Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-09, 22:43   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg sliter med at jeg ikke er så veldig glad i egg. Jeg liker speilegg, hvis jeg får det sammen bacon, men jeg er verken glad i kokt egg eller omelett. Det kan gå an sånn nå og da, men som regel har jeg litt aversjon. Og da er det så vanskelig å finne varierende nok matretter å spise.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 22:45   #42
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

vafle eggene? Det gjør jeg med lillegutts diett - med varierende grønnsaker eller frukt. Eller matmuffins!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 22:49   #43
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

vafle eggene? Det gjør jeg med lillegutts diett - med varierende grønnsaker eller frukt. Eller matmuffins!

Vafle. Bra ord. Men da må jeg jo ha andre ting oppi. Som hva da, f.eks?

Tar gjerne mot en oppskrift på matmuffins også.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 22:50   #44
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Vaflede egg og matmuffins hadde det vært kjekt med oppskrift på!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 22:55   #45
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Ja altså, nå vafler jeg egg med rare ting som gulrot, kylling og blomkål og sånt til lillegutt da
Men egg med litt malte nøtter og yoghurt e.l. går også an. Eller egg og smøreost - pisket, og litt bakepulver. Eller egg, ost, og cottage cheese. osv.

matmuffins, www.dagensmuffin.se
Men generelt - hvis du vil ha lavkarbo: egg, CC og "noe kjøtt" og "noe grønnsaker"

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 00:30   #46
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Lenge siden jeg har vært "flink" lavkarber nå, men den gang da jeg var det lagde jeg ofte såkalte "Ziggylapper". Pleide å spise en med smør på ved siden av salat, til lunsj. Kjempegodt og mettende!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 00:59   #47
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Det var en underlig fridag det ble på meg i dag.

Forsovmegfrokost:
---Masse cola uten sukker på vei til 2,5 timer styrketrening.

Lunch nærmere middagstid:
---6 egg sprøstekte overeasy egg, som jeg punkterte og lot det det bløte fra plommene renne ut av. Fikk dermed masse proteiner uten alt for mye fett/kalorier.

Middag i kveldsmat/natterstid etter 4 timers impulsiv furte-shopping-tur:
---Fårikål. (Hodekål og kjøtt)


Men så ble det en dessert av en litt for fristende solbæryoghurt som sto i kjøleskapet. Ble mett da.

nam er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 07:21   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Da er havregrøt med cc testet til frokost her i dag.
Det var skikkelig kjempegodt. Det skal jeg alltid ha oppi heretter.

 
Gammel 22-09-09, 07:22   #49
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg sitter å truer i meg cc med bær, skulle droppet bærene. : grøsser :

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 07:31   #50
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Hvitost, paprika, skinke og agurk til frokost. Toppet med en latte.
Skal kjøpe meg en grillet kylling til junsj (da har jeg lunsj ett par dager til også) med litt salat.

Merker magen jobbet veldig i går kveld/natt!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 07:51   #51
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg sitter å truer i meg cc med bær, skulle droppet bærene. : grøsser :

Det er bedre med Heistad syltetøy

Garbella er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 08:32   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Dette lavkarbobrødet er kjempegodt, det beste jeg har smakt til nå. Liker man det er man reddet, da kan man jo leve "normalt" mens man samtidig får i seg veldig lite karbo. Tror det er 1-2 gram per skive.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=fiberhusk

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 12:54   #53
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Det er bedre med Heistad syltetøy

Jepp, det ble litt surt med den bærblandingen jeg hadde.

Lunsjen i dag ble blandet salat med skinke, fetaost og noen valnøtter.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 14:49   #54
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Noen som har erfaring med maten fra spisdegslank.no? Det var legen min som tipset meg om den bedriften. Jeg synes det var utrolig mye arbeid og handling da jeg spiste lavkarbo, og har tenkt litt på om innkjøpte ferdigretter derfra kunne være greit som et supplement.

Ingen erfaring enda, men jeg lurer på å teste det ut til moren min som spiser litt lavkarbo-aktig pga sykdom. Skal prøve å huske å si fra hvis vi får bestilt noe snart, slik som planen egentlig var.

Balanse er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 19:11   #55
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Da er jeg ferdigspist for i dag tror jeg. :raper:

Det ble:
Havregrøt med cc, sukrin og kanel
Omelett med sopp og ost og masse grønnsaker
appelsin
Mye svinefilet med litt pasta og posesaus til middag. (Fordi de andre elsker det)
1 rute 86 % sjokolade

Skal jeg ha noe mer så blir det jordbær. Men jeg er veldig mett så jeg tviler på at det blir mer.

 
Gammel 22-09-09, 19:19   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

I dag ble det dette:

Frokost: Cottage cheese, jordbær og litt all bran med melk.

Lunsj: Eggerøre, spekepølse, 1 rugsprø, 1/2 pære

Mellommåltid: Atkinsbar

Middag: Grillet kylling og blandet salat
Dessert:1 rute 86% sjokolade

Guava er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 19:37   #57
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Nesten ferdig for i dag, litt kveld igjen.

Frokost: skinke, ost, paprika, tomat og agurk
Mellom: en bitteliten pose baconsvor
Lunsj: Nesten en halv grillet kylling og litt salat
Middag: ikke så sulten etter megalunsj, så en biteliten kyllingfilet 2 sopp steikt i biter med 2 ss rømme og currypaste. Toppet med litt brokkoli og noen småtomat.
Kvelds: 2 ss CC, 1 ss syltetøy, 3-4 jordbær, litt kanel og noen mandler.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 19:39   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

I dag har jeg spist

Frokost: Havregrøt med cottage cheese og valnøtter
Lunsj: Små pannekaker av tre egg, en del kesam, noen skjeer havregrøtrester og masse kanel
Mellom: En neve valnøtter, en gulrot
Middag: Kjøttsaus (av kyllingkjøttdeig og tomatsaus fra glass) med stekt squash i og kokte grønnsaker til
Kvelds: CC med valnøtter og kanel

Kaffe med melk noen ganger i løpet av dagen

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 23-09-09 kl 09:33.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 19:43   #59
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: cottage cheese og skogsbær
noen nøtter
Lunsj: 2 kokte egg og skinke, grønn paprika, salat
En atkinsbar (fysj og føy så søt!)
middag: taco, uten taco
Og et eller annet til kvelds, vi får se

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 22-09-09, 20:13   #60
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Dagens mat ble slik:
Frokost: Cc med bær og kanel
Mellom: dobbel 0 yoghurt + 10 valnøtter
Lunsj: Blandet salat med skinke, feta og et par valnøtter
Middag: Hjemmelaget grønnsakssuppe
Kvelds: 2 egg + en halv røkt pølse+ en nepe
Snacks: et par nukede osteskiver

Benzo er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no