Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-18, 21:24   #21
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Jeg synes de er knallgode fordi de er tørre. Vil ikke ha biscotti som er seige i midten.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 21:26   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg synes de er knallgode fordi de er tørre. Vil ikke ha biscotti som er seige i midten.

Nei, der ser du. Disse trenger ikke bli seige, hvis du ikke vil, forresten. Men jeg liker dem sånn. Og jeg synes smørsmaken er helt essensiell.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 21:27   #23
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Tja. Jeg mener jeg har slitt ganske mye med å lage marsipan før. Og akkurat dypping i sjokolade syns i alle fall ikke jeg er så skrekkelig enkelt. Jeg syns det ofte blir søl og gris, samt at hele marsipanen uansett ikke blir dekt.

Det er meget mulig det er jeg som er særs klønete.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 21:33   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Dypping i sjokolade er noe hekkans graps. Og det blir aldri pent.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 21:42   #25
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Fudge syns jeg som regel blir bra. Denne oppskrifta fungerte fint med laktosefrie ingredienser også, særlig når jeg rørte i litt mørk kokesjokolade mot slutten: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/...-vanilla-fudge

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 21:49   #26
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dypping i sjokolade er noe hekkans graps. Og det blir aldri pent.

Jeg er enig, det er et helvetes griseri, jeg får det pent, men det er fordi jeg kan kjemien bak og bruker den, men jeg lærte visst aldri hvordan man ikke griser.
Det jeg synes funker best er å støpe konfekt i form, aller helst de i hard plast, ikke silikon, og å lage kokosbiter eller troikabiter som dyppes i sjokolade, legger bitene på gaffel og har perfekt fettinnhold i sjokoladecoveren samt perfekt temperatur, legger på en gaffel, dypper nedi og rister godt av. Men griser.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 22:19   #27
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dypping i sjokolade er noe hekkans graps. Og det blir aldri pent.

Synes ikke det er så vanskelig, jeg. Jeg er nok veldig flink, eller har et helt annet syn på hva som er pent.

Nå skal det sies at jeg pleier å kjevle ut marsipanen og la barna stikke ut figurer med kakeformer. Da er det jo ganske enkelt å dryppe sjokoladen oppå og smøre den utover.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 22:59   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Du er nok bare flink, for du ville aldri kalt min sjokoladedypping for fin.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 23:55   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Brente mandler er enkelt: kok opp vann, drikk uten avkjøling.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 00:27   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Brente mandler er enkelt: kok opp vann, drikk uten avkjøling.

Den lo jeg mer av enn jeg burde.

Sitter just nu og kvinner meg opp til å dyppe marsipan i sjokolade. Det SKAL bli pent. Dermed basta.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 00:34   #31
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Jeg skal bake biscotti for første gang i morgen. Og siden jeg ikke tåler mandler, blir det en variant uten. De skal da være harde, skal de ikke det da? Aldri smakt seige.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 00:36   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du er nok bare flink, for du ville aldri kalt min sjokoladedypping for fin.

Det kommer jo helt an på hvordan man definerer fin. Jeg synes det er fint når barna har lesset på med strøssel og sølvkuler liksom. Skulle jeg mot formodning få pyntet noe selv pleier jeg å holde det enkelt med et dryss av gullpulver. :altblirbedremedgulldryss:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 00:45   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Jeg har heldigvis gullpulver.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 00:58   #34
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Da er du garantert suksess.

Det går forøvrig an å bruke en pensel i stedet for å dyppe i sjokolade.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 01:21   #35
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg skal bake biscotti for første gang i morgen. Og siden jeg ikke tåler mandler, blir det en variant uten. De skal da være harde, skal de ikke det da? Aldri smakt seige.

Tåler du solsikkekjerner? Det er knallgodt i biscotti, særlig om man rister de litt i stekepanne først.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 11:01   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ellers er jeg sjokkert over hvor enkelt det er å lage perfekte karameller med søt kondensert melk. Man blander alt i gryta og koker i ti(!) minutter. Det er det. Jeg hatet å lage karameller før denne åpenbaringen.

Takk for tips - dette skal jeg garantert prøve.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 12:38   #37
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Brente mandler er enkelt: kok opp vann, drikk uten avkjøling.



Karameller er knallgodt, men jeg liker ikke så godt de som er laget av kondensert melk som vanlig melk. Lagde begge deler i går, og de som kokte i 3,5 timer var betydelig bedre enn de som ble ferdige i en fei. Men det er sikkert en smakssak, ifølge datteren min er det mange "som liker den smaken som de raske karamellene fikk".

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 13:27   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Takk for tips - dette skal jeg garantert prøve.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...med-maldonsalt

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 16:53   #39
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...med-maldonsalt

Nam - har allerede notert ned ingredienser til handling i morgen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 19:34   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brente mandler liksom - andre enkle oppskrifter på julegaver?

Jeg brukte bare vaniljesukker. Ekte, vel å merke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no