Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-10, 23:31   #41
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Hos deg.

Da får jeg sjekke den - igjen - med lupe i morgen. Takk

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 00:46   #42
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Da får jeg sjekke den - igjen - med lupe i morgen. Takk

Ligger sammen med de andre pølsene, forbi ferskvaren på høyre side. :elendig på forklaring: Kan melde om at røkte chilipølser smakte godt inntullet i eggelompe (ett egg lett pisket sammen og stekt i bittelitt smør i liten stekepanne). Pølsene er forholdsvis små da, så det blir vel en stiv kilospris er jeg redd. Kr 39,90 for 260g. :lukker øynene og nekter å regne ut:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 01:27   #43
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Slenger meg med her jeg. Startet opp på lavkarbo i dag. Planen er Ketolyse, men får se hvordan det utarter seg

Frokost: to stekte egg og litt squash
Lunch: lollypopbrød med baconost
MM: en neve mandler
Middag: Flintsteik med grillede grønsaker
Kveldsmat: 1 ss vaniljekesam, 1 ss hjemmelaget bringebærsylte laget med sukrin og noen mandler.

Ser det greit ut eller? Lenge siden jeg var på lavkarbo nå.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 02:32   #44
Frøken V
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Har så vidt begynt å lukte på lavkarbo mat her i huset. Så denne tråden skal jeg følge med på videre!
Frokost ble det vist ikke noe av i dag?
Lunsj - Halv nutribar
Middag - gryte med biffkjøtt og masse grønnsaker
Kvelds - to kknekkebrød med hamburgerrygg.

Så jeg har et STORT forbedringspotensiale!! hihi

 
Gammel 10-08-10, 08:00   #45
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Har Jacobs utvalgte pølser i kjøleskapet med 0 karber, tror jeg må kokkelere litt...

Har du smakt de med italiensk krydder? Etter to tygg fikk jeg en intens lakrissmak i munnen, de må ha slumset med anisen.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 11:37   #46
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Har du smakt de med italiensk krydder? Etter to tygg fikk jeg en intens lakrissmak i munnen, de må ha slumset med anisen.

Ikke prøvd de enda, tror de ligger i kjøleskapet. Kjøpte selvfølgelig alle typene de hadde for å teste.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 13:16   #47
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: Cottage cheese med kanel, nektarin og mandler.
Lunsj: En boks makrell i tomat
Mellommåltid: Sukkererter

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 16:15   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Frokost: Cottage cheese med kanel, nektarin og mandler.
Lunsj: En boks makrell i tomat
Mellommåltid: Sukkererter

Er det nok? Jeg hadde blitt veldig sulten av så lite. Jeg lurer bare fordi vekten min stagnerer og jeg er redd jeg spiser for mye.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 17:05   #49
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: en og en halv boks peppermakrell, salat og vann
mellom: neve nøtter
lunsj: atkinsbar (fysj den er så søt. Men det var det jeg hadde der jeg var)
mellom: litt røkt ørret og salat
middag: idsøe-pølser med blomkålmos, fetaost, litt store hvite bønner, salat, oliven

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 17:09   #50
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Da får jeg sjekke den - igjen - med lupe i morgen. Takk

Meny i den byen vi begge bor har Jacob´s pølser - de ligger bortenfor ferskvaredisken (til venstre for osten og brødet), og helt øverst til høyre i den reolen som inneholder spekemat, skinke, kylling, ... og pølse. Den ligger altså helt ØVERST av alle pølsene. Svart pakning De har hatt dem en stund altså - flere måneder To-tre typer inntil nylig, nå mener jeg de har 5. (de har fått inn krydderpølsene og baconbølsene også)
Det er ingen andre butikker i byen som har dem.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 17:34   #51
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Jeg fant pølsene! Men de var jammen ikke lette å finne når man ikke aner hvordan de ser ut.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 17:46   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: Skyr, mandler og kiwi.
Lunsj: Blomkålsupperester
Middag: Torsk, stekte grønnsaker og hollandaise. (Ja, fra pose! Jeg tror ikke jeg har kjøpt en sånn pose på flere år.)

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 17:47   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

middag: idsøe-pølser med blomkålmos, fetaost, litt store hvite bønner, salat, oliven

Jøss, selges det utenfor Stavanger (der Idsøe er)?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 18:18   #54
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost (sen): to lavkarboknekkebrød med makrell og baconost
Lunch/middag: to skiver lollypopbrød med laks og eggerøre
Dessert: Siden jeg har bursdag i dag skal jeg unne meg ett stykke eller to av Gerds ostekake
Kveldsmat: salat av noe slag muligens med skinke

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 18:23   #55
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: 1 halv avokado med chilikreps i aioli, 1 halv avokado med kreolsk kyllingsalat, skyr
Lunsj: 1 halv avokado med chilikreps i aioli, 1 halv avokado med Hvalersalat, 3 "minipizza" (de med skivet baconost fra Kavli)
Middag: Svinekjøtt med grønnsaker i østerssaus

Salt er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 19:42   #56
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: 2 egg med majones + litt grøntfor
Mellom: en neve mandler
Lunsj: 3 små skiver Karinbrød med 1/2 avocado og 3 skiver gräddeost
Mellom: 1/2 avocado og 10 peanøtter
Middag: Nannahs Hellmann-kylling + salat

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 19:46   #57
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Mmmm har nettopp spist litt for mye is - lagd på kokosmelk, sukrin, litt solenda for søtsmaken, litt bær, egg, vaniljepulver og kakao. Nam!! Ismaskin ruler!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 19:50   #58
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Ååå, jeg skal lage is idag. Smakte sukrinmelis idag. Det synes jeg smaker bedre, faktisk...(Men sukrin smaker veldig ok det og altså)

Jeg har spist Skyr med bringebær/granateple - med bringebær sukret med sukrin (Det er SÅ godt altså!)

Salat med reker, avokado og egg i tillegg til vanlig "salatting" - dryslet litt hvitløksolje over + en "klatt" creme fraishe. Fantastisk god!

Familien hadde spaghetti, så jeg spiste kjøttdeigen og lagde meg blomkål og brokkoligrateng i tillegg - det blir lunsj i morgen og tror jeg.

Eller: Paranøtter.

Konstant mett. (sånn utenom i morrest)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 20:07   #59
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: Havregrøt og CC
Mellom: Skyr, lavkarbosjokolade, husker ikke navnet
Lunch: Spanske kjøttboller, egg, brie
Middag: Løvbiff, egg, bacon, bernaisesaus fra pose

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 01:40   #60
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost (veldig sen): 2 speilegg, 4 skiver salami
"lunsj" på kveldsvakt: liten salat med kjøtt av ett kyllinglår
Kveldssmellen etter travel kveldsvakt: 2 cheeseburgere fra McDonalds (uten brødet i bunn) og resten av sønnens popcorn fra kveldens utskeielser. F**n også.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no