Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ambulansepersonell slår tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-08, 09:00   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ambulansepersonell slår tilbake

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=531234

Hva tenker dere?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:04   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Tja, hvem snakker sant i denne saken da? Hvem sin oppfattning av det som skjedde er den riktige...

Jeg vil jo selvfølgelig tro på dem når de sier at de oppfattet mannen som et ordensproblem, og ikke som alvorlig skadd, men samtidig så får man jo tanker på om det samme ville skjedd om det var Ola Nordmann som lå på bakken da... Noe i meg er veldig tvilende til akkurat det...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:25   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Jeg tenker som sånn at ambulansefolkene føler seg trengt oppi et hjørne, de har blitt stemplet som slemmingene av media og alle involverte parter, og at å skrive et leserinnlegg var eneste måten de kunne bli hørt på. Om det er riktig eller ei, eller om de reagerte riktig der og da, det klarer jeg ikke å ta stilling til. Men min umiddelbare reaksjon da jeg leste om leserinnlegget var at det kanskje ikke var det mest konstruktive måten å gjøre det på.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:30   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Jeg har lest leserinnlegget den ene sjåføren skrev i Aftenposten, og jeg syns ikke det står noe "galt" der. Han forteller sin versjon av hvordan han opplevde hendelsen, og det syns jeg er hans fulle rett. (Men han kunne godt ha beklaget seg noe mer enn det han gjør, da "feilvurderingen" faktisk fikk store konsekvenser for den det gjaldt.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:39   #5
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Jeg har ikke lest leserinnlegget.

Mine tanker om saken er at det nok ikke nødvendigvis var rasistisk motivert av ambulansepersonellet, men dårlig utførelse av jobben sin var det i aller høyester grad.

Som jeg har forstått det, står det i prosedyrene til ambulansepersonell at dersom det er unormal oppførsel av pasienten, skal man alltid tenke hjerneslag ved førstehjelp.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:39   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har lest leserinnlegget den ene sjåføren skrev i Aftenposten, og jeg syns ikke det står noe "galt" der. Han forteller sin versjon av hvordan han opplevde hendelsen, og det syns jeg er hans fulle rett. (Men han kunne godt ha beklaget seg noe mer enn det han gjør, da "feilvurderingen" faktisk fikk store konsekvenser for den det gjaldt.)

Jeg sitter med samme følelse etter å ha lest aftenposten selv. Blir spennende å se hva slags debatt som dukker opp ikjølevannet av dette leserinnlegget.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:45   #7
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Her er innlegget i Aftenposten.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:51   #8
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Tja, hvem snakker sant i denne saken da? Hvem sin oppfattning av det som skjedde er den riktige...

Jeg vil jo selvfølgelig tro på dem når de sier at de oppfattet mannen som et ordensproblem, og ikke som alvorlig skadd, men samtidig så får man jo tanker på om det samme ville skjedd om det var Ola Nordmann som lå på bakken da... Noe i meg er veldig tvilende til akkurat det...

Det finnes eksempler på tilsvarende situasjoner som har skjedd, hvor personer med hodeskade er blitt avvist av ambulanse-/helsepersonell. Dette skjedde med etniske nordmenn. Dermed syns jeg at man ikke uten videre kan konkludere med rasisme når dette skjer med en mørkhudet.

Hva som er den hele sannheten er det ikke mulig å vite. Det er kun ambulansepersonellet som kjenner til bakgrunnen for hvorfor de gjorde som de gjorde. Eller kanskje ikke en gang de kan vite det fullt ut, da det krever mye selvinnsikt. Dersom handlingene ikke var rasistisk motivert, forstår jeg godt at de føler behov for å fortelle sin versjon. Det må være ubehagelig å bli stemplet for rasisme dersom det ikke var det.

Uansett motiv for handlingene, det som er hevet over enhver tvil er at de ikke utførte jobben sin som de skulle, og dette burde de legge seg langflate for.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:11   #9
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har lest leserinnlegget den ene sjåføren skrev i Aftenposten, og jeg syns ikke det står noe "galt" der. Han forteller sin versjon av hvordan han opplevde hendelsen, og det syns jeg er hans fulle rett. (Men han kunne godt ha beklaget seg noe mer enn det han gjør, da "feilvurderingen" faktisk fikk store konsekvenser for den det gjaldt.)

Samme tenkte jeg. Helt ok at han forteller sin side av saken, men han kunne godt ha beklaget den feilvurderinge de gjorde litt mer enn det han gjør. For det gjør han i mine øyne knapt i det hele tatt.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:36   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det finnes eksempler på tilsvarende situasjoner som har skjedd, hvor personer med hodeskade er blitt avvist av ambulanse-/helsepersonell. Dette skjedde med etniske nordmenn. Dermed syns jeg at man ikke uten videre kan konkludere med rasisme når dette skjer med en mørkhudet.

Det er greit nok, men det at det også har skjedd med etniske nordmenn er faktisk ikke på noe som helst vis bevis eller indikasjon på at det i dette tilfellet ikke var rasisme.

Jeg vet vel knapt om noen som inrømmer at de er rasister, og jeg tror mange faktisk ikke ser at akkurat den fordommen de lot seg lede av der og da er rasisme.

Jeg syns selvfølgelig ambulansemedarbeideren er i sin fulle rett til å skrive et innlegg i avisen, og jeg kan også skjønne at prosessen har vært vanskelig for dem. Det er sikkert tøft for ham å stå frem med fullt navn.
Jeg syns imidlertid han skyter over mål når han beskylder ekteparet Nordberg-Farah for å sørge for økt mistro mot helsepersonell, jeg syns de har vært veldig påpasselige med å ta sterk avstand fra alle handlinger som har gått ut over helsepersonell i helhet, og de har vært veldig fokusert på sin sak og kun de involverte der.
Jeg syns også det er merkelig at han påstår at han aldri har vært vitne til forskjellsbehandlig pga etnisk bakgrunn eller rus i alle sine år helsevesenet, når det er andre som sier det motsatte, jeg personlig har vært vitne til dette.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:38   #11
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Jeg tenker at jeg forstår dem godt. Nå har saken vært oppe til behandling både her og der, og de har fått en ripe i lakken. Da syns jeg i grunnen tiden er moden for å få gå videre.

Egentlig er dette helt parallelt til lovbrudd. Har du begått en kriminell handling, saken har vært oppe i rettssystemet, du har fått dom og gjort opp for deg - da må man få lov til å gå videre med livet sitt, og at da ofre / pårørende fortsetter sin forfølgelse er rett og slett utidig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:41   #12
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er greit nok, men det at det også har skjedd med etniske nordmenn er faktisk ikke på noe som helst vis bevis eller indikasjon på at det i dette tilfellet ikke var rasisme.

Det er jeg enig i, men når noen hevder at de tviler på at dette kan ha skjedd med en etnisk nordmann, syns jeg det er på sin plass å gjøre oppmerksom på at dette også skjer med etniske nordmenn. Og på samme måte: det at han som ble rammet i dette tilfelle var mørkhudet, er heller ikke noe "bevis" på at dette hadde med rasisme å gjøre.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:43   #13
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Jeg synes denne heksejakten har gått for langt. Ja, de gjorde en feil, det er det vel ingen som sier imot. Ikke de selv heller. Men at denne jakten fortsatt pågår, og også går ut over deres familier, synes jeg er litt for 1400 tall.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:50   #14
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

(...) og jeg tror mange faktisk ikke ser at akkurat den fordommen de lot seg lede av der og da er rasisme.

Det tror jeg er veldig riktig og viktig å huske på.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 11:07   #15
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Jeg synes leserinnlegget er en litt "forskjønnet" versjon av det som faktisk skjedde.

Sitat:

Straks etter at de har forlatt skadestedet sier en av ambulansearbeiderne følgende til Akuttmedisinsk kommunikasjonssentral (AMK):

«Han har fått seg et slag over nesa og ligger nede og ynker seg og alt mulig sånn. Fullt av masse folk rundt - ikke sant - masse hippier og det ene med det andre...»

Sitat:

Ambulansearbeideren forteller videre at han har snakket med politiet og sagt at det er et ordensproblem.

«Han skal ikke vi ha i bilen. Når han miger meg på beina, der går grensa, uansett hvor hardt slag og tenna hans har gått».
AMK: «Men politiet tar seg av ham?»
Ambulanse: «Ja, urinerer på ambulansepersonell».
AMK: «Det er koselig».

I rapporten fra Helsetilsynet i Oslo og Akershus påpekes det at all kommunikasjon mellom ambulanse og AMK-operatør bekrefter at den medisinske tilstanden ble vurdert som en mulig hodeskade.

Ambulanse: «Men det er greit, han var kaldsvett og bleik, og om han har slått bakhue når han har gått i bakken, og han har hatt cerebralt... det, han kaldsvetta og lå der og ynka seg og alt mulig sånn, og plutselig reiste han seg opp og pissa på oss da, men politiet var også inneforstått med at det var et ordensproblem, at vi vil ikke ha han i bilen når han pisser på meg på gjøres...»

Det går også frem av sambandet at ambulansearbeiderne forstår at de har tatt en kontroversiell avgjørelse.

«Det blir sikkert masse klager av detta».

Sitat:

Da ambulansesjåførene ble fortalt av en sykepleier på stedet at han hadde vært bevisstløs i lengre tid svarte de: «La han ligge og sprelle, det er ikke så farlig.»

I leserinnlegget oppsummeres dette med:

Sitat:

Min kollega blir overrasket, trekker seg vekk fra mannen og kaller ham for en gris.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 13:01   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Uansett motiv for handlingene, det som er hevet over enhver tvil er at de ikke utførte jobben sin som de skulle, og dette burde de legge seg langflate for.

Akkurat, og om alle parter, pluss media hadde fokusert på det, i stedet for rasisme, så hadde det vært mer riktig, tror jeg.

Det er helt i orden at rasisme er et tema, og at det må taes tak i, men jeg tror i mange tilfeller at det tar vekk fokuset fra det som er viktig i mange saker. Det må ikke bli sånn at det ropes ut om rasisme så snart det er en av utenlands opprinnelse i bildet.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:14   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Hos TV2 kan man nå høre på alle lydbåndopptakene fra denne hendelsen, og jeg må si ambulansepersonellet pynter temmelig kraftig på sin versjon. I tillegg blir jeg ganske himmelfallen over AMK som rett og slett juger for å redde seg selv på ett av de siste opptakene. Og hører selvfølgelig på legen, men ikke sykepleier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:42   #18
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Jeg synes denne heksejakten har gått for langt. Ja, de gjorde en feil, det er det vel ingen som sier imot. Ikke de selv heller. Men at denne jakten fortsatt pågår, og også går ut over deres familier, synes jeg er litt for 1400 tall.

Eller: det at ambulansesjåførene ikke har mistet jobben strider imot rettsfølelsen til store deler av det norske folk. Tror du virkelig at dette hadde vært en sak enda dersom ikke veldig mange mente at her er det ansvarsfraskrivelse satt i system? Les de offisielle transkripsjonene og ikke minst hør på lydopptaket og kom så tilbake og si om du mener det er forsvarlig behandling.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:43   #19
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Jeg oppfatter leserinnlegget er sutrete og en ansvarsfraskrivelse fra forfatteren. Jeg var ikke i Sofienbergparken den dagen, og avisene var nok veldig ensidige i dekningen av saken i ettertid, men at det ble gjort en del feilvurderinger ifht behandlingen av Ali er helt sikkert. Om disse var rasistisk motiverte kan man jo bare spekulere i, men mitt inntrykk er jo at det at han er mørkhudet hadde noe med det å gjøre.

Saken skal vel opp til behandling nå snart, et privat søksmål fra ekteparet mot ambulansesjåførene? Og dette kan jo kanskje være bakgrunnen for dette innlegget nå? De sier vel at jo dårligere sak du har, jo viktigere er det med forhåndsprosedering i mediene.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 14:53   #20
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ambulansepersonell slår tilbake

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hos TV2 kan man nå høre på alle lydbåndopptakene fra denne hendelsen, og jeg må si ambulansepersonellet pynter temmelig kraftig på sin versjon. I tillegg blir jeg ganske himmelfallen over AMK som rett og slett juger for å redde seg selv på ett av de siste opptakene. Og hører selvfølgelig på legen, men ikke sykepleier.

Det er jo ganske drøyt. Ambulansefolket er utrolig nedlatende når de snakker med sentralen. Rasisme eller ei, man skal da respektere andre mennesker!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ambulansearbeider, lydopptak, sofienbergparken


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no