Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en vogn!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 21:01   #41
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Er kjempefornøyd med vår Teutonia s3. Har bare prøvd/brukt den som sportsvogn, men når neste baby kommer kjøper vi bare enten en softbag eller en hardbag til den.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:02   #42
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg prøvde en TFK i butikken og det er absolutt min drømmevogn, men akk for en pris. Og sportsdelen er ikke vendbar.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:06   #43
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

[quote=Lykketrollet;879790]Den quinnyvognen tipper veldig lett er min erfaring. En venninne har den til sønnen sin, og hun skal bytte den ut før han begynner i barnehagen. Hun tør rett og slett ikke ha han alene i den, tør ikke gå 2 meter fra vognen med ungen i.

quote]

Er du helt sikker på at det er Quinny Freestyle, og ikke Speedy?

Jeg synes den er veldig stabil. Har aldri vært redd for at den skal tippe.

En annen ting som er grei er jo at understellet kan brukes sammen med babybilstol. Veldig ok om man bare skal en kjapp tur på butikken, og barnet sover. (Vi hadde alltid understellet til zappen liggende i en av bilene også, og brukte den masse sammen med bilsete ogsp.)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:06   #44
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Eg har heller ikkje vore redd for at Quinnyen skal tippe. Lille A brukar den som klatrestativ inne ...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:08   #45
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.


Er du helt sikker på at det er Quinny Freestyle, og ikke Speedy?

Jeg synes den er veldig stabil. Har aldri vært redd for at den skal tippe.

En annen ting som er grei er jo at understellet kan brukes sammen med babybilstol. Veldig ok om man bare skal en kjapp tur på butikken, og barnet sover. (Vi hadde alltid understellet til zappen liggende i en av bilene også, og brukte den masse sammen med bilsete ogsp.)

Det er freestyle hun har.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:08   #46
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg har heller aldri vært redd for at Quinnyen skal tippe, den er veldig stødig, men jeg har bare hatt den vendt mot meg.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:16   #47
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg kan gjerne anbefale deg en Bugaboo. Den oppfyller alle kravene dine og den er bare suveren. Jeg blir mer og mer glad i vogna! Ulempen er at den ikke er så god på vinterføre, men med vinterhjul blir den komplett. Bagen er utvilsomt stor, ,og det er plass til voksipose i den. Det er mange farger å velge mellom. Legger ved noen bilder av buggisen min:

__________________
Damned if you do, damned if you don't.

Sist redigert av MissS : 12-03-08 kl 00:35.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:17   #48
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Og så er det OTH, da. Den er kjempegod å trille, lett å legge sammen og mange lekre farger å velge mellom. Mange sier at bagen er liten, ofte er det de som ikke har hatt den som sier det. Jeg har hatt den til to babyer og begge har hatt bagen til de var 6 mnd. Da var de allikevel klar til å se mer og vi tok i bruk sportsdelen. Ulempen er at barnet må være vendt fra deg.

Her er OTH bagen. Den er ikke så liten som du ser, men den er ikke like dyp som mange andre bager



Her er mini i den. Som du ser så ligger han godt nedi bagen. Mange mener den er så åpen, men den er ikke det altså





Her drar jeg posen ned for å se han



Vogner er så fin!



Og om jeg skal anbefale en vogn jeg ikke har hatt selv så må det være TFK. Den har utrolig romslig bag. Jeg var ute og trillet med en venninne i dag som har baby på 8 mnd. Hun har fremdeles plass til voksipose i den, og jenta hennes er like stor som min krabat på snart 9 mnd. Personlig liker jeg ikke sportdelen pga alle glidelåsene og lommene, men det er nok en smakssak.

Lykke til med valget!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:24   #49
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Vi har TFK og er kjempefornøyd.

Jeg er 165 og den er fin høyde på til meg. Og tar man opp styr er den utolig god til en høy person.

Den er stor og har gigantisk bag. Den har veldig god skivebrems og den blir veldig liten sammenlagt. Den er lett å demonter og veldig lett å slå sammen.





Den har en utrolig praktisk innebygd myggnetting med UV filter. Og Bagen er gigantisk.
klarer man å leve med at den er fremover vendt er vognen perfekt i mine øyner.

Er min 3 vogn og jeg tror ikke jeg kommer til å bytte den ut. Heller bare kjøpe den fine bagen til neste mann.

Og jeg ville hatt Joggster Twist ikke Joggster (den du fant bilde av) Det vendbare hjulet er ganske godt å ha.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:25   #50
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

OTh sier nå jeg. Superfornøyd for andre gang her.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:42   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg har heller ikkje vore redd for at Quinnyen skal tippe. Lille A brukar den som klatrestativ inne ...

Når man har sittedelen mot seg, og ryggen lagt helt ned, da tipper den lett forover (bakover? Med hodet til barnet først, fra deg). Så lenge man er obs på det er det en fin vogn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:44   #52
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg holder en knapp på OTH, har vært kjempefornøyd med den. Om jeg skal ha flere barn kommer jeg sikkert gå for OTH igjen.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:45   #53
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Abbonerer på denne da jeg også må finne vogn etterhvert.

Var å så på TFK og teutonia i går. Likte TFK veldig godt, men litt skeptisk til at ungen bare kan sitte vendt fra meg. Skal se på easywalker også, men den hadde de ikke på den butikken.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:47   #54
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg og var skeptisk til å ha han fra meg. Men fordelen med TFK som man ikke har med Quinny er at bagen er 10cm lenger og breiere. Så man kan rett og slett han den mye lenger.

Jeg hadde Bebe confort og måtte bytte vekk bagen før han var 4 måneder. TFK kunne jeg sikkert hatt enda.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:52   #55
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg er ikke inne i vogngreier lenger, men ett punkt jeg ville hatt på lista (som et absolutt krav) var at jeg skulle kunne trille med babyen vendt mot meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:53   #56
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

TFK joggster twist

eneste miuset er at sportsvogndeener er vendt fra deg.

den har :
Romslig bag
stor sportsvogn del
Den er super på asvalt,grus,1\2meter slaps,1\2meter nysnø,i butikken.
handbrems
regulerbart fotbrett
svingbart hjul fremme
gode fjære.
regulerbart styre.
turbo på c 120 triller den fint,jeg på 168 triller den fint,mann på nesten 180 triller den fint.
og onkelen til mann på 2meter, ok han er 198, trillet den supert,uten å verken sparke i kurv eller noe


Jeg kommer aldri til å bytte ut tfk`en min for noe i verden

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:53   #57
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er ikke inne i vogngreier lenger, men ett punkt jeg ville hatt på lista (som et absolutt krav) var at jeg skulle kunne trille med babyen vendt mot meg.

Quinny ...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:56   #58
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er ikke inne i vogngreier lenger, men ett punkt jeg ville hatt på lista (som et absolutt krav) var at jeg skulle kunne trille med babyen vendt mot meg.

Ja det er dette puntet som gjør det vanskelig for meg siden to av mine unger har vært så knytta at de har sitti mot meg lenge.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:06   #59
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Quinnyen min har aldri tippet med poden oppi. Til tross for klatring og herjing.

Mim; OTH kan du ikke legge helt flat, det blir litt sånn knekk som på Bugaboo-en.
OTH er riktignok ikke fullt så ille som buggisen. (Det fungerer bare ikke med den knekken om man har et barn som liker å sove på siden.)


Quinnyen har for øvrig håndbrems, og det er helt genialt i bakker! I hvert fall når man må ut på tur på halvsleipt føre. :har senhøstbarn:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:08   #60
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Ja det er dette puntet som gjør det vanskelig for meg siden to av mine unger har vært så knytta at de har sitti mot meg lenge.

Jeg føler ikke det har så mye med hvordan barnet er å gjøre. Jeg gikk masse på trilletur, og syns det var mye hyggeligere både for barnet og meg å ha øyekontakt og se hverandre på turen. Det hindrer jo slett ikke barnet i å se på ting som skjer utenfor vogna, og man skjermer litt mot vær og vind når det trengs.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no