Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hva er dine "laster" i matveien?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Hvilke matsorter, og drikke, er dine "laster"?
Sukkerholdig brus og saft 27 11,84%
Lettbrus 85 37,28%
Sjokolade 143 62,72%
Annet søtt godteri 58 25,44%
Salt snacks (potetgull og lignende) 74 32,46%
Bakervarer 56 24,56%
Gatekjøkkenmat 24 10,53%
For feite middager 25 10,96%
Generelt for store porsjoner 64 28,07%
Perdiodevis overspising 42 18,42%
Oster og fløte 40 17,54%
Sukker i kaffe og te 20 8,77%
Kaker og desserter 52 22,81%
Annet 19 8,33%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 10:55   #21
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Sjokolade
Sjokolade
Sjokolade

Kaker og bakervarer

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 10:57   #22
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Jeg elsker McDonalds. Jeg er en sånn som er glad i god middag med gode råvarer og det som er, så det er litt hemmelig det der. Hjernen min blir rusa på McDonaldslukt. Men siden det begrenser seg til +/- en gang annenhver uke så har jeg veli kke så dårlig samvittighet for det, og kaller det heller ikke en stor last.

Da er det verre med det at jeg alltid får lyst på noe å spise rett etter middag. Noe godt, i form av kaker, godteri, en is eller lignende. Noen ganger er det lite småspising på kvelden, andre ganger mer. Vårt største problem er vel at vi bor alt for nær matbutikken.

Men sånn alt i alt lever jeg ganske godt med mine gode og dårlige sider ernæringsmessig.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:03   #23
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Sjokolade

Og så svarte jeg "annet" fordi jeg, i forhold til å skulle holde vekten, drikker alkohol litt for regelmessig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:04   #24
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Jeg drikker alt for mye pepsi max. Totalt avhengig. Jeg elsker smågodt og sjokolade. Spiser alt for mye. :enda flauere:

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:06   #25
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Melkesjokolade...

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:07   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Gjærbakst og sjokolade. Da er det ikke bånn i meg. Og popcorn.

Jeg spiser nesten ingenting av dette nå, men jeg savner det så intenst at jeg noen ganger blir helt på gråten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:07   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Ah, alkohol hadde jeg tenkt å ta med.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:07   #28
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Er det veldig arrogent å skrive ingenting? Eg et sjokolade ein kveld i veka, og det har eg tenkt å fortsette med. Elles et eg sunt, variert og veldig lite raske karbar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:08   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Jeg tror jeg må svare for store porsjoner. For jeg spiser sjelden godteri, kaker eller annet unødvendig som ikke er mat, og vi spiser sunt. Jeg er ikke noen hund etter sukker, jeg har heller lyst på salt og fet mat når jeg har lyst på noe godt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:08   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Det var utrolig dumt å starte denne tråden. Fra vinduet mitt ser jeg ned på Narvesen, og jeg kan formelig høre hvetebollene rope på meg...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:09   #31
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Annet as in brødmat. Det er det jeg legger på meg av. Jeg elsker brød. Setter noen en oppskåret baguett foran meg sammen med ost og vin så er baguetten borte vekk på null komma niks. Det beste med reker er loffskivene. Brødbakemaskin kunne jeg aldri hatt i hus. Skorper på nybakt brød er jo fantastisk. På pizza er pizzakantene det aller, aller beste. Osv. osv.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:13   #32
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Det jeg sliter mest med å stå imot er det som ligger i disken i kaffebarer. Croissanter, cookies, sjokoladescones, muffins ... Det er ille å jobbe mot.

Ellers er jeg en sjokoladespiser av rang. Men egentlig så liker jeg ikke sjokolade så godt, men jeg spiser det fordi det er tilgjengelig. Det er nok sukkeravhengighet eller noe slikt som gjør det. Bortkastede kalorier, egentlig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:20   #33
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Er det veldig arrogent å skrive ingenting?

Nei, jeg syns ikke det. T-skjorte med «100 % forbrenning. Jeg kan spise hva jeg vil!» er kanskje å dra det litt langt, dog. :mikser trådene:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:21   #34
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Jeg er helt på linje med Veronal. Brød, ferskt brød, er noe av det beste som er. Og ristet brød med masse smør på. Og rødvin. Deilig rødvin.

Og potetgull og dipp. Sammen med rødvin. Godt jeg bare har knekkebrød og leverpostei til lunch i dag.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:32   #35
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nei, jeg syns ikke det. T-skjorte med «100 % forbrenning. Jeg kan spise hva jeg vil!» er kanskje å dra det litt langt, dog. :mikser trådene:

Bestill en til meg også. Grupperabatt er en Fin Ting.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:35   #36
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Sjokolade er lett å kutte ut. Cola Light o.l. likeså. Chips klarer jeg ikke stoppe hvis jeg først begynner, men det er lett å ikke ha det i hus på en måte. Dvs lett å la være å kjøpe det når jeg er i butikken.

Men hveteboller! Rosinboller! Gjærbakst! Halleluja... bare lukten. Mine definitivt svakeste øyeblikk omhandler gjærbakst. Og jeg elsker å bake gjærbakst; det lukter jo så sykt godt.

Og så har jeg en last til: Wasabi-nøtter. Men det er fordi det er sterkt, ikke salt. Jeg krysset av på "annet" på den.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:36   #37
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg elsker brød.

Jeg også. Jeg har bevisst valgt å ikke bake brød selv, for det ville vært tortur for meg. Jeg kunne glatt ha spist et halvt nystekt brød.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:36   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Jeg drikker altfor mye pepsi max og spiser altfor mye godteri. Begge deler er ting jeg konstant må kjempe med meg selv om - jeg har mest lyst til å leve kun på dette.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:38   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.


Men hveteboller! Rosinboller! Gjærbakst! Halleluja... bare lukten.

Jeg hadde planlagt utskeielse på bursdagen min, og jeg brukte uker på å fantasere om hva jeg skulle spise. Rosinboller til frokost var i alle soleklart. Jeg tror ikke det finnes noe bedre enn rosinboller. Ikke melkesjokolade en gang kan slå en skikkelig fersk og god rosinbolle.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:39   #40
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Det er ganske enkelt for meg - jeg er rett og slett for glad i det søte. Sjokolade, annet søtt godteri, kaker og kjeks og sukker i teen. (Men jeg kutter ikke, da - tvert imot for øyeblikket. Det er sant at amming suger karbohydrater ut av kroppen, altså!) Etter å ha lest hovedinnlegget på nytt, ser jeg at jeg kanskje ikke skulle ha haket av - jeg vet det er laster, men kutter altså ikke.

For øvrig er jeg nok heldig i den forstand at jeg kan spise temmelig mye sukker uten å legge på meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no