Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Isbjørn vs P.o.P

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 21:30   #21
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Storebror (5 år) har brukt sine i ett siden tidlig vår 2010, dvs at det nærmer seg ett år - uten noen andre uteklær. Her har det vært ned i minus 16, og han fryser ikke når han har godt med ull under. Barnehagen har kommentert at han er den som ser tynnest kledd ut, men han påstår at han aldri er kald i Isbjørndressen.

Vi kjøpte 110/116 da han brukte mest 104, det gikk helt fint. Den passer akkurat nå, vi håper den kan holde ut vinteren. Dressen er fremdeles ikke synlig slitt, så den kommer til å bli brukt like lenge til lillebror.

Todelt dress, glemte jeg å si.


Sist redigert av Rug : 16-01-11 kl 21:31. Årsak: Føyde til opplysning
Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:08   #22
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Et spørsmål til: er skallklær litt slitesterkt? Har ei frøken som krabber mye rundt og seiler avsted på knærne (hun er 4, snart 5 ), og hun sliter dresser og regntøy før jeg får sukk for meg. Nå er det hull på alt bortsett fra en arvedress jeg dro fram fra glemselen her før helga.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:11   #23
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Et spørsmål til: er skallklær litt slitesterkt? Har ei frøken som krabber mye rundt og seiler avsted på knærne (hun er 4, snart 5 ), og hun sliter dresser og regntøy før jeg får sukk for meg. Nå er det hull på alt bortsett fra en arvedress jeg dro fram fra glemselen her før helga.

Om det er slitesterkt kommer jo veldig an på hvilket merke du velger. Noe er slitesterkt, annet er det ikke.
Vi burker kun Isbjørn sitt skalltøy, buksene holder som regel ett helt år før de er for små og vi har aldri opplevd noen som helst form for slitasje på buksene. De ser helt nye ut etter hard bruk ute. Det er flere her inne som har handlet brukte Isbjørn klær av meg og kan bekrefte hvor slitesterkt det er.
Vi har også hatt skallklær som har vært slitt på knærne etter første uka, spesielt Reima, så man må velge med omhu.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:16   #24
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Dårlig formulert. Jeg tenkte på skallklærne fra Isbjørn, ja. 2500 for bukse og jakke er jo litt, men om det erstatter både vår-/høstdress og regntøy i tillegg til at det ikke slites nevneverdig, ja da er det i grunnen verdt det.

Hvordan er det på størrelsen? Frøkna er neppe 110 cm enda, men vi må ha såpass i klær siden hun er lang i armer og ben. Blir 110/116 til å drukne i?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:18   #25
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Det viser som sagt ikke på buksa til storebror at han har brukt den i snart ett år. Han sklir kanskje ikke på knærne, men han er en klatrer.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:19   #26
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Jeg tror vi kjøpte våre skallklær på salg hos Carl&Co. I tillegg til å erstatte både vår-/høstdress og regntøy har vi altså heller ikke kjøpt vintertøy i år.

*spammer tråden*

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:20   #27
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg skal lete litt ordentlig for deg.

Uteunger.no
Norrbaggen
Carl&Co

Jeg vet det er fler men jeg finner ikke flere i farta.
Jeg handler alltid hos Norrbaggen.

Har de fri frakt også til Norge? Trekker de fra svensk moms?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:20   #28
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Se svaret til Isolde.
Og ja, det er dønn vanntett. Vi bruker heller aldri regntøy.
Vi bruker skallklærne året rundt ned til ca 5 minus.

Eit anna begrep for gode gamle allværsjakker, altså?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:26   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg tror vi kjøpte våre skallklær på salg hos Carl&Co. I tillegg til å erstatte både vår-/høstdress og regntøy har vi altså heller ikke kjøpt vintertøy i år.

*spammer tråden*

Hva har du hatt under i vinter i år?

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:28   #30
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva har du hatt under i vinter i år?

Ja, det er også interessant. Og i hvilke temperaturer dere har brukt den.

Holder det med ullundertøy og et mellomlag av typen Nøstebarnribb/hjemmestrikket, eller må det mer til?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:29   #31
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Det er langt bedre klær enn det jeg forbinder med allværsjakker, i alle fall.

Storebror har hatt ull innerst, type Janus eller Pierre Robert. Ullsokker, selvsagt. Så et tykkere lag ull, gjerne et merinosett jeg kjøpte til 150,- delen på OBS - minner mye om Nøstebarnsettet med passe tykk genser og ribbebukse. Ullbuff og rødnisse-eller blånisselue, og gode, lange Hestravotter. Han har aldri klaget en gang over å være kald, selv ikke når barnehagepersonalet spør ham spesifikt. Jeg tror det er fordi han aldri blir våt av svette, og skallklærne tar alt av vind.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:30   #32
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Jeg skrev det lenger oppe i tråden, men dette har altså holdt ned i minus 16 (Rogalandsminusgrader).

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:30   #33
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Dårlig formulert. Jeg tenkte på skallklærne fra Isbjørn, ja. 2500 for bukse og jakke er jo litt, men om det erstatter både vår-/høstdress og regntøy i tillegg til at det ikke slites nevneverdig, ja da er det i grunnen verdt det.

Hvordan er det på størrelsen? Frøkna er neppe 110 cm enda, men vi må ha såpass i klær siden hun er lang i armer og ben. Blir 110/116 til å drukne i?

Det er helt normalt i størrelsen, heller litt stort enn lite. Når datteren din er så gammel som hun er kan hun fint ha det litt for stort. Du regulerer nederst på jakka, det er strikk nederst på buksa og seler som kan reguleres. Jakka kan brettes opp på ermene. Jeg kjøper det alltid litt for stort så sant jeg ikke handler til en liten unge.

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Har de fri frakt også til Norge? Trekker de fra svensk moms?

Jeg vet ikke. Jeg henter alltid i Sverige. Bestiller til en Ica butikk der.

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eit anna begrep for gode gamle allværsjakker, altså?

Gode allværsklær ja, som er vanntette, vindtette og pustende. Har de ikke disse egenskapene så er det ikke skallklær.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:32   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Om vinteren når jeg er ute med barna bruker jeg Bergans bukse og jakke og ull under og det fungerer jo supert når jeg tenker etter, varm og god. Så Isbjørn sine klær vil jo da ha samme funksjon når jeg tenker etter. Men, er litt i tvil om min frøken gidder å kle på seg ekstra lag når hun begynner på skolen, tenker vintertid.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:32   #35
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg skrev det lenger oppe i tråden, men dette har altså holdt ned i minus 16 (Rogalandsminusgrader).

Ja dette holder i all slags vær og all slags temperatur. Jeg kaller det for jåleri når jeg handler vinterjakker og vinterbukser fra Isbjørn for så lenge vi har skallklær hadde vi faktisk ikke hatt behov for vinterklærne. Vi hadde klart oss utmerket uten dem.Det er god plass til nok ull under skallklærne selv om det er 15-20 minusgrader ute.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:33   #36
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Ok, takk for svar! Jeg må gruble litt på dette. Snuppa trenger i grunnen nå, eller senest når regnklærværet setter inn, mens minien fikk nytt regntøy og ny dress i høst - og ny vinterdress av mormor i går.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:33   #37
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Om vinteren når jeg er ute med barna bruker jeg Bergans bukse og jakke og ull under og det fungerer jo supert når jeg tenker etter, varm og god. Så Isbjørn sine klær vil jo da ha samme funksjon når jeg tenker etter. Men, er litt i tvil om min frøken gidder å kle på seg ekstra lag når hun begynner på skolen, tenker vintertid.

Denne frøkna her gidder ikke det, (frøkna = meg) derfor handler jeg vintertøyet også.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:34   #38
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Jeg tror faktisk lillebror skal få Isbjørnklær til våren. Er det denne buksen som er best når det gjelder skallklær? http://www.uteunger.no/lag-3-beskytt...t-v-black.html

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:36   #39
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Nin: Holder det virkelig med skallklær når det er 25 minus?
Det hadde vært fint, for da kan poden bruke buksen vi kjøpte av deg til vinteren også. Tenkte det var mer høstklær jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:36   #40
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isbjørn vs pop

Har de klær til voksne, forresten? Jeg ønsker meg noe skikkelig selv. Varmedress kjøpt på coop bygg er enten litt for kald eller litt for varm stort sett. Og altfor lang og lite lekker.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no