made for loving you

Elton John "Im still standing"?

Garbage med Stupid Girl

Det er den der teite sangen med øhh ja hvordan skrives det Hoobastank? og sangen heter vel kanskje The reason?

Ahhh jeg kommer ikke på det selv om jeg har grubblet leeenge.

Scorpions

AC/DC med "You shook me all nigth long"

Blondie

Jennifer Rush- The Power of love. Men det var vel Celine Dion som gjorde den kjent sånn sirkus i 93-94( jadda jeg hadde plata )

Bonnie Tylor- Holding out for a Hero

Michael Jackson- Dirty Diana

The Clash- Should i stay or should i go.

Abba-Angel Eyes

Withney Huston?

Ugly kid Joe-Cats in the Cradle

Joan Jett-I Love Rock N Roll.
Den spillte jeg just på Guitar Hero

Bonusspørsmål:
21: Hva het bandet til artisten på spørsmål 17? ?
23: Hva heter artisten som hadde originalen til spørsmål 10? Jennifer Rush
24: I hvilken dansefilm ble sangen på spørsmål 11 brukt? Hmmm det er ikke Dirty Dancing, saturday Nigth Fever, Flashdance eller Fame så jeg gjetter Footloose
25: Hvilken norsk artist har spilt inn sanger sammen med Nicki Sixx (Mötley Crue) og Meat Loaf?

Sist redigert av Lenam : 24-11-06 kl 02:06. Årsak: Noe som forsvant
Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:02   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Clubbys musikk-quiz vol. 7

Kizz med I was made for loving you baby

Billy Ocean med

Elton John med Still standing

Hoobastank med The Reason

Pet Shop Boys med It's a shame

Scorpions? Denne er på Abslute power ballads som jeg har nede i kjeller'n et sted.
AC/DC med Back in black

Chris de Burgh I'm your lady

Bonnie Tylor med Holding out for a hero

Michael Jackson med Dirty Diana

Rick Astley med Never gonna give you up, never gonna let you go
Clash med Should I stay or should I go

Richard Marx med The River

Belinda Carlisle med I get weak

Ugly Kid Joe med Cats in the cradle og cover av Finn Kalvik på norsk.

Joan Jett and the Barbusters, var det det de het da? med I love Rock'n roll
Bonusspørsmål:
24: I hvilken dansefilm ble sangen på spørsmål 11 brukt? Flashdance
25: Hvilken norsk artist har spilt inn sanger sammen med Nicki Sixx (Mötley Crue) og Meat Loaf? Marion Ravn

Nynnende avgårde til fest. Her var det mye å mimre tilbake på gitt. Skal jammen finne fram en del cd'r, bl.a. Power Ballads og finne ut hva den sangen heter. Den syntes jeg var så bra også.

Knall quiz, Clubby. Som vanlig kommer jeg i skikkelig mimre-modus etter dette.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:24   #5
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Kiss og "I was made for lovin' you baby"

Billy Ocean og "Get out of my dreams, get into my car"

Elton John og "I'm still standing"

Garbage og "Stupid Girl"

Hoobastank og "The Reason"

Pet Shop Boys og "It's A Sin"

Scorpions og "Still Loving You"

AC/DC og "You Shook Me All Night Long"

"I Can't Help It"

Celine Dion og "The Power of Love"

Bonnie Tyler og "Holding Out For A Hero"

Meat Loaf og "Two Out Of Three Ain't Bad"

Michael Jackson og "Dirty Diana"

Rick Astley og "Never Gonna Give You Up"

The Clash og "Should I Stay Or Should I Go"

ABBA og "Angeleyes"

Belinda Carlisle og "I Get Weak"

Whitney Houston og "If I Told"

"Cats In The Cradle"

Joan Jett og "I Love Rock n'roll"

Bonusspørsmål:
21: Hva het bandet til artisten på spørsmål 17? Belinda Carlisle var med i bandet "The Go-Go's"
24: I hvilken dansefilm ble sangen på spørsmål 11 brukt? Footloose
25: Hvilken norsk artist har spilt inn sanger sammen med Nicki Sixx (Mötley Crue) og Meat Loaf?Marion Ravn

Bra quiz!

Sist redigert av Doxa : 27-11-06 kl 18:50. Årsak: Skrivefeil
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:42   #6
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Kiss - I was made for loving you

Elton john - I'm still standing

Pet Shop Boys - It's a sin

Scorpions - "Still loving you"

AC/DC - husker ikke tittelen!

Jennifer Rush - The power of love (flere har gjort den senere, bl.a. Celine Dion)

Meat Loaf - Two out of three ain't bad

Michael Jackson

Rick Astley - Never gonna give you up

Clash - Should I stay or should I go

ABBA - Angel eyes

Belinda Carlisle

Joan Jett - I love rock n roll

Bonusspørsmål:
21: Hva het bandet til artisten på spørsmål 17? Go Go's
22: Hvilken norsk artist gjorde en norsk cover av spørsmål 19?
23: Hva heter artisten som hadde originalen til spørsmål 10? Eehh.. det var vel Jennifer Rush det?
25: Hvilken norsk artist har spilt inn sanger sammen med Nicki Sixx (Mötley Crue) og Meat Loaf? Marion Ravn. Eller Raven, som hun kaller seg.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 14:16   #7
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Er det noen som klarer å slå den regjerende Quizmesteren KIDDO som har vunnet de to siste gangene? Vi får se!

Jeg føler forventningspresset vokser...men here goes:

Kiss – I was made for loving you (baby) Sooo cool

Billy Ocean - Get out of my dreams, get into my car

Elton John - I'm still standing

Pet Shop Boys - It's a sin

Scorpions - Still Loving you

When I think about you I touch myself...men hvem pokker sang den?

Celine Dion - Power of Love

Bonnie Tyler - Holding out for a hero

Michael Jackson - Dirty Diana

Yeah! 80-tallshelten Rick Astley jo!Never gonna give you up (minner meg så sinnssykt om Ball-genser av en eller annen grunn…)

The Clash - Should I stay or should I go

Whitney Houston - If I told you that

Ugly Kid Joe - Cats in the cradle

Bonusspørsmål:
22: Hvilken norsk artist gjorde en norsk cover av spørsmål 19? Finn Kalvik, Aldri ride ranke
23: Hva heter artisten som hadde originalen til spørsmål 10? Jeg vet at Jennifer Rush har sunget den, men jeg tror opphavskvinnen er Laura Branigan (fader'n kjøpte LP'n (!) da den var ganske ny)
24: I hvilken dansefilm ble sangen på spørsmål 11 brukt? Tipper på Footloose
25: Hvilken norsk artist har spilt inn sanger sammen med Nicki Sixx (Mötley Crue) og Meat Loaf? Marion Ravn/Raven

Nok en fantastisk kul quiz, Clubby! Håper du har hatt det moro på julebord over grensen

Gammel 25-11-06, 16:23   #8
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kiss - I was made for lovin' you

Pet shop boys - it's a sin

Divinyls - I touch myself

Meatloaf - Bat out'a hell

Clash - Should I stay or should I go

Ugly Kid Joe (husker ikke orginalartist) - Cat in the cradle

Joan Jett- I love Rock'n'Roll

Bonusspørsmål:
24: I hvilken dansefilm ble sangen på spørsmål 11 brukt? Dirty Dancing (er i hvertfall en dansefilm...)
25: Hvilken norsk artist har spilt inn sanger sammen med Nicki Sixx (Mötley Crue) og Meat Loaf? Marius Müller?

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 20:52   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kiss: I was made for loving you

Billy Ocean: Get out of my dreams, get into my car

Elton John: I`m still standing

Pet Shop Boys: It`s a sin

Scorpions: Still loving you

AC/DC: You shook me all night long

Jennifer Rush: The power of love

Bonnie Tyler: Holding out for a hero

Meat Loaf: Kommer ikke på tittel

Michael Jackson: Dirty Diana

Rick Astley: Never gonna give you up

The Clash: Should I stay or should I go

Belinda Carlisle: Cirkle in the sand

Guns and Roses (og mange andre): Cats in the cradle

Joan Jett: I love rock and roll

21: Hva het bandet til artisten på spørsmål 17? The Goo Goos??
Marion Ravn

Gammel 25-11-06, 20:58   #10
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette var forferdelig dårlig...

8: She was a fast machine / She kept her motor clean / She was the best damn woman that I've ever seen /She had the sightless eyes - ACDC

9: I touch myself????

14: :Panne: (Måtte google denne før jeg ble gal. )

15: Should I stay or should I go - The ...

19: Cats in the cradle - Ugly Kid Joe (han hadde ikke orginalen)

20: I love rock 'n' roll - Joan Jett/ Britney Spears oooog...

Bonusspørsmål:
22: Finn Kalvik,
aldri ride ranke og vuggesang, aldri Mikkel Rev og bæ-bæ lillelam...

25. Marion Raven???

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:01   #11
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter å ha lest LilleT's svar, så gremmes jeg...

Her er jo mye musikk jeg har hørt mye på. Flau, flau, flau...

Gammel 25-11-06, 22:11   #12
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Clubbys musikk-quiz vol. 7 - Fasit

Nå er konkurransen avsluttet, og her er svarene:

1: Kiss - I Was Made For Loving You
2: Billy Ocean - Get Out Of My Dreams, Get Into My Car
3: Elton John - I'm Still Standing
4: Garbage - Stupid Girl
5: Hoobastank - The Reason
6: Pet Shop Boys - It's A Sin
7: The Scorpions - Still Loving You
8: AC/DC - You Shook Me All Night Long
9: The Divinyls - I Touch Myself
10: Celine Dion - The Power Of Love
11: Bonnie Tyler - Holding Out For A Hero
12: Meat Loaf - Two Out Of Three Ain't Bad
13: Michael Jackson - Dirty Diana
14: Rick Astley - Never Gonna Give You Up
15: The Clash - Should I Stay Or Should I Go?
16: ABBA - Angel Eyes
17: Belinda Carlisle - I Get Weak
18: Whitney Houston og George Michael - If I Told You That
19: Ugly Kid Joe - Cat's In The Cradle MRK: Guns'n'Roses har aldri laget cover av denne, hverken på plate eller live!!
20: Joan Jett & The Black Hearts - I Love Rock 'n Roll

Bonusspørsmål:
21: Bandet til Belinda Carlisle het The Go-Go's
22: Finn Kalvik gjorde en norsk cover av Cat's In The Cradle
23: Jennifer Rush hadde originalen og skrev faktisk selve låten!
24: Låta ble brukt til Footloose
25: Marion Ravn (Raven)

Vinnere:
Doxa: 45 poeng
Kiddo: 34 poeng
LilleT: 34 poeng
Divine 33 poeng
Lenam 29 poeng
LaLuna: 29 poeng
Amylin 28 poeng
Bequita: 16 poeng
Jill: 12 poeng

Da ser det ut som at Doxa, som vippet Kiddo ned av tronen etter 2 uker, stikker avgårde med tittelen Ukens Quizmaster!

Og så var Quizen over for denne gangen, men fortvil ikke. Vi er tilbake igjen neste fredag, akkurat slik som Gullrekka på NRK.
Og vi holder på med quizen HELT fram til LILLE JULEAFTEN i år. Det vil si 4 Quiz'er til nå før juleferie.

Vi sees!

Gammel 25-11-06, 22:34   #13
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Clubbys musikk-quiz vol. 7 - Fasit

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Og så var Quizen over for denne gangen, men fortvil ikke. Vi er tilbake igjen neste fredag, akkurat slik som Gullrekka på NRK.
Og vi holder på med quizen HELT fram til LILLE JULEAFTEN i år. Det vil si 4 Quiz'er til nå før juleferie.

Vi sees!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 22:43   #14
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gremmes fortsatt over at jeg skrev Chris de Burg.

Gratulerer Doxa!

Må si at jeg bannet litt innvendig da jeg hørte en del av sangene på festen. Det gikk nemlig i sanger fra 1976 fram til i dag, men med hovedvekt på 80-tallet.

Gammel 26-11-06, 09:30   #15
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer, Doxa!

Jeg er mektig imponert. Du kunne ALLE uten å google det minste?? Det er det jeg kaller bred musikksmak.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 10:52   #16
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Gratulerer, Doxa!

Jeg er mektig imponert. Du kunne ALLE uten å google det minste?? Det er det jeg kaller bred musikksmak.

Takk!

Dette var gøy.
Litt overrasket over resultatet, men quizen var god og flaksen enda bedre.
Men med ungdomstid på -80-tallet, en bred samling musikk spesielt -70 og -80-tallet, en sambo med ungdomstid på 70-tallet (håper slikt samarbeid er lov?), var utgangspunktet bra.

Gleder meg til neste!

Sist redigert av Doxa : 26-11-06 kl 11:09.
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 23:51   #17
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Samarbeid må jo være lov. Jeg gauler tekster ut og samboeren stirrer rart, men kommer noen ganger med hjelpsomme tips. Hvorfor i svarte synger du på Billy Ocean nå? Ja, hvilken sang er det igjen?

Gammel 27-11-06, 12:34   #18
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Standard

Om "Cats in the cradle":

Opprinnelig lagt inn av Wikipedia

"Cat's in the Cradle," appearing on the 1974 album Verities & Balderdash, is a song by American singer/songwriter Harry Chapin.
Cat's in the Cradle is the story of a father who is too busy to spend time with his son. As the son grows older, he admires his father and wants to grow up in his image. After the son becomes a man, the father is eager to spend time with him, to make up for lost time. The son, however, is too busy with his own work and family to spend time with his father. The father discovers that his son has grown up to be just like him.
The song was written by Harry's wife Sandy, a poet and writer, long before the birth of their son Joshua. When Sandy showed it to Harry, he had only casual interest. After Joshua's birth, Harry realized just how much the song meant to him and, after reworking the song, eventually recorded it. The song became the best known of Harry's work and a staple for folk rock music.
The song was used as the music bed for a Northern Ireland Office anti-terrorism advertising campaign in the late 1980s.

[edit] Covers

The song was later recorded by Johnny Cash, Ricky Skaggs, Finn Kalvik, Ugly Kid Joe, and Mandy Patinkin. Many people mistakenly believe the song to be by the artist Cat Stevens, including many downloaders of a mis-titled MP3 version. Jack Black also played part of the song in a Saturday Night Live sketch. Black's character claimed the song was by Yusuf Islam, a.k.a. Cat Stevens. A Cat Stevens fan web site states that Stevens has never performed the song, "not live, not in the studio, and not even privately."[citation needed] However, this is untrue as it is track 15 on the album 'Wild World' by Cat Stevens.
In 2006, rapper DMC released a new song and video, "Just Like Me," that uses guitar samples and chorus from "Cat's in the Cradle," with the chorus sung by Sarah McLachlan. The video has a credit and gratitudes to Harry Chapin and the Chapin Family at the end.
On the Internet, the song's performer is often claimed to be Guns N' Roses. This is erroneous, as the band has never recorded a cover of the song, nor played it live. Usually it is the Ugly Kid Joe version which is believed to be performed by Guns N' Roses

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Cat's_in_the_Cradle

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.