Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ambulansepersonell slår tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-08, 16:24   #21
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Det er jo ganske drøyt. Ambulansefolket er utrolig nedlatende når de snakker med sentralen. Rasisme eller ei, man skal da respektere andre mennesker!

Uansett om bakgrunnen er rasisme eller manglende forståelse for den viktige jobben de har utviste de manglende respekt og medmenneskelighet, noe man bør kunne forvente av denne yrkesgruppen.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 17:44   #22
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hos TV2 kan man nå høre på alle lydbåndopptakene fra denne hendelsen, og jeg må si ambulansepersonellet pynter temmelig kraftig på sin versjon. I tillegg blir jeg ganske himmelfallen over AMK som rett og slett juger for å redde seg selv på ett av de siste opptakene. Og hører selvfølgelig på legen, men ikke sykepleier.


Det var rimelig drøyt det der.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 18:59   #23
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Jeg synes denne heksejakten har gått for langt. Ja, de gjorde en feil, det er det vel ingen som sier imot. Ikke de selv heller. Men at denne jakten fortsatt pågår, og også går ut over deres familier, synes jeg er litt for 1400 tall.

Å kalle dette en heksejakt synes jeg er feil. Som du selv sier, ambulansesjåførene gjorde en feil, og de er anmeldt for grov uforstand i tjenesten. Det synes jeg er rett og rimelig. Hodeskader er potsensielt veldig farlig, og å dra fra en pasient uten å undersøke skikkelig er så kritikkverdig at man må kunne sette spørsmålstegn ved om de er i stand til å utføre jobben forsvarlig. Jeg tror også sjåførene selv innser at de sitter med svært dårlige kort i å forsvare seg mot anklager om grov uforstand, og jeg ser dette leserinnlegget som en strategi hvor de prøver å ikle seg en offerrolle.

På den annen side, er det urettferdig at sjåførene må ta støyten alene for noe som åpenbart er et systemproblem.

  Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 19:33   #24
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=531234

Hva tenker dere?

Jeg skrev om tankene mine her:
Når symptomene brukes mot pasienten

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 21:19   #25
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Å kalle dette en heksejakt synes jeg er feil. Som du selv sier, ambulansesjåførene gjorde en feil, og de er anmeldt for grov uforstand i tjenesten. Det synes jeg er rett og rimelig. Hodeskader er potsensielt veldig farlig, og å dra fra en pasient uten å undersøke skikkelig er så kritikkverdig at man må kunne sette spørsmålstegn ved om de er i stand til å utføre jobben forsvarlig. Jeg tror også sjåførene selv innser at de sitter med svært dårlige kort i å forsvare seg mot anklager om grov uforstand, og jeg ser dette leserinnlegget som en strategi hvor de prøver å ikle seg en offerrolle.

På den annen side, er det urettferdig at sjåførene må ta støyten alene for noe som åpenbart er et systemproblem.

Men er det en systemfeil? Det er jo ambulansepersonellet som tok avgjørelsen om å la han ligge der.... Det kan da umulig være slik de er opplært til å handle i en pasientsituasjon?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 21:20   #26
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg skrev om tankene mine her:
Når symptomene brukes mot pasienten


Veldig bra innlegg!!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 22:37   #27
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Men er det en systemfeil? Det er jo ambulansepersonellet som tok avgjørelsen om å la han ligge der.... Det kan da umulig være slik de er opplært til å handle i en pasientsituasjon?

Ja, ambulansepersonellet tok avgjørelsen, og det finnes et utall av eksempler hvor ambulansepersonell ikke tar med seg pasienter. Hvorfor er det slik? Når de først har kommet ut til pasienten er det ikke mye mer jobb å ta pasienten med. Kostnadene begynner derimot å løpe når pasienten ankommer legevakt/sykehus, og det er selvfølgelig et økonomisk motiv for den restriktive holdningen ambulansepersonell til tider viser. Og det er holdninger som kommer fra toppen av systemet.

  Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 00:11   #28
yt1300
Fullverdig medlem
 
yt1300 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 66
yt1300 er litt kul
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Hvis det ikke var rasisme, hva var det da?

Jeg tror det er veldig enkelt: Shit happens.
Han/de hadde jobbet i ambulansetjenesten i 15-20 år uten klager(?).
Hvor mange jobber i et yrke så lenge uten at det drar seg til en eller flere ganger?

Det triste er jo selvfølgelig at det får store konsekvenser når f.eks ambulansepersonell, oljeplattformarbeidere eller romfergepiloter gjør en fei.Men man kan ikke gardere seg mot det likefullt.

Og i dagens syndebukksamfunn så er det selvfølgelgi ingen som er fornøyde før noen må ta hatten (eller ambulansen) sin og gå.

yt1300 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 03:36   #29
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Selvsagt er man ikke fornøyde før det blir ryddet opp.
Men jeg tror det blir feil om man bruker enkeltpersoner som syndebukker for noe som veldig godt kan være et tegn på at arbeidsforholdene og påkjenningene gjør noe med en. Og da er ikke akkurat fartstid noe som gjør risikoen mindre.

Det minner meg litt om noen av de verste pleierne jeg har sett i aksjon på sykehjem. Det blir for ille dersom man kun skal gå løs på dem for å være så likegyldige og noen ganger slemme mot pasienter. Kuttglade politikere som stadig står i media og gnåler om at "men det skal ikke gå ut over pasientene" bør ta like mye ansvar. Kanskje ikke for enkeltsaker, men for at de har vært med på å legge grunnlaget for at omsorgsfulle, engasjerte og flinke folk ender opp som utbrente mennesker som kun holder ut ved å distansere seg, få ut "gruff" på usunne måter og tingliggjør pasienter.

Og så kan vi snakke om seddelpresser og andre idiotutsagn fra ledende politikere.

Folk skal selvsagt være ansvarlige for egne handlinger også, men da bør det gjelde flere enn bare et par syndebukker som beleilig nok kan sparkes slik at alle tror at ledelse og politikere har "gjort noe".

Er det forresten lettere å ha forståelse for sammenhengen mellom arbeidsforhold og yrkesutøvelse dersom det viser seg i andre former enn ved unnlatelse? Har vi lettere for å se at noe er galt dersom f.eks. en hjelpepleier fiker til en pasient enn dersom h*n bare unnlater å gi god nok hjelp?

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 07:58   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Jeg tror det er veldig enkelt: Shit happens.
Han/de hadde jobbet i ambulansetjenesten i 15-20 år uten klager(?).
Hvor mange jobber i et yrke så lenge uten at det drar seg til en eller flere ganger?

I teorien er jeg enig med deg. I dette spesifikke tilfelle er jeg uenig. Mye av det som ble sagt er loggført, det ble filmet, det var vitner der. Klart det er lett å ta feil av folk som bare er ruset eller skadet. Men ikke når kona til den skadde forteller hva som skjedde. Og de uttalelsene som de hevder de kom med er ikke det samme som ble loggført.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 10:54   #31
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Jeg har ikke engasjert meg så veldig inn i denne saken enda, da det fram til nå i grunnen har vært "ord mot ord". Jeg hørte lydopptakene nå, og jeg har bare en ting å si: Fy faen!

At AMK vakten og de to i ambulansen fortsatt har jobb syns jeg er hårreisende. SÅ underbemannet er ikke det norske helsevenset.

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Han/de hadde jobbet i ambulansetjenesten i 15-20 år uten klager(?).
Hvor mange jobber i et yrke så lenge uten at det drar seg til en eller flere ganger?

Jeg vil anta at de fleste pasienter er veldig fornøyd bare de kommer fram til legevakt/sykehus.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:16   #32
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Folk skal selvsagt være ansvarlige for egne handlinger også, men da bør det gjelde flere enn bare et par syndebukker som beleilig nok kan sparkes slik at alle tror at ledelse og politikere har "gjort noe".

Signerer

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 22:30   #33
yt1300
Fullverdig medlem
 
yt1300 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 66
yt1300 er litt kul
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av HP, her.


Jeg vil anta at de fleste pasienter er veldig fornøyd bare de kommer fram til legevakt/sykehus.

Sikker? Jeg har et inntrykk av at de aller fleste mangler en forståelse av at i det man er i kontakt med helsevesenet, spesielt ambulanse og sykehus, så er man i en høyrisikosone. Oddsene for å overleve er drastisk forverret. Ikke fordi sykehusene gjør en dårlig jobb, men fordi man har havnet i en situasjon der man har behov for medisinsk assistanse.

Angående de to ambulansesjåførene.
Jeg vil tro at disse to har reddet liv HVER ENESTE DAG på jobb de årene de har vært i yrket. Har dette noen verdi? Har det så stor verdi at man bør kunne tilgi et (nokså grovt) feilsteg?

Min mening: Utvilsomt.

yt1300 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 22:57   #34
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Jeg er treg og hørt epå loggen nå.

Ingen ting av det som kmmer fram der får meg til å tenke at det var rasimes som fikk de til dra fra han.
De gjorde en brøler, helt klart, men rasistisk tviler jeg litt på at var årsaken.

Han ble forbanna fordi han ble tisset på og mistet litt hodet etter det. Han burde nok ha tenkt litt mere rasjonelt og på at det kunne være en grunn til det, men det gjorde han ikke. Det eneste som kan sies til hans forsvar var at de ikke bare reiste, men fikk i allefall politiet til å ta han med til lege. (n ble det vel litt kluss der om jeg ikke husker feil da)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:02   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Han ble forbanna fordi han ble tisset på og mistet litt hodet etter det. Han burde nok ha tenkt litt mere rasjonelt og på at det kunne være en grunn til det, men det gjorde han ikke.

Jo, det gjorde han. Han sier jo selv at mannen er blek, har slått hodet osv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:20   #36
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Sikker?

Jupp. Jeg er syk, jeg må på sykehuset. Ambulansen bringer meg dit. Jeg kan godt klage hele veien, men når jeg har kommet frem så er jeg der jeg må være for å bli friskere. Ambulansen har fylt sin misjon. Jeg er fornøyd med ambulanse-tjenesten. Selvsagt finner du misfornøyde ambulanse-reisende etter sykehusopphold, men de er gjerne friske nok til å ta drosje?

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Angående de to ambulansesjåførene.
Jeg vil tro at disse to har reddet liv HVER ENESTE DAG på jobb de årene de har vært i yrket. Har dette noen verdi? Har det så stor verdi at man bør kunne tilgi et (nokså grovt) feilsteg?

Selvsagt har det en verdi, og ved å legge seg langflate og påta seg alt ansvar for sine egne feilsteg, så vil nok de fleste kunne tilgi dette feilsteget. De er ikke i noen posisjon der de kan forsvare seg uten at det ser ut som et forsøk på å fraskrive seg ansvar. Om konsekvensen er at de må gå arbeidsledig en periode, så syns jeg de kan være voksne og ansvarlige nok til å ta den.

Jeg mener også at de oppover i rekkene (inkludert helseministeren) som har hørt dette lydopptaket, og vært med på å beslutte å holde det hemmelig, bør gå fra sin stilling, på eget initiativ.

Allerede når de ringte inn for å loggføre at "her blir det bråk", burde de snudd og hentet pasienten. Noe må de ha lært etter alle de årene i tjenesten. Hvor dum går det an å bli? Ja, det handler om dumskap, håper jeg; for alternativet er arroganse og fraværende respekt for pasienten.

Dette er ikke en sak som kommer til å blåse over med det første, ambulansearbeidere må tåle å bli uglesett enda en periode, for faktum er at etter denne saken så føler folk seg utrygge. Krisepersonellet som skal hjelpe når en selv er totalt hjelpeløs har vist et ansikt, og en holdning, som gjør at folk stiller seg spårsmålet: Hva om det var meg ...?

Nå er lydopptaket ute, katten er ute av sekken, og folk kan begynne å bearbeide det hele, kan ambulansetjenesten begynne å bygge opp igjen tillit. Om de involverte hadde vært åpne og gitt disse opplysningene rett etter episoden så hadde dette vært fortid nå.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:37   #37
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jo, det gjorde han. Han sier jo selv at mannen er blek, har slått hodet osv.

Jupp. Fra TV2.no:

Sitat:

- Han pisser makkeren min på bena og pisser på bilen vår. Det er greit han var kaldsvett og bleik og om han har slått bakhodet når han har gått i bakken, så han har cerebralt... Han kaldsvetta og lå der ynket seg og alt mulig sånn.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:53   #38
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Nå har jo Helsetilsynet som har gått inn i saken sagt at det dreide seg om rasisme, så da blir det jo det man må forholde seg til.

Men jeg synes faktisk ikke at det er mest interessant sånn egentlig om det er ren rasisme, eller om det er fordi de hadde en dårlig dag fordi de hadde blitt skjelt ut av noen andre dagen før eller om det er fordi kona har banket dem opp eller hva har du.

Altså, ambulansesjåførene sier at det ikke var rasisme, så hva mener de at det var da? Personlig antipati? Er det noe som helst bedre egentlig? Helsepersonell kan ikke tillate seg den friheten å la personlige følelser overstyre profesjonalitet sånn som de gjorde her.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 00:08   #39
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Enig med Esme.

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg hørte lydopptakene nå, og jeg har bare en ting å si: Fy faen!



Det er første gang på de ti årene vi har kjent hverandre at jeg har hørt/ sett deg banne. :sjokkskadet:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 00:15   #40
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Nebbia

Å kalle dette en heksejakt synes jeg er feil. Som du selv sier, ambulansesjåførene gjorde en feil, og de er anmeldt for grov uforstand i tjenesten. Det synes jeg er rett og rimelig. Hodeskader er potsensielt veldig farlig, og å dra fra en pasient uten å undersøke skikkelig er så kritikkverdig at man må kunne sette spørsmålstegn ved om de er i stand til å utføre jobben forsvarlig. Jeg tror også sjåførene selv innser at de sitter med svært dårlige kort i å forsvare seg mot anklager om grov uforstand, og jeg ser dette leserinnlegget som en strategi hvor de prøver å ikle seg en offerrolle.

På den annen side, er det urettferdig at sjåførene må ta støyten alene for noe som åpenbart er et systemproblem.

Uansett er det menneskelig å feile, også for ambulansesjåfører.
Ja, de gjorde feil. Ja, det kunne gått galt. Ja, ja, ja... Men allikevel synes jeg det blir feil, og veldig middelaldersk) at privatpersoner går etter dem, og familiene deres, såpass lenge etterpå.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ambulansearbeider, lydopptak, sofienbergparken


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no