Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 20:09   #41
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Sorel støvler til 299,- .

Hvor kjøper du disse?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:09   #42
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Penger blir det fort ja. Vi kjøper litt dyrt og litt billig. Jeg synes Cubus sitt er helt greit. Reparerte nettopp en body nå, men den var brukt i hele fjor.

Noe som overrasker meg er at folk kjøper så små størrelser. Særlig av tynne ullgensere til å ha inne. De sitter fint selv om de er litt store. De blir ikke slaskete og sitter tett på kroppen uansett. De krymper jo, samt at de bør holde en stund.

Vi har heldigvis en del fra ifjor nå, men pengene flyr likevel.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:09   #43
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Jeg har kjøpt ullundertøyet to str større enn nødvendig. Satser på 2-3 sesongers bruk.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:10   #44
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Det er dyrt ja.

Eldstemann hos oss er i friluftsbarnehage og kleslista der er veldig lang. Det må være med fullt skift fra innerst til ytterst hver eneste dag. Det gjelder også fottøy. Jeg har heldigvis fått tak i en del på tilbud, fått litt gamle strikkeplagg av naboer og slekt og handlet gode vintersko billig på nett.
Hos oss holder ikke cherrox om vinteren. Vanlige goretex synes jeg heller ikke holder varmen når tempen ligger på mellom 10 og 20 minusgrader. De siste årene har vi kjøpt Kamik og det holder, men de blir for varme når det er 0-føre og da brukes cherroxlignende.

Jeg har ikke turd å regne ut summen på barnehagegarderoben.

Det som skal sies er at jeg kjøper lite vanlige klær til eldstemann nå. Om dagene nå går han nesten bare i ull på hverdager og bruker bare vanlige bukser og gensere i helgene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:10   #45
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hvor kjøper du disse?

Jeg så Sorel både på Smartclub og Intersport denne uka.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:15   #46
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Her er det ingen å arve av og ingen til å arve.
Jobber littttebitt i en klesbutikk for å beholde rabatten. Derfor får Poden Reimadress og tipp topp utstyr på tross av at vi IKKE lever fett som alenemor og student.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:19   #47
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.638
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Vi har vært utrolig heldige og arvet masse, fått masse, kjøpt noe brukt og spedd på med det vi trenger.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:21   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Jeg innser vi er kjempeheldige som har strikkende mormor - Prinsen har så masse ullklær at det ikke er til lå tro.
Jeg bruker mye reflex sine klær - de er veldig kurrante synes jeg. Nå forsøker vi MinyMo sin vinterdress og sko får bare koste - jeg har selv gått litt for mye i kalde og våte sko til å spare på det. (Nå finnes det helt sikkert billige sko som er vanntette til vinteren, men den testen får vi heller ta når prinsen kan varsle fra bedre)

Men det er dyrt ja! - helt sinnsykt!

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:22   #49
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg vet at flere som feks går på sosialstønad sliter med å få pengene til å strekke til når ungene trenger barnehagetøy, så den antagelsen har du nok rett i Sitron. Det kan selvsagt gjøres litt billigere, men jeg kjenner igjen regnestykket ditt. Dyrt nok ja!

Man trenger ikke gå på sosialstønad for å slite med det.

De årene jeg var alene med de 2 eldste, i full jobb, slet jeg veldig med vinterklær.
Jeg hadde ikke råd til Reima osv, men den gangen var jeg heldigvis ikke på nett og merket "merkepresset".

Jeg får litt vondt i magen av at det er så mye fokus på MERKER.
Andre klær duger faktisk det også, ved riktig påkledning.
Ungene mine var aldri våte eller kalde. Ikke klagde barnehagen heller.

I dag har jeg råd til det jeg vil av vintertøy, merker eller ei, men følelsen fra mange år tilbake henger enda i...
Jeg tenker på de som faktisk ikke har råd, og som kanskje føler dårlig samvittighet for det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:25   #50
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Enig med Bella. Man holder seg fint tørr og varm i billigere klær. Men Reima og liknende dresser er tynnere og lettere, og dermed kanskje mer behagelig å ha på.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:27   #51
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Enig med Bella. Man holder seg fint tørr og varm i billigere klær. Men Reima og liknende dresser er tynnere og lettere, og dermed kanskje mer behagelig å ha på.

Det som gjør at jeg velger Reima er at den tørker over natten. Har ikke hatt noen annen dress som gjør det.. også det at jeg får kjøpt Reima ganske greit rabattert da. Vet jo at det finnes lignende dresser som Reima (feks NameIt), men de må jeg betale fullpris på, ergo Reima.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:29   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Det med at dresser er tynne og lette er litt viktig for meg og. Det samme med det som er under dressen, at det ikke er tykt og stivt.
For at barn skal klare være fysiske (og holde seg varme ) - må det være ok å bevege seg

Men jeg er helt enig i at det må ikke være dyre merkeklær. Men min erfaring er at de kan arves iallefall

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:30   #53
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Gode sko er et must, jeg kan ærlig talt ikke se hvor de vanvittige innsparingene skulle kommet hen.

Det jeg har spart penger på i tidligere år er å kjøpe vinterdresser på våren når det er salg. I år har jeg selvfølgelig ikke rukket det. Sko tar jeg ikke sjangsen på å kjøpe så tidlig, men klær er greit. Begge jentene mine er helt "standard" i størrelsen. Ellers handler jeg mye på OBS!, de har ofte tilbud, men det fordrer god oversikt over hva man egentlig har og ikke har ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Enig med Bella. Man holder seg fint tørr og varm i billigere klær. Men Reima og liknende dresser er tynnere og lettere, og dermed kanskje mer behagelig å ha på.

Enig.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:34   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

helt enig med Bella.
Dette fokuset på det og det merket og at det som er dyrt er best. Det ER ikke sånn og hva mener man egentlig. At ungene blir våte og fryser hvis man har sko fra Økonomisko, ull fra Cubus og dress fra Sparkjøp? Jeg har aldri hatt en Reimadress, men ungene har hatt flotte, lette og varme dresser. Jeg skjønner ikke den holdningen med at kun sko til kr 800 til en toåring duger.
Nå er vi to foreldre med gode jobber og kunne sikkert hivd oss på dette kjøret, men jeg gidder ikke når klær og sko i billigere merker er gode nok. Jeg kjenner jeg gruer meg litt til barneskolen der ungene selv gjerne begynner å presse hverandre og foreldrene er med på det, bevisst og ubevisst. Det er dyrt nok og jeg priser meg lykkelig over at vi arver og får så mye fra besteforeldre.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:40   #55
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Det går ann å kjøpe brukt også da...
Det finnes mange lite brukte merkedresser. Som selges til halv pris.

6000 i vinterklær til ett barn syns jeg grenser til galskap. Rett og slett.

Jeg har kjøpt vintersko, 2 høstdresser, 1 regnsett, ull til 2 barn, 2 vinterdresser, labber (ull, vind og vanntett) + + til laaangt under 6000 kr.
Tingene er både billige ting og Reima, Ecco o.l.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:48   #56
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Man trenger ikke gå på sosialstønad for å slite med det.

De årene jeg var alene med de 2 eldste, i full jobb, slet jeg veldig med vinterklær.
Jeg hadde ikke råd til Reima osv, men den gangen var jeg heldigvis ikke på nett og merket "merkepresset".

Ja for all del, det er selvfølgelig også tøft. Og selv om man unngår merkene blir det mye penger i sum av det uansett.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:49   #57
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Jeg synes ikke merke eller ikke merke er viktig i det hele tatt. Om noe duger så er det absolutt likegyldig hvilke merker klærne har. Min vinterdress er fra Coop og den funker bra til mitt bruk. Coop-dressene ungene har hatt fungerer som reservedress, men de hadde nok ikke holdt en hel dag i friluftsavdelingen i snøslaps.

Det å se litt fram i tid ved handling av vinterdresser har lønnet seg for vår del. Vi har hatt mange Reima og Trolldresser,men aldri betalt over 700 for dem nye. Når ungene passerer 2-3 år så er det lettere å beregne størrelser framover. Etter str. 104 har vi behøvd dresser i hver størrelse oppover og da har det vært greit å handle inn på tilbud på kanten av sesongen. Helly Hansen-vårdress kjøpte vi nettopp for 300 kr.
Dressen som storebror bruker nå kjøpte vi for to år siden for 400 kr (Reimatec).
Kamikskoene er bestilt fra USA og kostet ikke mer enn et par vintersko på Økonomisko.
Jeg er ikke merkefreak, absolutt ikke, men får jeg tak i dyrere klær like billig som vanlig pris på billigere klær så handler jeg inn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:51   #58
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ja for all del, det er selvfølgelig også tøft. Og selv om man unngår merkene blir det mye penger i sum av det uansett.

Konklusjon: Det koster å ha barn?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:52   #59
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.


Jeg får litt vondt i magen av at det er så mye fokus på MERKER.
Andre klær duger faktisk det også, ved riktig påkledning.
Ungene mine var aldri våte eller kalde. Ikke klagde barnehagen heller.

Det har da ingenting med merker å gjøre, men med å kjøpe hva man opplever som best. Jeg har heller aldri fått klage på klær i bhg, men likevel har jeg gjennom år med EGEN erfaring gjort meg opp en mening om hva jeg opplever som bedre produkter enn andre. Og ja, tidvis er det dyre merker, som reimatec. Ecco goretex som vintersko er f.eks uaktuelt, da min egen erfaring tilsier at de blir både våte og kalde. Ergo er dyrt merkeprodukt som er prøvd og forkastet. Men klager, nei det har jeg ikke sett.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:54   #60
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes ikke merke eller ikke merke er viktig i det hele tatt. Om noe duger så er det absolutt likegyldig hvilke merker klærne har. Min vinterdress er fra Coop og den funker bra til mitt bruk. Coop-dressene ungene har hatt fungerer som reservedress, men de hadde nok ikke holdt en hel dag i friluftsavdelingen i snøslaps.

Det å se litt fram i tid ved handling av vinterdresser har lønnet seg for vår del. Vi har hatt mange Reima og Trolldresser,men aldri betalt over 700 for dem nye. Når ungene passerer 2-3 år så er det lettere å beregne størrelser framover. Etter str. 104 har vi behøvd dresser i hver størrelse oppover og da har det vært greit å handle inn på tilbud på kanten av sesongen. Helly Hansen-vårdress kjøpte vi nettopp for 300 kr.
Dressen som storebror bruker nå kjøpte vi for to år siden for 400 kr (Reimatec).
Kamikskoene er bestilt fra USA og kostet ikke mer enn et par vintersko på Økonomisko.
Jeg er ikke merkefreak, absolutt ikke, men får jeg tak i dyrere klær like billig som vanlig pris på billigere klær så handler jeg inn.

Hvor bestiller du Kamik??

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no