Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Karboreduksjon og sugen

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-09, 00:02   #21
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Får nok ikke i meg nok.
Dagens:

Frokost: 1 bx tomatbønner
Mellom: en banan
Mellom: nøttemix med frukt 25 gram
Middag: 200 gr kjøttdeig, 200 gr brune bønner, litt erter og litt mais
mellom: 150 gr cc med kanel
mellom: maischips
Kvelds: omelett av 3 egg med 6 skiver ost i

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:05   #22
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Eg hadde kanskje holdt ut med ein slik diett i tre-fire dagar, og deretter hadde eg vore tappa for all energi. Trenar du ikkje hardt også?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:07   #23
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Jo, men jeg har masse energi. Merkelig dette, må legge inn litt mer kvelds i kveld tenker jeg. Litt cc med bær må være en god ting.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:12   #24
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Du trenger kake!

Den dietten din ser helt jævlig ut! Det er for lite av ALT jo.

:ikke veldig hjelpsom:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:14   #25
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Du trenger kake!

Den dietten din ser helt jævlig ut! Det er for lite av ALT jo.

:ikke veldig hjelpsom:

Kaketerapi hos deg?

Enda godt det er kun 4 % som skal av nå altså! Håper jeg når det i løpet av noen få uker jeg.

Men om det er en trøst skal jeg finne meg mer cc nå.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:18   #26
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Kaketerapi hos deg?

Enda godt det er kun 4 % som skal av nå altså! Håper jeg når det i løpet av noen få uker jeg.

Men om det er en trøst skal jeg finne meg mer cc nå.

Klart, jeg skal bake det du måtte ønske jeg! :terapaut:

Ja jeg håper og du snart er ferdig med dette hardkjøret, det må jo være et helvete å leve slik!
Får du forresten i deg godt fett? :myser: Bortsett fra fra nøtter?
Jeg hyler igjen om avocadoen min jeg. Masse sunt fett, fiber og den metter masse. Sammen med egg så har du jo nesten det perfekte måltid. Avocado er super mat!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:21   #27
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Klart, jeg skal bake det du måtte ønske jeg! :terapaut:

Ja jeg håper og du snart er ferdig med dette hardkjøret, det må jo være et helvete å leve slik!
Får du forresten i deg godt fett? :myser: Bortsett fra fra nøtter?
Jeg hyler igjen om avocadoen min jeg. Masse sunt fett, fiber og den metter masse. Sammen med egg så har du jo nesten det perfekte måltid. Avocado er super mat!

Avokado er jo grusomt jo. Forresten er boffen langt mer glad i cc med bær enn hva jeg er. Han melder seg frivillig til å spise det for meg.

Jeg er i et helvete fra før av for tiden så litt fra eller til.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:27   #28
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Avokado er jo grusomt jo. Forresten er boffen langt mer glad i cc med bær enn hva jeg er. Han melder seg frivillig til å spise det for meg.

Jeg er i et helvete fra før av for tiden så litt fra eller til.

Flinke boffen!

Avocado er slettes ikke grusomt! Det er jo kjempegodt! Jeg tror jeg må fore deg med kombinasjonen reker, avocado, egg og ruccola neste gang du kommer jeg. Det er godt det! (mener å huske at du ikke leiker fetaost?)

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:32   #29
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Flinke boffen!

Avocado er slettes ikke grusomt! Det er jo kjempegodt! Jeg tror jeg må fore deg med kombinasjonen reker, avocado, egg og ruccola neste gang du kommer jeg. Det er godt det! (mener å huske at du ikke leiker fetaost?)

Liker da ikke reker heller jeg.
Tenk at du glemmer vesentlig info her.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:53   #30
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Liker da ikke reker heller jeg.
Tenk at du glemmer vesentlig info her.

Hæ? Liker ikke reker? Jo-ho.. ?
Har ikke vi to fantasert om å sitte på terrasse å pille reker da? Har jeg bare drømt det?
:må revurdere min oppfatning av kresen Skvett:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:55   #31
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Hæ? Liker ikke reker? Jo-ho.. ?
Har ikke vi to fantasert om å sitte på terrasse å pille reker da? Har jeg bare drømt det?
:må revurdere min oppfatning av kresen Skvett:

Det må være i ammetåka du har tenkt det gitt. Spiser ikke en eneste reke og langt mindre skal jeg pille dem. :ekkelt:

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:58   #32
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det må være i ammetåka du har tenkt det gitt. Spiser ikke en eneste reke og langt mindre skal jeg pille dem. :ekkelt:



KresenSkvett!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 02:26   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Liker ikke reker, avokado eller fetaost?? Det må være noe alvorlig galt med deg, har du vurdert å ta en sjekk hos legen?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 02:27   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Avocado med fetaost og egg er min lavkarbo kosemat.

En sjelefrende. Jeg spiser avokado med fetaost flere ganger i uka, som regel.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 02:31   #35
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

En sjelefrende. Jeg spiser avokado med fetaost flere ganger i uka, som regel.

Det er jo så godt! Pluss på litt spekemat og soltørkede tomater så har man en skikkelig kosekveld.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 03:10   #36
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Jeg syns at du spiser for lite på dagtid før middag. Bør du ikke legge inn oe mer mettende der?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 08:26   #37
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Har du ikke lov til å spise mer grønnsaker, skvetten?
Dessuten, sånn 0% yoghurt er ikke så ille på karbohydratene, om du ikke makter cc (det gjør ikke jeg, konsistensen setter meg helt ut)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 09:02   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Jeg har misforstått ananas på boks jeg trodde også den vaket i sukkerlake sånn som pærer og mandariner og denslags gjør. Når den ikke gjør det ser det straks bedre ut.

Men da skal vi dissekere maten litt her. Jeg er absolutt ikke fornøyd med menyen, men siste halvdel av dagen synes jeg ser kjempefin ut. Derimot får du altfor lite proteiner tidlig på dagen.

Jeg synes du skal øke med litt kjøtt sammen med tomatbønnene til frokost. Noen kotelettstrimler kaldt rett fra kjøleskapet burde bli godt til.

Og en banan og et par nøtter gjennom hele dagen er for lite mat. Sleng på et par kokte egg minimum. Gjerne med luksustomater til. (Dulcita for eksempel er veldig søte og gode).

Også lurer jeg veldig på hvor i alle dager maischipsene kom inn i denne dietten din?

Ut med dem og inn med noe med proteiner i isteden. Du kan for eksempel spise litt mer middag. Eller en yoghurt - yoplait sine 0/0% er fine.

CC med kanel er genialt. Og du kan gjerne ta en porsjon til i løpet av dagen - det er ikke mer enn 100 kalorier ca per 100g så det er en fin ting å bli mett av. Samme med biffkjøtt - det metter godt og er kalorifattig.

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Får nok ikke i meg nok.
Dagens:

Frokost: 1 bx tomatbønner
Mellom: en banan
Mellom: nøttemix med frukt 25 gram
Middag: 200 gr kjøttdeig, 200 gr brune bønner, litt erter og litt mais
mellom: 150 gr cc med kanel
mellom: maischips
Kvelds: omelett av 3 egg med 6 skiver ost i

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:53   #39
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Liker ikke reker, avokado eller fetaost?? Det må være noe alvorlig galt med deg, har du vurdert å ta en sjekk hos legen?

Selvsagt er det noe alvorlig i veien med meg, se hva jeg driver med. Det er forresten derfor Inter liker meg så godt, hun har en svakhet for Skvetter som ikke virker sånn som andre.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 10:56   #40
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Karboreduksjon og sugen

Valget sto mellom et glass vin eller to og maischips (var ute i solen med jentene) og jeg valgte det beste av to onder. Så nå har jeg drukket meg en shake og skal da etter rett få i meg mer, vel da må det bli litt cc med bær, har nesten begynt å venne meg til både konsistens og smak jo. Skal lage meg en salat å ta med meg på min ferd i dag, tenker jeg skal nyte solen i byen etterpå.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no