Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 23:50   #181
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Jeg ble plutselig minnet om USA etter 911. En bølge av sympati snudde voldsomt da de overreagerte fullstendig. Jeg tror folk er litt fintfølende når det gjelder sympatien sin - føler man at den blir misbrukt så blir man veldig forbannet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:58   #182
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror folk er litt fintfølende når det gjelder sympatien sin - føler man at den blir misbrukt så blir man veldig forbannet.

Ja, du har nok et poeng. Jeg har lest bittelitt av reaksjoner på Farah sitt siste innlegg, og synes folk tar litt vel av andre veien også da. Fra full sympati til ingen sympati liksom. Det er noe med å ta handlingene, ikke personene.

Apropos hasj så er jo det noe som vises i urinprøve i lang tid etter inntak, så en positiv test behøver ikke å bety at man er ruset i det øyeblikket man tester positivt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:09   #183
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Nei, er ikke det en måned eller noe, da?

Men jeg blir i hvert fall fristet til å tenke at da var kanskje ikke ambulansesjåførenes "erfaringsbaserte antagelse" HELT på jordet...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:21   #184
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, er ikke det en måned eller noe, da?

Men jeg blir i hvert fall fristet til å tenke at da var kanskje ikke ambulansesjåførenes "erfaringsbaserte antagelse" HELT på jordet...

6-7 uker så vidt jeg husker. Nei, det er jo slike tanker som dukker opp hos folk hvis man får høre at Farah faktisk var ruset. Så lenge man ikke vet hva som er påvist i evt. urinprøve/blodprøve, så blir det bare spekulasjoner.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 07:44   #185
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Ifølge tiltaltes forsvarer Trygve Staff ble det funnet spor av THC i blodet til Farah da han ble innlagt og undersøkt på sykehuset.

- Dette stoffet finnes blant annet i hasj. Hvordan forklarer du det, spurte Staff.

Farah innrømmet å ha røyket cannabis i sosiale sammenhenger.

- Jeg kunne ta noen trekk på fest og i selskaper, svarte han.

Han innrømmet å ha gjort det lørdag før den mandagen voldsepisoden skjedde.


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=513203

Han har ikke innrømmet at han gjorde det den dagen, men jeg har også lest at Tingretten slo fast at han hadde røkt den dagen i parken, men jeg har ikke gravd frem noen link på det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 07:50   #186
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Det kom frem i rettsaken mot voldsmannen, og ble visstnok bevist der av legen at han måtte ha røyket hasj i parken den dagen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 09:43   #187
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Takker. Hvis det er bevist at det faktisk var rus involvert her, så syns jeg man bør anerkjenne at ambulansesjåførene hadde en god, erfaringsbasert vurdering av at dette var en situasjon der det var bra å ringe politiet. Så ble det gjort en medisinsk feil.


Ellers er det vanskelig, men påkrevd å skille snørr og bart når det gjelder rasisme. Det er vanskelig å både forholde seg til at mørkhudede kjeltringer skriker JÆVLA RASIST til politiet i det politiet gjør jobben sin, samtidig som at man har forståelse hvor for ufattelig slitsomt, ydmykende, provoserende det må være å bli møtt med en antagelse om at man er en kjeltring, pga. hudfarge. Eller jevnt over bli diskriminert på arbeidsmarkedet. Eller jevnlig bli skjelt ut av gamlinger på trikken (gamle, søte damer kan opparbeide et veldig usøtt språk når de ser ekle svartinger, tydeligvis). Jeg tror ikke jeg engang klarer å sette meg inn i hvordan det føles, over tid. Når det skjer i små drypp og store skyll, støtt og stadig, fra man er bitteliten til man er voksen. Hva gjør det med selvbildet? Med lojaliteten til samfunnet rundt deg?

Det må være mulig å anerkjenne at vi har utfordringer knyttet til integrering (hvorfor jobber veldig få somaliere i Norge, mens nesten alle gjør det i usa?) og at det finnes forkastelige holdninger som er utbredt/overrepresentert i en del innvandrergrupper (tvangsekteskap, barnemishandling, kjønnslemlestelse, svindel) uten at en derfor skal møte alle medlemmer av denne gruppen med en forventning om at akkurat de er slik og sånn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:03   #188
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Godt innlegg, Polyanna.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:40   #189
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Nei dette var simpelthen to veldig triste artikler å lese.
Jeg ser ting fra ambulansesjåføren sin side også nå, og jeg skjønner at Ali Farah føler som han gjør.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 11:44   #190
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Godt innlegg, Polyanna.

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:54   #191
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Jeg ser ting fra ambulansesjåføren sin side også nå, ...

Jeg syns det er litt tankevekkende at du (og mange andre) ikke evner å gjøre det før nå.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no