Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Alle familierommene på KK legges ned

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-09, 18:29   #21
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Akkurat dette må jeg innrømme at jeg ikke syntes var det verste kuttforslaget. Det må være viktigere at syke får enkeltrom enn at friske fødende skal ha det.

Politikken på KK har jo ellers vært at de som har det vondt og skal være der lenge må ligge på flersengsrom, mens de friske får ha mannen der og ha det koselig på familierom og det synes jeg er en veldig rar prioritering. Jeg har fremdeles dårlige minner fra fem dager på firesengsrom, uten så mye som et forheng for å sikre privatliv, etter keisersnitt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:31   #22
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

http://www.fodselifokus.no/index.php...d=49&Itemid=58

EN i Bergen har de på listen sin. Men det er faktisk flere i Hordaland enn hun som er oppført der. Og jeg tror at ved påtrykk, så kan det blir flere som vurderer dette. Å føde hjemme er en fin ting.

Pedagogisk leder i barnehagen til ungene har født alle tre ungene sine hjemme, hun sa at det bare fantes én jordmor i Bergen som tok hjemmefødsler og hun er visstnok straks klar for pensjonisttilværelsen.
Er det ikke også slik at man må påkoste en hjemmefødsel selv? Det blir gitt refusjon men ikke nok til å dekke jordmorutgiftene. Dette er jo merkelig i seg selv synes jeg, all den tid en hjemmefødsel er langt billigere for helsevesenet.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:35   #23
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Faktisk tror jeg at hun er i ferd med å gå av med pensjon, hun er født i 1942.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:36   #24
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Det blir dekket ca 1700 fra NAV. Så spørs det jo hvordan jordmor håndterer det hele.

Jeg antar at det er hun på listen i linken over som straks er klar for pensjonisttilværelsen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:51   #25
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.708
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg sannsynligvis har fått de barna jeg skal ha.
Om jeg skulle ha født i dag, og var frisk nok til det, så hadde jeg nok dratt hjem etter de obligatoriske 4 timene.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 19:03   #26
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg sannsynligvis har fått de barna jeg skal ha.


Men så er det det da, at det er blitt ens egne barn sin tur.
Bekymret for renten, fødeavdelinger,finanskrise osv.osv.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 19:06   #27
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Flere burde føde i utlandet ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 19:09   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Det er litt stress å rekke det når man føder på en times tid.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 19:14   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

KK har forresten innledet et samarbeid med McDonalds om drive-thru-fødsler i garasjeanlegget. I stedet for lystgass brukes eksos. Og selvfølgelig en liten plastleke til den nyfødte da ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 19:16   #30
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Det vil jo være en forbedring for på føden får man ikke lystgass i hele tatt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 19:20   #31
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Synes det er trist at dei må gå til dette skrittet. Eg har lagt på Storken 2 gonger og siste gongen var eg først på hotellet før dei flytta meg tilbake til Føden.

Eg har vert heilt avhengig av hjelp dei første dagane etter fødselen. Det er mannen som har tatt seg av alle bleieskift og flaskelaging. Eg har ikkje klart noko som helst. Hjelp har me fått lite av. Når me prøvde å få tak i nokon kunne det ta si tid og litt til før det dukka opp nokon.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 08:41   #32
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Jeg lå på barsel sist. Det var tre senger der, men jeg var heldig og hadde rommet for meg selv.

Men det var ingen gardiner der inne som kunne trekkes for om jeg ville skjerme meg hvis jeg ikke var alene, slik det er på obs.posten. Vel er det visittider der, men det er uansett lenge nok å få naboens besøk klint opp i en selv der en sitter trøtt og sliten med hovne og sprengte pupper.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 08:50   #33
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Det er det jeg mener. Når dette er tilbudet KK har hatt til de som faktisk er syke etter fødsel og trenger litt ro og hjelp, så synes jeg at det er et skritt fremover om man klarer å skaffe de dårligste barselskvinnene litt mer ro og privatliv.

På mitt firemannsrom var det en far som tydeligvis mente at visittider ikke kunne gjelde ham, så han var der nesten hele tiden, og det var ikke særlig festlig for oss andre som lå på rommet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 08:58   #34
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Tatt i betraktning alle de andre rare kuttene som gjøres på haukeland nå, så er dette det minst rare, nesten.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:07   #35
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Bare synd at det knapt finnes jordmødre som tar hjemmefødsler.

Vi har en, og hadde planlagt hjemmefødsel sist fødsel. Det føltes som luksus å ha svangerskapskontroller hjemme! Nå ble det ikke hjemmefødsel, siden lillesøster ikke kom før 15 dager etter termindato. Skal vi ha en til prøver vi igjen!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:26   #36
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Akkurat dette må jeg innrømme at jeg ikke syntes var det verste kuttforslaget. Det må være viktigere at syke får enkeltrom enn at friske fødende skal ha det.

Politikken på KK har jo ellers vært at de som har det vondt og skal være der lenge må ligge på flersengsrom, mens de friske får ha mannen der og ha det koselig på familierom og det synes jeg er en veldig rar prioritering. Jeg har fremdeles dårlige minner fra fem dager på firesengsrom, uten så mye som et forheng for å sikre privatliv, etter keisersnitt.

Det er jeg veldig enig i, uten at jeg kjenner Haukeland eller noensinne skal føde der. Men det må jo være viktigere at de som er sengeliggende og syke får ha mannen til å hjelpe seg enn de som er friske og raske. Ellers synes jeg også at de som har syke barn bør prioriteres for enerom eller plasseres sammen med noen som heller ikke har barna hos seg.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:27   #37
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Sjølv om tilbudet for heimefødsel ikkje heilt er der, så går det fint ann å føde heime sjølv om.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:31   #38
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Akkurat dette må jeg innrømme at jeg ikke syntes var det verste kuttforslaget. Det må være viktigere at syke får enkeltrom enn at friske fødende skal ha det.

Jeg var faktisk en såkalt "syk" fødende i fjor jeg, som ble stuet inn på firemannsrom. For da holdt de nemlig på å pusse opp alle rommene for millioner av kroner, alle rommene skulle bli familierom. HA HA HA. Og disse har de nå lagt ned før de en gang kom i bruk.

Dette er ikke noe annet enn helt for jæv***.

Jeg kommer til å desperat prøve å finne noe annet neste gang. Savnet virkelig det å ha pappaen der. Reiste hjem etter 1 dag og det er vel det de vil oppnå.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:32   #39
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det er jeg veldig enig i, uten at jeg kjenner Haukeland eller noensinne skal føde der. Men det må jo være viktigere at de som er sengeliggende og syke får ha mannen til å hjelpe seg enn de som er friske og raske. Ellers synes jeg også at de som har syke barn bør prioriteres for enerom eller plasseres sammen med noen som heller ikke har barna hos seg.

Det var jo det som var så greit med hotellet. De som oppfylte visse kriterier kunne bo der og da ble det frigjort plass på barsel til de som trenger å være der.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 11:00   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle familierommene på KK legges ned

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Sjølv om tilbudet for heimefødsel ikkje heilt er der, så går det fint ann å føde heime sjølv om.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no